کد خبر: ۳۳۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۲۰ تير ۱۳۹۱

بزرگترین رویداد ادبی فارس

جایزه ادبی شیراز به عنوان بزرگترین رویداد ادبی استان فارس پنجشنبه برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در خصوص برگزاری اولین دوره جایزه ادبی شیراز بیان کرد: فارس مهد شاعران و ادیبان و فرهنگوران ایران اسلامی است و شیراز به عنوان مرکز این مهد همواره مورد توجه بوده است.

به گزارش شیرازه به نقل از مهر، محمود عالیشوندی افزود: جایزه ادبی شیراز در گستره ملی با هدف تاکید بر نقش محوری استان فارس در عرصه فرهنگ و هنر و پاسداشت یاد شاعران و نویسندگان بزرگ این خطه برنامه ریزی شد و مورد تصویب ریاست جمهور و هیئت وزیران در دور سوم سفرهای هیئت دولت قرار گرفت.

وی ادامه داد: این رویداد ادبی در روز پنجشنبه در مجموعه فرهنگی هنری حافظ برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بیان کرد: این جشنواره با ارسال پوستر و فراخوان توسط دبیرخانه عملا کار خود را از تاریخ 23 مهر سال گذشته آغاز کرد و به دلیل استقبال بی نظیر شاعران و نویسندگان مهلت دریافت آثار خود را تا تاریخ 30 فروردین 91 تمدید کرد.

جایزه ادبی شراز در چهار بخش شعر کلاسیک، شعر ن، شعر کودک و نوجوان و پژوهش پذیرای آثار ادیبان و فرهنگوران بوده و تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنوراه بیش از دو هزار و 290 اثر است.

عالیشوندی ضمن دعوت از تمامی علاقمندان به عرصه فرهنگ و هنر برای حضور در اختتامیه جایزه ادبی شیراز؛ کیفیت بالای آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره را یکی از مهمترین شاخصه های این جایزه ادبی دانست.

نظرات بینندگان