کد خبر: ۴۸۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۱۹ آذر ۱۳۹۲
در 6 ماهه نخست امسال صورت گرفت

تعطیلی 35 واحد آلاینده محیط زیست در فارس

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: در شش ماه نخست سال‌جاری 35 واحد آلاینده محیط زیست در این استان تعطیل شدند و 219 مورد اخطاریه نیز به دیگر واحدها برای رفع آلودگی داده شده است.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس، حسینعلی ابراهیمی کارنامی اظهار داشت: در شش ماهه گذشته، بخش کنترل و پایش حفاظت محیط زیست این استان نسبت به نمونه‌برداری و بازدید از واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی اقدام کرده که منجر به صدور 219 مورد اخطاریه رفع آلودگی زیست محیطی به دلیل عدم رعایت ضوابط و استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست و عدم تطابق خروجی‌های سیستم تصفیه فاضلاب با استانداردهای این سازمان و همچنین تعطیل شدن 35 واحد به دلیل عدم رعایت نکات زیست‌محیطی و ایجاد آلودگی‌ها شد.

وی افزود: این واحدها از سوی این اداره کل ملزم به راهبری اصولی سیستم تصفیه فاضلاب شده و در مورد واحدهای تعطیل شده نیز مادامی که نسبت به بهسازی سیستم‌ها برای به استاندارد رساندن خروجی‌ها اقدام موثری به عمل نیاورند همچنان تعطیل خواهند بود.

کارنامی اضافه کرد: طبق قانون مدیریت پسماند و در راستای تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تمام واحدهای تولیدی دارای پسماندهای عادی و صنعتی موظفند پسماند حاصل از فعالیت‌های خود را به صورت بهداشتی و اصولی با نظر سازمان حفاظت محیط زیست مدیریت کنند.

این مسئول ادامه داد: همچنین تمام واحدهای صنعتی که دارای پسماندهای ویژه هستند باید به همین نحو عمل کنند که در غیر این صورت، برابر ضوابط با مسئولان این واحدها برخورد قانونی صورت گرفته و در صورت عدم توجه نسبت به مقررات مربوطه، اقدامات قانونی انجام و در راستای حفظ بهداشت و سلامت جامعه حتی از فعالیت آن‌ها جلوگیری می‌شود.

وی در ادامه گفت: در شش ماهه گذشته  12 واحد به دلیل عدم رعایت تعهدات زیست محیطی پلمپ شدند و همچنین کارشناسان حفاظت محیط زیست این استان  به 184 شکواییه واصله شهروندان در مورد عدم رعایت اصول زیست محیطی واحدهای تولیدی و اشخاص حقیقی رسیدگی کردند.

ابراهیمی کارنامی همچنین ابراز داشت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس در صورت بروز هر نوع آلودگی و قصور از جانب واحدهای آلاینده با آنها برخورد قانونی می‌کند چراکه حفظ محیط زیست و سلامت مردم مهمترین راهبرد این سازمان است و تمام صنایع برای شروع فعالیت و ادامه روند کار خود باید اصول و مقررات زیست محیطی را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: ما به توسعه استان فارس علاقمندیم اما باید همگام با رعایت استانداردهای زیست محیطی که منجر به توسعه پایدار می‌شود با ایجاد شغل برای جوانان، ایجاد صنایع بزرگ و کوچک و راه‌اندازی کارخانجات و حفظ قوانین و مقررات زیست محیطی، ممکن است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان