کد خبر: ۳۰۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

اختصاص 30 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی آثارشاخص تاریخی فارس

مدیركل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت : از محل اعتبارات حوادث غیر مترقبه حدود 30 میلیارد ریال برای ساماندهی آثارشاخص تاریخی فارس اختصاص می یابد.

فریدون فعالی درجمع مدیران پایگاه های پژوهشی فارس گفت : اعتبار موردنظر برای مرمت و بهسازی اضطراری برخی از بناهای شاخص استان فارس و برخی بناهای زندیه در نظر گرفته شده كه قرارداداجرای پروژه ها به زودی منعقد خواهد شد.

وی ادامه داد: بررسی و رفع مشكلات مربوط به آب گرفتگی درمواقع بارندگی درتخت جمشید ، اجرای پروژه نصب پوشش حفاظتی موقت برای برخی از سنگ نوشته ها و نقوش برجسته تخت جمشید، ساماندهی جایگاه اجرای برنامه نور و صدا در تخت جمشید ، طرح انتقال راه نقش رستم ، مرمت نقوش برجسته نقش رستم ،جمله طرح های پیشنهادی می باشند كه با اولویت بندی براساس آماده بودن طرح ها و مطالعات و پژوهش های انجام شده با اختصاص اعتبار لازم عملیات موردنیاز در آن بناها یا محوطه های تاریخی از محل این اعتبار انجام خواهد شد.

فعالی گفت: طرح ایجاد جداره رودخانه شاپور دركنار شهرتاریخی بیشاپور ، ادامه مرمت قلعه دختر فیروزآباد و نیز مرمت برخی از بناهای تاریخی شاخص بافت تاریخی كه در وضعیت اضطراری به سر می برند از دیگر طرح های پیشنهادی هستند كه از محل این اعتبار اجرا خواهند شد.

وی اظهار داشت : از محل اعتبار موردنظر طرح هایی كه نیاز به مطالعه دارند نیز در دستور كار قرار می گیرند تا در برنامه های مرمتی آتی عملیات مرمت این بناها و مجموعه های تاریخی نیز صورت پذیرد.

مدیركل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس درادامه به برنامه هایی پایگاه های پژوهشی استان در سال جاری اشاره كرد و گفت : سایت ها ، محوطه ها و مجموعه هایی كه مورد بازدید گردشگران می باشند در اولویت قرار دارند و ازمحل اعتبارات ملی واستانی در حوزه تحقیقات ، پژوهش و اجرای برنامه های مرمتی و ساماندهی این مجموعه ها تلاش خواهد شد.

انتهای پیام/20

برچسب ها: میراث فرهنگی ، فارس
نظرات بینندگان