نماینده شیراز در مجلس: شهرداری تاکسیهای درون شهری را برقی کند
خودروهای برقی سادهتر بوده و موتور آن قطعات کمتر و خرابی کمتر دارد ضمن اینکه باطری لیتیوم که در خودروی برقی مصرف دارد معادن بیشتری نیز دارد.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، سیدحسین ذوالانوار اظهار داشت: در غرب به استفادهکنندگان از خودروهای برقی مواردی به عنوان تشویق تعلق میگیرد تا این فرهنگ رواج یابد.
وی افزود: در شرایط افزایش آلودگی هوا، ریزش نزولات جوی در برخی مناطق از نظم قبلی خارج شده که یکی از دلایل آن مصرف بیش از حد مواد نفتی در جهان است.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به اینکه منابع نفتی جهان از نیمه گذشته و بیشتر از نصف آن مصرف شده همه به این فکر افتادهاند که استفاده از سوخت فسیلی را کاهش دهند.
ذوالانوار ادامه داد: در کشور خود ما نیز وضع به همین گونه است و نباید منابع طبیعی که میراث مشترک آیندگان است را بیش از حد مصرف کرد.
وی خاطرنشان کرد: برخی از چاههای ما در روز 100 هزار بشکه نفت داشته و اکنون به چهار تا پنج هزار رسیده و با 10 برابر شدن چاهها نسبت به ابتدای انقلاب، تولید نفت ما متعارف نبوده است.
ذوالانوار بیان کرد: در کنار این موارد باید به امراض مختلف ناشی از آلودگی هوا اشاره کرد که همین امر کشورهای صنعتی را بر آن داشته که سوخت فسیلی را هر چه بیشتر برای آینده ذخیره کنند.
وی تصریح کرد: همه شرکتهای مشهور دنیا مشغول ساخت خودروی برقی شدهاند و کار را به مرحله تجاری رساندهاند.
به گفته وی، در شرایط فعلی شورلت، فورد، بی.ام.و ، پورشه، بنز، نیسان و ... هر کجا خودروسازی وجود داشته به سمت خودروی برقی رفتهاند.
ذوالانوار در ادامه گفت: رشد این خودرو در آمریکا در سال 2013 معادل 2.3 برابر سال 2012 بوده و در اروپا نیز به سرعت شاهد رشد استفاده از خودروی برقی حتی در کشورهای نفتی مانند نروژ هستیم.
وی افزود: دولت فعلی روزی هشت میلیون لیتر بنزین وارد میکند که با روند توسعه خودروها یا باید این عدد بالا رود یا ظرفیت پالایشگاهها را بالا ببریم.
ذوالانوار افزود: ساخت پالایشگاه 1.8 میلیارد دلار هزینه دارد و از سویی توسعه پالایشگاهها نیز بسیار هزینهبر است.
این نماینده مجلس ادامه داد: با این اوصاف هر سال که خودروها افزایش مییابد واردات بنزین نیز افزایش مییابد.
ذوالانوار با اشاره به این که ارزش هشت میلیون لیتر واردات بنزین در سال بیش از دو میلیارد دلار است، تصریح کرد: درحال حاضر 40 درصد از 70 هزار مگاوات برق تولیدی ما بلامصرف است.
وی بیان کرد: از ساعات نیمه شب تا هشت صبح 40 درصد برق ما استفاده نمیشود و کاهش سرعت مولد برق نیز ممکن نیست.
ذوالانوار خاطرنشان کرد: شهرداری میتواند تاکسیهایی که درون شهر هستند را برقی کند و دستگاههای شارژکننده را به تدریج در اماکن مختلف قرار دهد.
وی اظهار داشت: خودروسازان ما در گذشته ادعا میکردند تمام مراحل کاری آنها تولید داخل است اما بعد از تحریم مشخص شد که اینگونه نبوده است.
نماینده مردم شیراز در مجلس با تاکید بر لزوم اتخاذ سیاست مشابه در مورد موتورسیکلت، یادآور شد: آلودگی موتورسیکلت به سبب بدسوز بودن از خودرو بسیار بالاتر است.
ذوالانوار خاطرنشان کرد: مناسب است که موتور خودروی برقی وارد شود تا ضمن کمک به حل مسئله آلودگی در مراحل بعد آن را تولید کنیم و از سویی بدنههای موجود در کارخانههای خودروسازی بلا استفاده نشود.
ذوالانوار ادامه داد: اگر سالانه یک میلیون خودروی کشور را برقی کردیم برای این تعداد خودروی برقی دو درصد از 40 درصد برق مازاد کشور را باید مصرف کنیم.
وی با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی برای 2014 خسارات سلامت و محیط زیست برای ایران را 12 میلیارد دلار تخمین زده است، افزود: با این اوصاف و با توجه به آلودگیهای صوتی و آلودگی هوا و ... ناشی از خودروها، به دنبال مشاوره با برخی مراکز هستیم که بتوانیم خودروی برقی و موتور سیکلت برقی را در ایران باب کنیم.
ذوالانوار ابراز داشت: اگر قیمت فعلی برق را قیمت بنزین مقایسه کنیم درصورت تبدیل خودروی بنزینی به برقی با قیمت فعلی، باید یک دهم بنزین برای برق هزینه کنیم و به همین دلیل برقی شدن خودروها به نفع دولت، تولیدکننده و مصرف کننده است.
وی تصریح کرد: خودروهای برقی سادهتر بوده و موتور آن قطعات کمتر و خرابی کمتر دارد ضمن اینکه باطری لیتیوم که در خودروی برقی مصرف دارد معادن بیشتری نیز دارد.
وی افزود: در شرایط افزایش آلودگی هوا، ریزش نزولات جوی در برخی مناطق از نظم قبلی خارج شده که یکی از دلایل آن مصرف بیش از حد مواد نفتی در جهان است.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به اینکه منابع نفتی جهان از نیمه گذشته و بیشتر از نصف آن مصرف شده همه به این فکر افتادهاند که استفاده از سوخت فسیلی را کاهش دهند.
ذوالانوار ادامه داد: در کشور خود ما نیز وضع به همین گونه است و نباید منابع طبیعی که میراث مشترک آیندگان است را بیش از حد مصرف کرد.
وی خاطرنشان کرد: برخی از چاههای ما در روز 100 هزار بشکه نفت داشته و اکنون به چهار تا پنج هزار رسیده و با 10 برابر شدن چاهها نسبت به ابتدای انقلاب، تولید نفت ما متعارف نبوده است.
ذوالانوار بیان کرد: در کنار این موارد باید به امراض مختلف ناشی از آلودگی هوا اشاره کرد که همین امر کشورهای صنعتی را بر آن داشته که سوخت فسیلی را هر چه بیشتر برای آینده ذخیره کنند.
وی تصریح کرد: همه شرکتهای مشهور دنیا مشغول ساخت خودروی برقی شدهاند و کار را به مرحله تجاری رساندهاند.
به گفته وی، در شرایط فعلی شورلت، فورد، بی.ام.و ، پورشه، بنز، نیسان و ... هر کجا خودروسازی وجود داشته به سمت خودروی برقی رفتهاند.
ذوالانوار در ادامه گفت: رشد این خودرو در آمریکا در سال 2013 معادل 2.3 برابر سال 2012 بوده و در اروپا نیز به سرعت شاهد رشد استفاده از خودروی برقی حتی در کشورهای نفتی مانند نروژ هستیم.
وی افزود: دولت فعلی روزی هشت میلیون لیتر بنزین وارد میکند که با روند توسعه خودروها یا باید این عدد بالا رود یا ظرفیت پالایشگاهها را بالا ببریم.
ذوالانوار افزود: ساخت پالایشگاه 1.8 میلیارد دلار هزینه دارد و از سویی توسعه پالایشگاهها نیز بسیار هزینهبر است.
این نماینده مجلس ادامه داد: با این اوصاف هر سال که خودروها افزایش مییابد واردات بنزین نیز افزایش مییابد.
ذوالانوار با اشاره به این که ارزش هشت میلیون لیتر واردات بنزین در سال بیش از دو میلیارد دلار است، تصریح کرد: درحال حاضر 40 درصد از 70 هزار مگاوات برق تولیدی ما بلامصرف است.
وی بیان کرد: از ساعات نیمه شب تا هشت صبح 40 درصد برق ما استفاده نمیشود و کاهش سرعت مولد برق نیز ممکن نیست.
ذوالانوار خاطرنشان کرد: شهرداری میتواند تاکسیهایی که درون شهر هستند را برقی کند و دستگاههای شارژکننده را به تدریج در اماکن مختلف قرار دهد.
وی اظهار داشت: خودروسازان ما در گذشته ادعا میکردند تمام مراحل کاری آنها تولید داخل است اما بعد از تحریم مشخص شد که اینگونه نبوده است.
نماینده مردم شیراز در مجلس با تاکید بر لزوم اتخاذ سیاست مشابه در مورد موتورسیکلت، یادآور شد: آلودگی موتورسیکلت به سبب بدسوز بودن از خودرو بسیار بالاتر است.
ذوالانوار خاطرنشان کرد: مناسب است که موتور خودروی برقی وارد شود تا ضمن کمک به حل مسئله آلودگی در مراحل بعد آن را تولید کنیم و از سویی بدنههای موجود در کارخانههای خودروسازی بلا استفاده نشود.
ذوالانوار ادامه داد: اگر سالانه یک میلیون خودروی کشور را برقی کردیم برای این تعداد خودروی برقی دو درصد از 40 درصد برق مازاد کشور را باید مصرف کنیم.
وی با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی برای 2014 خسارات سلامت و محیط زیست برای ایران را 12 میلیارد دلار تخمین زده است، افزود: با این اوصاف و با توجه به آلودگیهای صوتی و آلودگی هوا و ... ناشی از خودروها، به دنبال مشاوره با برخی مراکز هستیم که بتوانیم خودروی برقی و موتور سیکلت برقی را در ایران باب کنیم.
ذوالانوار ابراز داشت: اگر قیمت فعلی برق را قیمت بنزین مقایسه کنیم درصورت تبدیل خودروی بنزینی به برقی با قیمت فعلی، باید یک دهم بنزین برای برق هزینه کنیم و به همین دلیل برقی شدن خودروها به نفع دولت، تولیدکننده و مصرف کننده است.
وی تصریح کرد: خودروهای برقی سادهتر بوده و موتور آن قطعات کمتر و خرابی کمتر دارد ضمن اینکه باطری لیتیوم که در خودروی برقی مصرف دارد معادن بیشتری نیز دارد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
خدا خیرت بده چکار می کنی دنبال چی چی هستی توی مجلس کاری بکن همی اوهمی مردیم از بس غصتو خوردیم پس کجویی؟
به جدت ول کن ای مجلسو چیچی توش گوم کردی واله به خدا بیذو یی کار بلدی بره .
از بس بانبازی کردی و رفتی داخا مجلسو کاری هم نکردی که دیونم کردی.
این بار اما قضیه فرق داره مجلس نخواهی رفت چون همه چیز عوض شده