کد خبر: ۳۲۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۳ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۱

4 شهيد و 3 زخمي درحملات رژيم صهيونيستي به بيت‌حانون

در حمله هوایی جدید شامگاه دوشنبه رژیم صهیونیستی به شهرک بیت حانون در شمال نوار غزه دست کم دو فلسطینی به شهادت رسیدند و سه فلسطینی نیز زخمی شدند.

یکی از مسئولان بیمارستان کمال عدوان اعلام کرد، در حمله هوایی صهیونیست ها به گروهی از شهروندان در خیابان السکه در بیت حانون،‌ دو فلسطینی به شهادت رسیدند. وی همچنین از زخمی شدن دست کم سه فلسطینی در این حمله خبر داد.
این دومین حمله هوایی اسرائیل به بیت حانون در روز دوشنبه محسوب می شود. پیش از این نیز دو عضو جنبش جهاد اسلامی فلسطینی که سوار بر موتورسیکلت بودند در بیت حانون هدف حمله هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیلی قرار گرفتند و کشته شدند. ارتش اسرائیل مدعی شد گروهی را که مسئول تیراندازی اخیر نزدیک حصار مرزی غزه با اسرائیل بود، هدف قرار داده است.
این دو حمله هوایی ساعاتی پس از ورود یک گروه مسلح از مصر به اسرائیل روی داد. در درگیری اعضای این گروه با اسرائیلی ها دو فرد مسلح و یک اسرائیلی کشته شدند.
در روزهای اخیر بر شدت درگیری ها در مرز بین اسرائیل با نوار غزه و مصر افزوده شد است. روز یکشنبه هشت گلوله خمپاره از نوار غزه به سوی نظامیان اسرائیلی در آن سوی مرز شلیک شد که تلفاتی نداشت. نظامیان اسرائیلی با تیراندازی به سوی مبارزان فلسطینی در بخش میانی نوار غزه به این حملات پاسخ دادند. یکشنبه شب نیز پنج فلسطینی در دو حمله هوایی اسرائیل به نوار غزه زخمی شدند. گردانهای ابوعلی مصطفی شاخه نظامی جبهه خلق برای آزادی فلسطین با انتشار بیانیه ای مسئولیت هدف قرار دادن یک موضع نظامی اشغالگران در شرق غزه را با شلیک پنج گلوله خمپاره بر عهده گرفت.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان