کد خبر: ۵۶۰۸۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۲ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۳

روایت یک عضو شورای شهر از بی‌حرمتی وزیر نیرو به شیراز

در مورد خسارت جانی و مالی سیل آینده در پیشگاه خداوند و قوه قضاییه به دلیل قتل شبه عمد مردم شیراز اعلام جرم می کنم.
به گزارش شیرازه، عضو شوراي شهر شيراز نداشتن مجوز زيست محيطي براي احداث سد تنگ‌سرخ را يك بهانه براي توجيه كم‌كاري‌ها دانست و گفت: عدم همکاری وزارت نیرو در ساخت سد تنگ سرخ جای تاسف دارد.

محسن معين در نطق قبل از دستور خود در جلسه علني شوراي شهر گفت: وزیر اعلام کرده که باید مجوز محیط زیست گرفته شود در حالیکه دو سال از شروع به کار ساخت این سد گذشته البته از قبل نسبت به اراده ساخت این سد شک داشتیم.

وي با ابراز تاسف از عدم همكاري وزارت نيرو براي احداث سد تنگ سرخ گفت: در جلسه وزیر نیرو با مسئولین و نمایندگان مجلس فارس از لزوم تامین آب کشاورزي استان صحبت و پیشنهاد شیرین کردن و انتقال آب خلیج فارس براي جنوب استان صحبت شد، اما كسي از آب شيراز نگفت.

معين با بيان اينكه هيچ كس در آن جلسه از شور شدن آب تنگ سرخ سخن نگفت، خاطرنشان كرد: هیچکس یادش نبود که در سیل چند سال پیش به دلیل نبود سد 11 نفر فوت کردند.

وي با تاكيد براينكه وزیر نیرو باید حرمت میزبانی شیراز را نگه می‌داشت، تصریح کرد: بهتر بود وزیر نیرو مانند برخی از نمایندگان شیراز در مجلس که بيشتر در تهران حضور دارند و تلفني براي تماس با شيراز هم نداشتند و با استفاده از تريبون‌هاي مجلس و اخبار 20.30 براي شوراي شهر و شهرداري شيراز خط و نشان مي‌كشند، عمل کنند.

این عضو شوراي شهر با بيان اينكه از بعضي از مسئولان و نمايندگان نااميد هستيم، گفت: حداقل اين است كه مي‌‌توانيم در خصوص خسارت جاني و مالي سيل آتي فرياد بزنيم.

معين تصريح كرد: در مورد خسارت جانی و مالی سیل آینده در پیشگاه خداوند و قوه قضاییه به دلیل قتل شبه عمد مردم شیراز اعلام جرم می کنم.

وی افزود: البته هنوز به آقاي استاندار و معاون عمراني استانداري اميدي هست كه به دولت تذكري بدهند، ما غمگين و افسرده خواهيم شد اگر مردم بگويند خدا پدر دولت قبل را بيامرزد كه حداقل سد تنگ سرخ را شروع كرد ولي افسوس كه دولت تدبير و اميد، خيلي زيبا آن را متوقف كرد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
0
خوشم میاد از این اقای معین! اگه تمام کارشناس ها نظر مخالف ایشون رو داشته باشن، بازم حرف خودشو میزنه! کاش برخی از این حزب اللهی ها یه کمی غیرت ایشون رو داشتن. اینها در حق خودشون یک دهم هم به اندازه ایشون در باطلش ثابت قدم نیستند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
0
وقتی همه مخالفند این شور و فریاد آقای معین جای تعجب دارد...
قانونگرا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
0
نمیدانم سایت شیرازه این مطلب رو میذاره یا نه. جناب آقای معین عزیز اگر شما برای اجرای قانون در کشور احترام قائل هستید آیا اجرای یک پروژه بدون دریافت مجوز زیست محیطی که از الزامات قانونی برای پروژهها می باشد خلاف قانون نیست..آیا معتقدید ادامه قانون گریزی باید داد..وزیر نیرو حرف قانونی زده پس دلیلی بر رنجش خاطر جنابعالی نیست.با این وضعیت دریاچه های کشور اشتباه محض هست ادامه این پروژه و به همین دلیله که مدیران کشوری و استانی باتردید به این پروژه نگاه میکنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
0
اولآ برای کنترل سیل شیرازنیازی به احداث سد تنگ سرخ نیست و با انجام کارهای آبخیزداری در بالا دست و حوزه آبخیزآن می توان با هزینه ای بسیار کمتر از احداث سد بدون اینکه خسارت های زیست محیطی داشته باشد سیل را کنترل کرد
دومآ سیلی که ذر شیراز اتفاق افتادوباعثتلفات وخسارت شد بدلیل مسدود شدن پل مالی آباد بود نه حجم آب .اکنون هم که پل مالی آبد عریض شده مشکل تا حد زیادی بر طرف شده است