کد خبر: ۵۴۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی چهارشنبه 20 فروردین ماه 1393

5شماره تلفن برای پاسخ به سوالات ثبت‌نام‌کنندگان یارانه در فارس

تخصیص 5 شماره تلفن برای پاسخ گویی به سوالات ثبت نام کنندگان یارانه که در استان فارس ایجاد شده. و رتبه ی یک بیکاری برای شیراز در بین کلانشهر های ایران به نقل از استاندار، امروز دست‌مایه‌ی تمام روزنامه ها شده.
به گزارش شیرازه؛ «خبرجنوب» امروز «شیراز صاحب نخستین دانشگاه تخصصی مهدویت در جهان اسلام می شود» را تیتر زده که در بازدیدی که حجت الاسلام حدائق از این روزنامه داشته عنوان شده. عنوان مهمی هم در مورد یارانه های نقدی با تیتر «همه چیز درباره ابهام یارانه ای» چاپ شده که در آن به ایجاد 5 شماره تلفن برای پاسخ به سوالات ثبت نام کنندگان در فارس اشاره شده که این شماره ها با پیش شماره 0711 عبارت است از 5-2223631 و 2236005-2236001 صفحات داخلی هم دو خبر توجه ما را به خود جلب کرد؛ یکی اینکه «ایجاد 50 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در شیراز» که شهردار گفته و دیگری اینکه فرماندار گفته «فارس دارای رتبه سوم بیکاری در کشور است». صفحه گردشگری امروز ارگ کریم خان را زیر ذره بین برده و پرونده بادگیر را هم به یونسکو ارسال کرده! صفحه ورزشی تیتر زده «حافظیه در انتظار جمعه ای تاریخی» و تیتر دیروز خود را هم تکرار کرده و گفته: «فرنگی و آزادکاران جوان فارس در راه رقابت های کشوری».

 

«افسانه» دو خبر در مورد فرصت شغلی و بیکاری را به صفحه اول خود رسانده. بررسی صفحات داخلی هم چندان بی حاصل نبود؛ «اندونزی بازار مناسبی جهت صادرات محصولات کشاورزی فارس است» و «برداشت بی رویه آب در فارس متوقف می شود» از جمله عناوین صفحات داخلی است. در پایان هم عکسی در مورد تعمیرات مسجد جامع عتیق که بعد از سه سال هنوز به سه سال دیگر نیاز دارد.

 

«نیم نگاه» بیشتر تیترهای امروز خود را کشوری انتخاب کرده. صفحات داخلی شامل مطالبی است از قبیل: «جلسه هم اندیشی مسئولان فرهنگی فارس برگزار شد» و «حضرت آیت ا... سید علی اصغر دستغیب: توجه یه مسایل فرهنگی در اولویت آستان شاهچراغ(ع) است» اما در صفحه آخر یادداشت «پیوند اقتصاد و فرهنگ» تیتر شده که در قسمتی از آن آمده: «مجموعه مسایل سیاسی، افتصادی، فرهنگی، علمی و اجتماعی در کنار هم شاکلهع زندگی شخصی و اجتماعی انسان ها را درست می کند که هر کدام از اینها نه تنها تحت تاثیر یکدیگر هستند بلکه در بسیاری از موارد هم پوشانی نیز دارند.»

 

ما «عصرمردم» پای فرهنگ و اقتصاد فارس را با هم به صفحه اول خود باز کرده؛ از اولویت شاهچراغ گرفته تا «باید دروازه های تجارت شیراز به روی دنیا باز شود». در صفحات داخلی صحبتی از استاندار با عنوان «دستگاه های فرهنگی استان به وظایف خود در زمینه تحقق شعار سال عمل کنند» تیتر شده. همین طور تیتر هایی مثل: «400 میلیارد تومان اعتبارات حرم شاهچراغ(ع) به علت عدم تدبیر جذب نشد» و «ضرورت مشارکت سرمایه گزاران برای توسعه صنایع فارس» که از صحبت های نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی استخراج شده. در پایان هم کاریکاتور امروز که خالی از لطف نیست.
 
 
نظرات بینندگان