کد خبر: ۹۷۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۱۲ مهر ۱۳۹۵

هک بزرگترین معضل دنیای دیجیتال

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: نفوذ به دنیای مجازی کاربران و استفاده از اطلاعات شخصی آنها در اینترنت به امری فراگیر تبدیل شده است.

به گزارش شیرازه به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید موسی حسینی" درباره یکی از معضلات دنیای امروز که همانا تلفن همراه و هک این دستگاه می باشد، گفت: نفوذ به دنیای مجازی کاربران و استفاده از اطلاعات شخصی آنها در اینترنت به امری فراگیر تبدیل شده و در این میان هک تلفن همراه ابعاد محسوس تری پیدا کرده است اما در کشور ما به دلیل نا آگاهی افراد در حال تبدیل به یک معضل جدی است.

وي ادامه داد: هک به معنای دسترسی، ایجاد تغییر و یا سوء استفاده از اطلاعات شخصی دیگران است که امروزه به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات دنیای دیجیتال محسوب می شود و همین معضل سبب شده تا نهادها و افراد بسیاری برای مقابله با خطرات و ضررهای احتمالی آن دست بکار شوند.

رئیس پلیس فتا استان فارس درباره پیشرفت تکنولوژی هک موبایل عنوان کرد: هک تلفن همراه هر چند به قدمت هک کامپیوترها نمی رسد اما رفته رفته با پیشرفت روزافزون امکانات تلفن همراه این وسیله هم در معرض خطر حمله هکرها قرار دارد تا آنجا که هر فرد با داشتن نرم افزارهای مخصوص هک به راحتی قادر خواهد بود که تلفن همراه کاربر را هک و از اطلاعات شخصی کاربران استفاده کند.

سرهنگ حسینی در مورد هدف هکرها و اطلاعات قربانیان افزود: در بعضی از مواقع، دزدیده شدن اطلاعات شخصی کاربران به رحم و انصاف هکر مورد نظر نیز بستگی دارد چرا که در بسیاری مواقع هکر های تلفن همراه بیشتر به دنبال عکس ها و حتی فیلم های شخصی افراد هستند تا دفترچه تلفن.

وي اظهار كرد: با این حال به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، بیشتر حملات مخرب در بخش تلفن همراه مربوط به افرادی است که تمایل زیادی به استفاده از خدمات مبتنی بر GPRS دارند.

رئیس پلیس فتا استان فارس بيان كرد: ارتباطات مخابراتی و بی سیمی، یکی از اصلی ترین اهدافی است که مورد توجه هکرها قرار می گیرد و به این ترتیب آنها مکالمات هر فردی را که بخواهند تحت کنترل خود می گیرند و از این طریق به فایل های متنی، اطلاعات شخصی و حتی عکس های گرفته شده توسط تلفن همراه قربانی دست می یابند.

سرهنگ حسيني افزود: در حالی که امروزه کارشناسان امنیتی بر بکارگیری راههای گوناگون برای مقابله با این اقدامات هشدار می دهند، اما کاربران موبایل ایرانی آنطور که باید برای نفوذ افراد ناشناس بر حریم خصوصی خود نگران نیستند و پرونده های وارده پلیس فتا تایید کننده این امر است.

وی دلیل از دست رفتن اطلاعات شخصی کاربران را بی توجهی و ناآگاهی کاربران تلفن همراه عنوان کرد و چاره رفع این اتفاق را بالابردن سطح اطلاعات رایانه ای کاربران دانست و از همشهریان خواست که در طول شبانه روز ساعتی را برای یادگیری نکات امنیتی هشداری دستگاه های رایانه ای اختصاص دهند تا از فواید این فضا بهره مند شوند.

نظرات بینندگان