کد خبر: ۳۵۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۱

برخی نامه نگاری های اداری همراه با سیاسی كاری است

 رییس شورای اسلامی شهر شیراز، برخی نامه نگاری های اداری را همراه با سیاسی كاری دانست و گفت: در مكاتبه های اداری كه با شورا می شود باید خواسته های مطرح شده به صورت شفاف بیان شود تا برداشت دیگری از خواسته ها صورت نگیرد.

به گزارش شیرازه به نقل از مهر،ظهر یکشنبه دویست و شصتمین جلسه علنی شورای شهر شیراز در حالی برگزاری شد که حاضرین از ساعت 10 صبح در صحن علنی شورا حضور داشتند اما بنا به دلایلی این جلسه با 55 دقیقه تاخیر آغاز شد.

البته در این میان بحث بازگشت و حضور مجدد "فاطمه هوشمند" عضو شورای شهر شیراز که با حکم برائت از تمامی اتهامات مجوز حضور در شورا را دارد مهمترین حاشیه جلسه امروز بود که این حضور باعث شد "حجت الاسلام میری" که به عنوان عضو جایگزین معرفی شده بود بر صندلی همیشگی خود ننشیند.

از طرفی دیگر عدم حضور یک عضو شورا به دلیل مرخصی زایمان، باعث شده که چنانچه یکی از اعضای شورا دیر به صحن وارد شود شورا رسمیت نداشته باشد به همین دلیل سردرگمی در صحن علنی شورا به مدت 55 دقیقه قابل لمس بود.

در این میان یکی از اعضای شورا نیز خطاب به رئیس شورا از نامه و سخنان فرماندار شیراز صحبت کرد که البته مطالبان عنوان شده از جانب فرماندار شیراز بیان نشد تا خبرنگاران متوجه شوند که دستور فرماندار شیراز در خصوص حضور مجدد عضو برائت گرفته شورای شهر شیراز است یا خبر.

اما به هر ترتیب آخرین عضو شورا با 55 دقیقه تاخیر وارد صحن شد تا جلسه علنی شورای شهر شیراز به رسمیت برسد و فعالیت خود را آغاز کند.

اما رئیس شورا که به عنوان اولین نفر سخنان خود را آغاز کرد ضمن گلایه از نوع نوشتاری نامه های اداری، این نامه ها را یک نوع مکاتبه سیاسی دانست و از مسئولین خواست تا در نوشتن نامه های اداری صراحت داشته باشند.

علی زحمتکش ادامه داد: مسئولین شهرستان باید در نامه هایی که برای شورای شهر شیراز ارسال می کنند از نوع نگارش صریح استفاده کنند و شفاف مطلب خود را بیان کنند تا ما نیز بتوانیم به راحتی تصمیم گیری و اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه چندی پیش در یکی از نامه هایی که در خصوص یکی دیگر از این دو عضو شورا ارسال شده بود برخی نوشته های خود را نوعی دیگر عنوان کرده اند یادآور شد: دو عضو شورا با مشکلاتی مواجه شدند که به گفته فرماندار شیراز حکم برائت آنها صادر شد اما در نامه ای که دو هفته پیش برای من ارسال شده بود نوشته بودند "بنا بر قانون رفتار شود" که این نوع نگارش نوعی مکاتبه سیاسی است.

رئیس شورای شهر شیراز تاکید کرد: باید مراقب باشیم که نامه نگاری های ما سیاسی نشود زیرا اگر این وضعیت ادامه داشته باشد مشکلات بیشتر خواهد شد.

زحمتکش یادآور شد: زمانیکه نوع نگارش ساده و شفاف باشد تکلیف همگان نسبت به اجرایی کردن این نامه مشخص است اما زمانیکه نوع نگارش یک مکاتبه اداری شکل مختلفی داشته باشد مشکل آفرین خواهد شد.

وی تصریح کرد: از شهردار و مدیران شهرداری تقاضا دارم تا در تمامی مباحث طبق قانون رفتار کنند و سفارش هیچکس را قبول نکنند.

رئیس شورای شهر شیراز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اعضای شورا باید توجه به زمان حضور خود در صحن علنی شورا داشته باشند تاکید کرد: در مرحله اول ما نمایندگان مردم هستیم سپس به عنوان کارمند دولت و یا مسئول خانواده مطرح می شویم بنا بر این باید در مرحله اول به فکر رفع مشکلات و توسعه شهر شیراز باشیم.

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد کار مردم و مسائل شهری به دلیل عدم حضور به موقع در صحن شورا با مشکل مواجه شود این گونه رفتار ها قابل قبول نیست.

نظرات بینندگان