آیتالله ایمانی:
برخی انتظار دارند شیراز به زمان جشن فرهنگ و هنر برگردد/حرم سوم به عنوان یک گفتمان مطرح نشده است
نماینده ولی فقیه در فارس گفت: آیا این برای شهری با آن سابقه تاریخی و مذهبی شرمآور نیست که دخترها و پسرها روی سِن این اشعار را بخوانند و دو وزیر و یک معاون وزیر و یک معاون رئیسجمهور هم نشسته باشند؟
به گزارش شیرازه؛ آیتالله ایمانی در جلسه رسیدگی به وضعیت ساخت سریال حضرت احمد بن موسی(ع) که با حضور تولیت حرم، شهردار و رئیس شورای شهر شیراز و مدیر کل صداوسیمای استان در محل نهاد نماینده ولیفقیه برگزار شد گفت: سوابقی که شهر شیراز در اسلام داشته، بینظیر است.
وی افزود: عنوان حرم سوم اهلبیت(ع) که رهبر معظم انقلاب به شیراز ارزانی داشتند، مطلب عادی و طبیعی نبود و نکتهای بسیار سنگین و مهم و دوایِ دردِ این شهر بود که رهبری روی آن انگشت گذاشتند.
آیتالله ایمانی ادامه داد: مقام معظم رهبری قبل از گفتن این جمله درباره گذشته شیراز فرمودند«در دوران طاغوت یک لبه قیچی تودهایها بودند که اعتقادات مردم را هدف گرفته بودند و یک لبه تساهل و تسامح بود که اخلاقیات را هدف گرفته بود. این دو لبه به عنوان یک قیچی اعتقادات و عمل مردم را قیچی میکردند. این برنامه را طاغوت با حساب و کتاب برای شیراز طراحی کرده بود.»
وی ادامه داد: بعد ایشان میفرمایند که «شیراز سومین حرم اهلبیت(ع) است»، در واقع میفرمایند دوای آن درد، توسعه سومین حرم اهلبیت(ع) است.
آیتالله ایمانی با اشاره به تاریخچه مذهبی شیراز خاطرنشان کرد: برخی از مسؤولان ما در این قضایا به عمق قضیه توجه پیدا نکردهاند و خیال میکنند به خاطر این گنبدها گفتهاند حرم سوم است درحالی که این عقبه تاریخی دارد و بدون عقبه تاریخی این عنوان نابود میشود.
وی یادآور شد: حرم بودن و پاک بودن و شیعی و اسلامی بودن شیراز عقبه تاریخی داشته است و رهبر معظم انقلاب به همین خاطر فرمودند حرم باید کانون توجه باشد.
امامجمعه شیراز بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند از همه بودجهها باید صرف حرم سوم شود یعنی بودجه استانی و ملی، بودجه نفت، دارایی، شهرداری و همه بودجهها باید برای توسعه حرم سوم اهلبیت(ع) هزینه شود.
نماینده ولیفقیه در استان فارس تصریح کرد: اگر مقلدیم این حکم مرجع تقلیدمان است و اگر مجتهدیم، باید ثابت کنیم این حکم اشتباه است.
وی ابراز کرد: چرا برخی هنوز انتظار دارند شیراز برگردد به جشن فرهنگ و هنر؟ چرا برخی از مسؤولان هنوز در آن حال و هوا کار میکنند؟ آیا این برای شهری با آن سابقه تاریخی و مذهبی شرمآور نیست که دخترها و پسرها روی سِن این اشعار را بخوانند و دو وزیر و یک معاون وزیر و یک معاون رئیسجمهور هم نشسته باشند؟
آيتالله ایمانی ادامه داد: چرا این کارها دارد انجام میشود؟ چرا گروه رستاک با آن موسیقی مبتذل در شیراز اجرا میکند؟ چون حرم سوم به عنوان یک گفتمان مطرح نشده است.
وی اظهار کرد: اگر حرم سوم اهلبیت بودن به گفتمان تبدیل شده بود، مثل مشهد رئیسجمهور هم میگفت با بقیه شهرها متفاوت است و موسیقی در آنجا نباشد، گفتمان حاکم این است که کنار قبر امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) این کارها نباید باشد اما در شیراز اینطور نیست.
وی یکی از راههای گفتمان سازی را مسائل فیزیکی و تسهیل در رفت و آمد و سکونت زوار دانست و ادامه داد: یکی از راههای دیگر مسائل فرهنگی است. از جمله کارهای لازم این است که صداوسیما آستین بالا بزند و فیلمهای کوتاه و سریال برای حضرت احمد بن موسی(ع) بسازد.
امامجمعه شیراز تصریح کرد: اگر جایی باید پولی هزینه شود که آثارش الیالابد برای مردم شهر بماند، خدمت به اهلبیت(ع) و این خانواده است، اگر دنیا و آخرت را میخواهید درِ خانه حضرت شاهچراغ و سید میر محمد(ع) است، هزینه سریال برآورد شود و شورای شهر بخشی از هزینه سریال را تأمین نماید.
وی با بیان اینکه مردم شیراز از سال 18 هجری قمری مسلمان شدهاند تصریح کرد: شیراز اولین شهری است که عید غدیر و روز عاشورا را در جهان اسلام تعطیل کرده است.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به قدمت 700 ساله حوزه علمیه در شیراز تصریح کرد: امروز دستهای مرئی و نامرئی به کار افتاده که شیراز را به همان شکلی که طاغوت مایل بوده معرفی کنند و این ظلم مضاعفی به شهر شیراز است.
وی در پایان گفت: اگر کسی به شیراز علاقهمنداست و به آینده شیراز دلسپرده، در هر پست و موقعیتی که هست باید با این تفکر مقابله کند، این کار، وظیفه همه هست و هر کس در جایگاه و موقعیت خود باید این فضا را بشکند.
وی افزود: عنوان حرم سوم اهلبیت(ع) که رهبر معظم انقلاب به شیراز ارزانی داشتند، مطلب عادی و طبیعی نبود و نکتهای بسیار سنگین و مهم و دوایِ دردِ این شهر بود که رهبری روی آن انگشت گذاشتند.
آیتالله ایمانی ادامه داد: مقام معظم رهبری قبل از گفتن این جمله درباره گذشته شیراز فرمودند«در دوران طاغوت یک لبه قیچی تودهایها بودند که اعتقادات مردم را هدف گرفته بودند و یک لبه تساهل و تسامح بود که اخلاقیات را هدف گرفته بود. این دو لبه به عنوان یک قیچی اعتقادات و عمل مردم را قیچی میکردند. این برنامه را طاغوت با حساب و کتاب برای شیراز طراحی کرده بود.»
وی ادامه داد: بعد ایشان میفرمایند که «شیراز سومین حرم اهلبیت(ع) است»، در واقع میفرمایند دوای آن درد، توسعه سومین حرم اهلبیت(ع) است.
آیتالله ایمانی با اشاره به تاریخچه مذهبی شیراز خاطرنشان کرد: برخی از مسؤولان ما در این قضایا به عمق قضیه توجه پیدا نکردهاند و خیال میکنند به خاطر این گنبدها گفتهاند حرم سوم است درحالی که این عقبه تاریخی دارد و بدون عقبه تاریخی این عنوان نابود میشود.
وی یادآور شد: حرم بودن و پاک بودن و شیعی و اسلامی بودن شیراز عقبه تاریخی داشته است و رهبر معظم انقلاب به همین خاطر فرمودند حرم باید کانون توجه باشد.
امامجمعه شیراز بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند از همه بودجهها باید صرف حرم سوم شود یعنی بودجه استانی و ملی، بودجه نفت، دارایی، شهرداری و همه بودجهها باید برای توسعه حرم سوم اهلبیت(ع) هزینه شود.
نماینده ولیفقیه در استان فارس تصریح کرد: اگر مقلدیم این حکم مرجع تقلیدمان است و اگر مجتهدیم، باید ثابت کنیم این حکم اشتباه است.
وی ابراز کرد: چرا برخی هنوز انتظار دارند شیراز برگردد به جشن فرهنگ و هنر؟ چرا برخی از مسؤولان هنوز در آن حال و هوا کار میکنند؟ آیا این برای شهری با آن سابقه تاریخی و مذهبی شرمآور نیست که دخترها و پسرها روی سِن این اشعار را بخوانند و دو وزیر و یک معاون وزیر و یک معاون رئیسجمهور هم نشسته باشند؟
آيتالله ایمانی ادامه داد: چرا این کارها دارد انجام میشود؟ چرا گروه رستاک با آن موسیقی مبتذل در شیراز اجرا میکند؟ چون حرم سوم به عنوان یک گفتمان مطرح نشده است.
وی اظهار کرد: اگر حرم سوم اهلبیت بودن به گفتمان تبدیل شده بود، مثل مشهد رئیسجمهور هم میگفت با بقیه شهرها متفاوت است و موسیقی در آنجا نباشد، گفتمان حاکم این است که کنار قبر امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) این کارها نباید باشد اما در شیراز اینطور نیست.
وی یکی از راههای گفتمان سازی را مسائل فیزیکی و تسهیل در رفت و آمد و سکونت زوار دانست و ادامه داد: یکی از راههای دیگر مسائل فرهنگی است. از جمله کارهای لازم این است که صداوسیما آستین بالا بزند و فیلمهای کوتاه و سریال برای حضرت احمد بن موسی(ع) بسازد.
امامجمعه شیراز تصریح کرد: اگر جایی باید پولی هزینه شود که آثارش الیالابد برای مردم شهر بماند، خدمت به اهلبیت(ع) و این خانواده است، اگر دنیا و آخرت را میخواهید درِ خانه حضرت شاهچراغ و سید میر محمد(ع) است، هزینه سریال برآورد شود و شورای شهر بخشی از هزینه سریال را تأمین نماید.
وی با بیان اینکه مردم شیراز از سال 18 هجری قمری مسلمان شدهاند تصریح کرد: شیراز اولین شهری است که عید غدیر و روز عاشورا را در جهان اسلام تعطیل کرده است.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به قدمت 700 ساله حوزه علمیه در شیراز تصریح کرد: امروز دستهای مرئی و نامرئی به کار افتاده که شیراز را به همان شکلی که طاغوت مایل بوده معرفی کنند و این ظلم مضاعفی به شهر شیراز است.
وی در پایان گفت: اگر کسی به شیراز علاقهمنداست و به آینده شیراز دلسپرده، در هر پست و موقعیتی که هست باید با این تفکر مقابله کند، این کار، وظیفه همه هست و هر کس در جایگاه و موقعیت خود باید این فضا را بشکند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حرف ایشون نه جنبه شخصی بلکه جنبه حرف یک عالم دینی و سیاست گذار بزرگ پاییه و نماینده ولی فقیه در استان هست
حالا اگه یک خبر دیگه بود اصلاح طلب و فرماندار و استاندار میریختن وسط و فریاد وا حسرتا سر میدانند
شیرازه اینقدر نظرها سانسور نکن داداش بهرحال اصول گرا هم حق نظر داره