مزاحم تلفنی در دو روز 227 بار به آتش نشانی زنگ زد
وی بیان کرد: در آتش نشانی شیراز معمولا سه نوع تماس با سامانه برقرار می شود تماس های عملیاتی، تماس های مشاوره ای و تماسهای نابجا و مزاحمت که متاسفانه بیش از 80 درصد تماس های تلفنی با 125، تماس هایی است که یا به نوعی مربوط به خدمات آتش نشانی و ایمنی نیست و یا مزاحمت های تلفنی است که نمونه آن شخصی است که 227 بار در کمتر از 48 ساعت با سامانه 125 تماس گرفته و با صحبت های بی ربط و گاهاً سکوت، این شماره را مشغول می کند.
این مسئول آتش نشانی اضافه کرد: ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز بصورت شبانه روزی با سه شیفت کاری 24-48 در تمام وقت، توسط کارشناسان 125، پاسخگوی شما شهروندان است، این شماره یک خط امدادی و اضطراری است، لطفا با تماس های نابجا ایجاد مزاحمت نکنید.
وی افزود: در حال حاضر به طور متوسط ما 850 تا 900 تماس با 125 را پاسخگو هستیم، به همین دلیل از شهروندان در وهله اول درخواست می کنیم به هیچ عنوان تلفن 125 را با تماسهای بی دلیل و نابجا مشغول نکنند و اگر فردی قصد مزاحمت داشت تلفن این شخص به مراکز قضایی اعلام می شود و پیگرد قانونی خواهد شد.
امامی افزود: شهروندان لازم است بدانند این شماره برای ارائه خدمات سریع ایمنی و امداد و نجات به شما شهروندان چه در حوزه ایمنی و پیشگیری و چه در حوزه امداد ونجات و آتش سوزی در دسترس شما عزیزان بصورت رایگان می باشد. لذا به کودکان خود آموزش دهید که تماس های نابجا با 125 نداشته باشند شاید در همان زمان در گوشه ای از این شهر شخص یا اشخاصی نیاز به کمک فوری ما داشته باشند.