ارزشمندترین برندهای دنیای خودرو در سال 2017+ عکس
در میان 100 برند پرارزش جهان، جایگاه دوم و سوم برتر در دنیای خودروها به برندهای لوکس بیامو و مرسدس بنز تعلق دارد.
به گزارش شیرازه، تویوتا در سال 2017 همچنان موقعیت خود را به عنوان ارزشمندترین برند خودرویی جهان حفظ کرده است.
در 12 سال گذشته این نهمین باری است که تویوتا در صدر جدول پرارزشترین برندهای صنعت اتومبیل جهان قرار میگیرد.
این مطالعه که توسط موسسه تحقیقاتی میلوارد برون صورت گرفته ارزش برند 100 بنگاه اقتصادی برتر جهان را نمایش میدهد. دادههای حاصل از مصاحبههای بیش از دو میلیون مصرفکننده در سراسر دنیا برای این تحقیق مورد استفاده قرار گرفته است. این موضوع که برندها چگونه و تا چه حدی با محصولاتشان روی مشتریان اثر میگذارند در ارزشمندی آنها اثر مستقیم دارد.
در میان 100 برند پرارزش جهان، جایگاه دوم و سوم برتر در دنیای خودروها به برندهای لوکس بیامو و مرسدس بنز تعلق دارد. برندهای فناورانه در این لیست 100 پلهای تسلط زیادی از خود نشان میدهند و 54 درصد جایگاهها را اشغال کردهاند.
رقابت بین بیامو و تویوتا در سالهای اخیر بسیار نزدیک بوده اما تاکنون خودروهای ژاپنی قدرت و کیفیت بیشتری را نشان داده و در جایگاه اول ایستادهاند.
با وجود اینکه تویوتا در جایگاه اول طبقهبندی خودروییها قرار میگیرد، روی برند سیام در میان 100 برند ارزشمند جهان ایستاده است.
تویوتا: ارزش برند 28.6 میلیارد دلار
روی پله سیام جدول صدتاییها قرار دارد و نسبت به سال گذشته سه پله سقوط کرده است.
بیامو: ارزش برند 24.5 میلیارد دلار
بیامو نیز مانند رقیب سرسختژاپنیاش در مقایسه با سال قبل 8 پله سقوط نشان داده و روی جایگاه 35 از جدول کلی قرار میگیرد.
مرسدس بنز: ارزش برند 23.5 میلیارد دلار
چندسالی است که مرسدس همین موقعیت را برای خود حفظ کرده و به عنوان سومین برند پرارزش بین خودروییها شناخته میشود. اما در جدول صدتاییها این برند در سال 2017 حدود 4 پله صعود کرده که نشانگر فروش خوب و عملکرد بهترش در سال گذشته است.
فورد: ارزش برند 13 میلیارد دلار
فورد تغییر چندانی نسبت جایگاه قبلیاش نشان نمیدهد و روی همان پله 83 سال قبل ایستاده است.
هوندا: ارزش برند 12.1 میلیارد دلار
هوندا به عنوان پنجمین برند ارزشمند خودرویی ها در جدول کلی 8 پله سقوط کرده و در جایگاه 91 پرارزشهای جهان قرار دارد.
نیسان: ارزش برند 11.3 میلیارد دلار
اما صدمین برند پرارزش جهان نیسان است. جایگاه این برند نسبت به سال قبل یک پله سقوط کرده است.
آئودی: ارزش برند 9.3 میلیارد دلار
این برند در میان 100 برند پرارزش جهان قرار نمیگیرد و نسبت به سال قبل یک پله سقوط نشان نمیدهد.
تسلا: ارزش برند 5.8 میلیارد دلار
تسلا کوشاترین برند این فهرست است. با این وجود در میان صدتای برتر قرار ندارد 32 پله از سال قبل صعود نشان داده و بالاتر از برندهایی مانند لندروور و پورشه قرار دارد.
لندروور: ارزش برند 5.5 میلیارد دلار
لندروور نسبت به سال قبل در جدول صدتاییها 17 پله صعود نشان داده و در رده نهم ارزشمندترین برندهای خودرویی جهان قرار گرفته است.
پورشه: ارزش برند 5.1 میلیارد دلار
پورشه نیز با 16 پله صعود نسبت به سال قبل به عنوان دهمین برند پرارزش خودروهایی جهان شناخته میشود و همچنان در لیست برندهای ارزشمند جایی ندارد.
منبع: عصرایران
در 12 سال گذشته این نهمین باری است که تویوتا در صدر جدول پرارزشترین برندهای صنعت اتومبیل جهان قرار میگیرد.
این مطالعه که توسط موسسه تحقیقاتی میلوارد برون صورت گرفته ارزش برند 100 بنگاه اقتصادی برتر جهان را نمایش میدهد. دادههای حاصل از مصاحبههای بیش از دو میلیون مصرفکننده در سراسر دنیا برای این تحقیق مورد استفاده قرار گرفته است. این موضوع که برندها چگونه و تا چه حدی با محصولاتشان روی مشتریان اثر میگذارند در ارزشمندی آنها اثر مستقیم دارد.
در میان 100 برند پرارزش جهان، جایگاه دوم و سوم برتر در دنیای خودروها به برندهای لوکس بیامو و مرسدس بنز تعلق دارد. برندهای فناورانه در این لیست 100 پلهای تسلط زیادی از خود نشان میدهند و 54 درصد جایگاهها را اشغال کردهاند.
رقابت بین بیامو و تویوتا در سالهای اخیر بسیار نزدیک بوده اما تاکنون خودروهای ژاپنی قدرت و کیفیت بیشتری را نشان داده و در جایگاه اول ایستادهاند.
با وجود اینکه تویوتا در جایگاه اول طبقهبندی خودروییها قرار میگیرد، روی برند سیام در میان 100 برند ارزشمند جهان ایستاده است.
تویوتا: ارزش برند 28.6 میلیارد دلار
بیامو: ارزش برند 24.5 میلیارد دلار
مرسدس بنز: ارزش برند 23.5 میلیارد دلار
فورد: ارزش برند 13 میلیارد دلار
هوندا: ارزش برند 12.1 میلیارد دلار
نیسان: ارزش برند 11.3 میلیارد دلار
آئودی: ارزش برند 9.3 میلیارد دلار
تسلا: ارزش برند 5.8 میلیارد دلار
لندروور: ارزش برند 5.5 میلیارد دلار
پورشه: ارزش برند 5.1 میلیارد دلار
منبع: عصرایران
نظرات بینندگان