بهرهبرداری از فاز 2 خط یک مترو تا پایان سال/ بهرهمندی اهالی بلوار مدرس از خدمات قطار شهری
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، اسدالله حاجیزمانی مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز در جریان بازدید اعضای شورای اسلامی شهر شیراز از پروژه قطار شهری اظهار داشت: بهرهبرداری از میدان احسان تا نمازی به طول 11 کیلومتر از سال 93 شروع شد و در این مسیر ایستگاه بعد از نمازی، ایستگاه میدان امام حسین (ع) است.
وی افزود: ادامه مسیر به طول 14 کیلومتر فاز دوم خط یک است و شامل مسیر میدان نمازی تا میدان الله میشود و برنامهریزی ما این است که تا پایان سال بتوانیم از این 14 کیلومتر بهرهبرداری کنیم تا مردم منطقه جنوب شهر بهویژه در بلوار مدرس که در زمان احداث هم متحمل زحمات بسیار شدند بتوانند از مزایای مترو بهرهمند شوند.
حاجیزمانی ادامه داد: ایستگاه میدان امام حسین (ع) از اصلیترین ایستگاهها است که برای اتصال و ادامه مسیر به بلوار مدرس باید از این ایستگاه یا استفاده یا عبور کنیم.
وی خاطرنشان کرد: ایستگاه امام حسین یک ایستگاه تقاطعی است و بهاینترتیب، ایستگاه خط دو که زیر ایستگاه خط یک احداث میشود، ایستگاه خط یک و «کراس اور» قبل از ایستگاهها، بر رویهم سه پروژه سنگین را تشکیل میدهند که با افزوده شدن مباحث معارضان و سنگینی سازه، حجم عظیمی کار را پیش روی ما نهاده و بهرهبرداری از آن امسال و شاید سال آینده نیز ممکن نباشد اما برای آنکه بتوانیم کل خط را اتصال دهیم و ایستگاههای آماده بلوار مدرس را هم به بهرهبرداری برسانیم، در مرحله نخست از این ایستگاه عبور خواهیم کرد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز تصریح کرد: با این اوصاف ایستگاه امام حسین باید به نحوی آماده شود که بتوانیم ریلگذاری خط یک و مسیر موردنیاز را انجام دهیم و پست برق و شبکه بالاسری ایستگاه امام حسین را مستقر کنیم و بعد از ایستگاه امام حسین (ع) عبور کرده و به ایستگاه زند برویم.
وی بیان کرد: در فاز یک خط یک نیز مشابه این اتفاق را داشتیم که به سبب کمبود اعتبارات میخواستیم کار سریعتر به بهرهبرداری برسد و ازاینرو در مرحله نخست از ایستگاههای شهید آوینی، شهید مطهری و شاهد عبور کردیم و در مراحل بعد دو مورد از این ایستگاهها وارد فاز بهرهبرداری شدند و تنها ایستگاه شهید آوینی باقیمانده که تا دو سه ماه آینده به بهرهبرداری میرسد.
حاجیزمانی یادآور شد: با توجه به وضعیت خاص ایستگاه میدان امام حسین (ع) بنا بر آن شد که سازمان عمران شهرداری شیراز عهدهدار پروژه شود تا کار حالت پیمانی نداشته و سریعتر پیش برود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز ابراز داشت: شهریورماه سال جاری عبور از ایستگاه میدان امام حسین (ع) محقق میشود و با فراهم آمدن شرایط عبور، بعدازاین تاریخ ریلگذاری آغاز میشود و بدین ترتیب اردیبهشتماه مسیر تونل اول این خط تا زند با درزیل قابلعبور است و تونل شمالی نیز در خردادماه آماده خواهد بود.