کد خبر: ۵۳۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
پس از شکست تیم کشتی آمریکا؛

آیا ظریف زیر «دوخم» جان‌کری خواهد رفت؟

غیرت مردانه کشتی‌گیران ایرانی در حالی که تا چند روز دیگر، دور جدید مذاکرات هسته‌‌ای ایران با 1+5 آغاز خواهد شد، مثال زدنی است.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه؛ در ادامه رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد که از شب گذشته در سالن "فوروم" شهر لس‌آنجلس آغاز شده است تیم کشورمان از ساعت 5:30 بامداد به وقت ایران در سومین و حساس‌ترین دیدارش مقابل آمریکا به میدان رفت که با نتیجه 18 بر 10 از سد حریف گذشت.

اما این پیروزی در حالی صورت می‌گیرد که تیم کشتی آمریکا معمولا در مسابقاتی که در خانه خود برگزار می‌شود، کمتر به در خاک حریفان خارجی خود قرار می‌گیرد. البته قبل‌ترها ایران توانسته بود یک بار این کار را کند. در اردیبهشت 92 تیم ملی کشتی آزاد کشورمان توانست در نیویورک بر حریف قدر خود غالب شود. اما این پیروزی بیشتر از آن که انتظار می‌رفت، کام آمریکایی‌ها را تلخ کرد چرا که وقتی تیم ایران می‌خواست برای یک مسابقه دیگر که خود آمریکایی هماهنگ کرده بودند به لس‌آنجلس برود، با واکنش عجیبی مواجه شدند؛ آمریکایی‌ها آن‌ها را دیپورت کرده و به آن‌ها گفتند که باید به ایران باز گردند! این منطق و ادب فدراسیون کشتی آمریکا که وابسته به دولت این کشور است، در حالی بود که اساسا این مسابقات دوستانه با درخواست رسمی خود آن‌ها برگزار شده بود. اما این بار، تیم ملی کشتی آزاد ایران نه در قالب مسابقاتی دوستانه که در رقابت‌‌های جام جهانی، توانست آمریکایی‌ها را شکست دهد.

به نظر می‌رسد این غیرت مردانه کشتی‌گیران ایرانی در حالی که تا چند روز دیگر، دور جدید مذاکرات هسته‌‌ای ایران با 1+5 آغاز خواهد شد، مثال زدنی است. قطعا عرصه ورزش قابلیت تطبیق با پیچیدگی‌های حوزه سیاست را دارا نیست اما غیرت بر سر منافع و اقتدار ایران، فصل مشترکی است که هر دو تیم ورزشی و سیاسی ایران باید در آن سنگ تمام بگذارند. تیم ورزشی امتحانش را پس داد، حالا نوبت تیم مذکره کننده است ...

نظرات بینندگان