آییننامه حقوق مسافر بالأخره تعیین تکلیف شد + جزئیات
با تدوین این آییننامه که انجمن شرکتهای هواپیمایی هم در تدوین آن نقش داشته است، در واقع مردم با حقوق خود در مقابله با تاخیرهای پروازی آگاه میشوند؛ انتظار ایکائو از سازمان هواپیمایی کشوری این است که ضوابط و دستورالعملهای لازم را برای عملکرد ایمن و بهرهوری صنعت تدوین و اجرا کند؛ آئیننامه حقوق مسافر در سه بعد «حقوق مسافر هنگام پذیرش در فرودگاه»، «نرخ بلیت» و «حقوق مسافر در حین و بعد از پرواز» است.
* اعمال تغییر در جزئیات آییننامه حقوق مسافر
چندی پیش دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در اینباره به فارس گفت که سازمان هواپیمایی کشوری آییننامه حقوق مسافران را با هماهنگی شرکتهای هواپیمایی تهیه کرده و این آییننامه به شورای عالی هواپیمایی رفته است.
بنا به گفته مقصود اسعدی سامانی در مراحل تصویب این آییننامه تغییراتی اعمال شده که مورد نظر شرکتهای هواپیمایی نبود و باید اصلاح میشد؛ شرکتهای هواپیمایی بر اساس استانداردهای بینالمللی عمل میکنند و اگر جریمه یا خسارتی پرداخت میکنند باید منطبق با استانداردهای بینالمللی باشد، اما یک سری مسائلی در این آییننامه اضافه شد که مشکلاتی را برای شرکتهای هواپیمایی ایجاد میکند.
به گزارش فارس کلیات آییننامه حقوق مسافر در ارتباط با تدوین رابطه متقابل بین مسافر و شرکت هواپیمایی است، وظایف شرکتهای هواپیمایی و مسافر مشخص شده، ضمن آنکه در بخش تأخیرات پروازی موارد عمدهای عنوان شده است.
به هر حال قرار است جزئیات آییننامه حقوق مسافر امروز و از سوی حضور وزیر راه و شهرسازی مطرح شود تا از این پس شاید دلواپسیهای مسافران حمل و نقل هوایی درباره حقوق خود در برابر ایرلاینها، تأخیرات پروازی و خدمات، حقوق خود هنگام پذیرش در فرودگاه، نرخ بلیت و حقوق مسافر در حین و بعد از پرواز رفع شود.