کد خبر: ۳۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۱

این مدیران حق قضاوت در خصوص امام را ندارند

مسوول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس گفت:امروز دستگاه هایی كه امكانات بیت المال را دراختیار دارند و مدیری به واسطه دلاوری های دیگران به میز و مسوولیت رسیده، حق ندارد درباره امام این چنین قضاوت كند و این قضاوت تلخی است كه انصاف نیست.

به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا،حجت الاسلام محمدرضایی، روز یكشنبه درجلسه ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) افزود: امام خمینی(ره) یك استثنا بود و از زمانی كه آمدند تا زمانی كه بدرقه شدند ذره ای از عشق مردم به امام كم نشده است و امروزه وقتی جوان ما درباره امام خمینی(ره) تحقیق می كند او را با جان و دل می پذیرد و به امام نزدیك می شود.

وی بیان كرد: به گفته بسیار از كارشناسان داخلی و خارجی، امام خمینی(ره) بزرگ مرد قرن بیستم است كه بزرگترین تحول را با شعار جدید در دنیا بوجود آوردند و وقتی چنین مردی می گویند مردم ولی نعمت ما هستند باید دید كه ایشان ازچه افكار و اندیشه بسیار بزرگ و ارزشمند برخوردارند.

رضایی اضافه كرد: لذا دستگاهی حق ندارد بگوید فلان كار عمرانی انجام می دهم بهتر از انجام كار برای امام خمینی(ره) است و این اوج بی انصافی است.

وی اظهارداشت: ما این خطای برخی مدیران را به پای ندانستن و نادانی آنها می گذاریم و اگر بدانیم این یك اندیشه است مردم در برابر این اندیشه سكوت نمی كنند و مدیری كه چنین فكر كند باید بداند مردم بر روی امام خمینی(ره)، مقدسات و ارزش های دینی خود با هیچ كس معامله نمی كنند.

رضایی ادامه داد:امروز دستگاه هایی كه امكانات بیت المال را دراختیار دارند و مدیری به واسطه دلاوری های دیگران به میز و مسوولیت رسیده، حق ندارد درباره امام این چنین قضاوت كند و این قضاوت تلخی است كه انصاف نیست.

وی گفت: در حال حاضر ما هر چه داریم از امام راحل داریم و هر چه در این زمینه خرج كنیم، كم خرج كردیم چون خرج برای امام خمینی(ره) خرج برای ترویج ارزش های دینی است.

رضایی عنوان داشت: بهترین عبادت شناخت امام معصوم عصر خویش است و اگر كسی امام شناس شد جریان شناس می شود و به بن بست تاریخ نمی رسد و خواص بی بصیرت نیز نمی توانند جامعه را منحرف كنند و دیگر تاریخ تلخ اسلام تكرار نمی شود.

وی با بیان اینكه امام راحل و پایه گذار این انقلاب، باید بیش از پیش معرفی به دنیا شود افزود: امام خمینی(ره) نیامد كه دنیای مردم را تامین كند هر چند هر حاكمیتی وظیفه تامین معاش مردم را دارد كه گام های موثری نیز از بعد از انقلاب در این زمینه برداشته شده است اما امام خمینی(ره) آمد كه یك تحول جدی به وجود بیاورد.

رضایی بیان داشت: امام خمینی(ره) به ایران و ایرانی هویت داد و آن هویت را بازسازی كرد كه ایام ارتحال این بزرگوار فرصت مناسبی برای بازگویی این واقعیت ها است.

رییس امور رسیدگی به مساجد استان فارس اضافه كرد: لذا امسال با توجه به همزمانی ایام ارتحال امام راحل با ایام رجب و ایام عبادت و بندگی كه بسیار ویژه و ارزشمند است مباحث امام شناسی، در غیاب امام معصوم، ولی فقیه شناسی و ضرورت تبعیت باید تبیین شود.

وی ادامه داد: امسال همه موظف هستند برای این دو مناسبت ارزشمند كار شایسته ای انجام دهند و باید به نحو مطلوب تری نسبت به سالهای گذشته پای كار بیایند تا یك كار استثنایی انجام شود.

رضایی گفت: برخی نگران این همزمانی ایام هستند كه برنامه ها به چه شكل برگزار شود كه باید بدانند این تقارن نه تنها تهدیدی برای برگزاری هر دو مراسم نیست بلكه فرصتی بسیار مناسب است كه باید بابرنامه ریزی از آن به خوبی استفاده كنیم.

وی بیان كرد: در 14 خردادماه در عین اینكه فضای تلخی بر جامعه سایه می اندازد اما یك اتفاق شیرین هم می افتد كه آن جانشینی رهبر معظم انقلاب به جای امام خمینی بود كه امسال شیرینی انتخاب رهبری با بهار ولایت همزمان شده كه فرصتی بسیار مغتنم برای تبیین این جایگاه است.

رضایی ادامه داد: بر این اساس باید به شكلی برنامه ریزی شود كه برای هر دو مناسبت حرمت شكنی نشود.

وی گفت:امسال در تمام مساجد شهرستان ها، بخش ها و دهستان ها و امام زاده ها 13 و 14 و 15 خرداد برنامه ویژه ای و وسیع تر از سال های گذشته برگزار می شود.

رضایی افزود: همچنین در شیراز نیز ویژه برنامه هایی در شب 13 خرداد برنامه در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع)،صبح 14 درمسجد ایل خانی(ابوالفضل) وشب 15 خرداد درحرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع) اجرا می شود.

نظرات بینندگان