کد خبر: ۳۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۲۳ آبان ۱۳۹۱

فیاض پور مدیركل مدیریت بحران استانداری فارس شد

با حضور محسن اردكاني معاون هماهنگي امور عمراني استانداري فارس،حسن فياض پور به عنوان مديركل جديد مديريت بحران استانداري فارس معرفي و از خدمات و تلاش هاي فائز چراغ سحر مديركل سابق اين مديريت تقدير به عمل آمد.

به گزارش شیرازه به نقل ازروابط عمومي و امور بين الملل استانداري فارس، در اين جلسه مهندس محسن اردكاني معاون هماهنگي امور عمراني استانداري فارس با بيان اين كه اقدامات پيشگيرانه بايد در سرلوحه برنامه هاي مديريت بحران باشد، اظهار داشت: مقاوم سازي خانه هاي روستايي براي پيشگيري از آسيب هاي زلزله، ايجاد سيل بند در مناطق سيل خيز براي پيشگيري از خسارات سيل و ايجاد آبياري تحت فشار و اصلاح سيستم آبياري براي پيشگيري از اثرات خشكسالي، از جمله برنامه هاي پيشگيرانه است.

وي با اشاره به اين كه ايجاد آمادگي براي مواجهه با بحران ها از اهميت به سزايي برخوردار است، افزود: طراحي مانورهاي مختلف و برنامه ريزي براي آموزش كارشناسان و مديران از برنامه هايي است كه مي تواند موجب ايجاد آمادگي براي پيشگيري از آسيب هاي بحران ها شود.

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري فارس با تاكيد بر اهميت ناحيه بندي مناطق استان از نظر مديريت بحران و توزيع امكانات متناسب با وضعيت هر منطقه، اظهار داشت: براي كاهش آسيب هاي ناشي از بحران ها بايد شرايط استان در همه زمينه ها رصد شود و همه رويدادهايي كه مي تواند باعث ايجاد بحران شود مورد بررسي قرار گيرد.

مهندس اردكاني با بيان اين كه اطلاع رساني و سرعت انتقال اطلاعات در بحران ها اهميت فوق العاده اي دارد، افزود: بايد سيستم اطلاع رساني به هنگام را راه اندازي كنيم تا بتوانيم در وقت طلايي بعد از وقوع بحران، به سرعت كسب اطلاع كرده و سريع وارد عمل شويم.

وي با اشاره به اين كه بازرسي از دستگاه هاي مسئول، براي بررسي ميزان آمادگي آن ها در مواجهه با بحران ها، توسط اداره كل بازرسي استان فارس انجام خواهد شد، گفت: بايد تلاش كنيم با اتفاقات طبيعي سازگار شده و تبعات آن ها را مديريت كنيم.

در اين جلسه حسن فياض پور به عنوان مديركل جديد مديريت بحران استانداري فارس معرفي و از خدمات و تلاش هاي فائز چراغ سحر مديركل سابق اين مديريت تقدير به عمل آمد.


نظرات بینندگان