واکنش مدیرعامل مخابرات فارس به سخنان وزیر اسبق ارتباطات
مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس توقف واگذاری تلفن ثابت در شیراز را نادرست دانست و گفت: امکاناتی که در چهار ماهه اول امسال برای واگذاری تلفن ثابت فراهم کردهایم بیش از مجموع عملکرد چهار سال گذشته است.
علیاصغر روزگار با بیان اینکه توسعه زیرساختها و عملیات اجرایی در سال جاری بیش از سالهای گذشته بوده است، گفت: درحالی که رشد و ساختوساز اطراف شهرها بسیار زیاد و غیرقابل پیشبینی بوده است اما شرکت مخابرات فارس در مراکز و نقاط مختلف شهر از جمله شهرک صدرا و جبل دراک، کابلهای نوری و امکانات را نصب کردهایم و منتظر دریافت مجوزهای قانونی هستیم تا بلافاصله خطوط تلفن ثابت را به مشترکین واگذار کنیم که پیشبینی میشود تا دوماه آینده این مجوزها دریافت شود.
وی از کاهش 25درصدی درآمد مخابرات به دلیل اجرای طرح همکدسازی خبر داد و افزود: در گذشته هزینه هر دقیقه ارتباط درون استانی از 15 تا 90 تومان بود و ارتباط خارج از استان هر دقیقه بین 30 تا 95 تومان که با اجرای طرح همکدسازی ارتباطات درون استانی هردقیقه فقط 3تومان و خارج از استان هردقیقه 33 تومان محاسبه میشود که این موجب کاهش شدید درآمد شرکت مخابرات شده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس با تصریح اینکه در 10 سال گذشته شرکت مخابرات نه تنها تغییر تعرفه مثبت نداشته بلکه تعرفهها تغییر منفی کردهاند، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل اصلی اینکه مخابرات در برخی موارد امکان توسعه ندارد کاهش درآمد این شرکت است زیرا هزینههای توسعه افزایش اما درآمد مخابرات کاهش یافته است.
روزگار تعداد مشترکین اینترنت 2020 را 144هزار مشترک اعلام کرد و درخصوص مدتزمان رسیدگی به درخواستها تصریح کرد: علاوه بر دو شرکت متعلق به مخابرات 9 شرکت خصوصی دیگر در سطح استان خط اینترنت ADSL واگذار میکنند که هرکدام از این شرکتها تعداد زیادی درخواست جمعآوری یا نصب رانژه دارند که ما به دلیل محدودیت در نیرو و زمان درخواست کنندگان را در نوبت قرار میدهیم که در برخی مناطق و مراکز ظرف 48 ساعت و در برخی دیگر از مراکز که درخواستها زیادتر است ممکن است بیش از یک هفته جمعآوری رانژه طول بکشد.
وی با بیان اینکه 496 دفتر خدمات ارتباطی و پیشخوان دولت در شهرهای استان به مشترکین خدمات ارائه میدهند، اظهار کرد: همچنین 482 دفتر آی.سی.تی نیز در روستاها خدمات تلفن همراه و ثابت را به مردم ارائه میدهند.
این مقام مسئول درخصوص نحوه واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان توضیح داد: براساس نیازهای مردم مناطق مختلف ارائه خدمات در دفاتر پیشخوان به تصویب کارگروه میرسد و پس از آن شرکت مخابرات با توجه به ملاکهایی که دارد ماژول همراه اول را در اختیار دفاتری که صلاحیت داشته باشند، قرار میدهد.
ما جمعی از ساکنان خیابان پاییز هستیم که فاقد خط تلفن ثابتیم و بارها به مخابرات آزادگان مراجعه کرده ایم ولی میگویند امکانات نداریم .
مگر میشود استانی که قطب اول مخابرات کشور است عاجز باشد برای واگذاری یک خط تلفن ثابت به شهروندان آن هم در شهر شیراز؟
از شما مسئول محترم سایت شیرازه تقاضا میکنیم که صدای ما را به گوش مسئولین محترم مخابرات استان و شیراز برسانید..
ما ساکن کوچه 26 خیابان پاییز بلوار پاسارگاد هستیم. راجع به موضوع تلفن ثابت این خیابان با آقای محمودی مدیر قبلی صحبت شد فایده نداشت. شخصاً تلفنی با دفتر آقای واعظی وزیر محترم ارتباطات و حضوری در سفرکاری که به تهران داشتم در حاشیه یک همایش با خود ایشان صحیت کردم بازهم مشکل حل نشد. اخیرا هم یک سیمکارت تلفن ثابت آوردند منزل ولی آنتن نمی داد. مرکز مخابرات آزادگان هم که پاسخگو نیست و الان دو سال است که اصلاً به تقاضای ما جواب منفی هم نداده است.