رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش:
مهمترین بخش استراتژی رسانهای آموزش و پرورش پاسخگویی است/ گفتمان آموزش و پروش در هزاره سوم گفتمان کیفیت است
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: مهمترین بخش از استراتژی رسانه ای آموزش و پرورش اصل پاسخگویی است. مردم حق دارند بدانند نهاد تعلیم و تربیت چه عملکردی دارد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمد نظری در نشست کارشناسان روابط عمومی استان فارس با تاکید بر اهمیت روابط عمومی در هر نهادی، گفت: انتصاب روابط عمومی اولین اقدام وزیر آموزش و پرورش در شروع کار خود بود و این اقدام نشان از عمق توجه وی به این حوزه است.
نطری با انتقاد از تعدد شرح وظایف غیرمرتبط که به کارشناسان روابط عمومی اکثر مناطق سپرده شده است، گفت: نگاه به روابط عمومی باید تخصصی باشد و حضور کارشناسانی با تعدد پست در این حوزه موجب ضعف آن خواهد شد و ضعف روابط عمومی نیز موجب ضعف سازمان می شود.
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با تقسیم روابط عمومی به سه نسل مختلف گفت: در گذشته روابط عمومی نقش زبانی را برای سازمان داشت و تنها به ایج اد ارتباط یکطرفه بسنده می کرد.
نظری با بیان اینکه "روابط عمومی نسل دوم چشم و گوش سازمان ها بودند" افزود: در نسل سوم روابط عمومی ها، از نقش و کارکرد پیش بینی کننده کنندگی برای روابط عمومی ها صحبت می شود. سازمانی که از روابط عمومی هوشمند و تحلیل گر بهره مند باشد، هیچگاه دچار غافلگیری و فاصله با مخاطبان خود نخواهد شد.
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش افزود: روابط عمومی سیال ترین پست سازمانی است و می تواند با پیش بینی بحران ها و انتقال آن به مدیران سازمانی، نقش مشورتی در پیشگیری از بحران ها داشته باشد و به همین دلیل باید نزدیکترین فرد به رئیس هر دستگاهی باشد.
وی اولین استراتژی مهم آموزش و پرورش در سراسر کشور را اصل پاسخگویی عنوان کرد و گفت: پاسخگو بودن یعنی استفاده از همه امکانات و روش های موثر در ترجمه و انعکاس مطالبات ذی نفعان آموزش و پرورش و به تصویرکشیدن توانمندی ها و ارتقاء جایگاه نهاد تعلیم و تربیت.
نظری لازمه نوسازی جایگاه آموزش و پرورش را توجه به روابط عمومی عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش با بحران هایی همچون بحران مرجعیت معلم و مدرسه مواجه شده و برای بازیابی این جایگاه لازم است به روابط عمومی توجه شود.
وی با تاکید بر لزوم بهره گیری کارشناسان روابط عمومی از تکنولوژی روز گفت: پیام رسانه ها در جامعه نوسان ایجاد می کند و لازم است کارشناسان روابط عمومی به فضای رسانه ای مجهز شده تا بتوانند به بهترین شکل، تصویر مناسبی از نهاد تعلیم و تربیت به جامعه ارائه دهد.
نظری با تاکید بر اینکه" گفتمان آموزش و پروش در هزاره سوم گفتمان کیفیت است"، افزود:شاید دغدغه ای بالاتر از تربیت دانش آموزان توانمند و افزایش جاذبه مدرسه چه برای معلمان و چه برای دانش آموزان نتوان متصور بود و خانواده ها انتظار دارند تا فرزندان آنها به نحوی تربیت شوند که به وطن خودشان علاقمند باشند و با کسب مهارت های زندگی از جمله تفکر انتقادی و توان انتخاب درست در زندگی برخوردار شوند.
این اجلاس با حضور کارشناسان ۵۹ منطقه و نواحی آموزش و پرورش استان فارس و در سالن ملاصدرای باشگاه فرهنگیان شهر شیراز برگزار شد.
نطری با انتقاد از تعدد شرح وظایف غیرمرتبط که به کارشناسان روابط عمومی اکثر مناطق سپرده شده است، گفت: نگاه به روابط عمومی باید تخصصی باشد و حضور کارشناسانی با تعدد پست در این حوزه موجب ضعف آن خواهد شد و ضعف روابط عمومی نیز موجب ضعف سازمان می شود.
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با تقسیم روابط عمومی به سه نسل مختلف گفت: در گذشته روابط عمومی نقش زبانی را برای سازمان داشت و تنها به ایج اد ارتباط یکطرفه بسنده می کرد.
نظری با بیان اینکه "روابط عمومی نسل دوم چشم و گوش سازمان ها بودند" افزود: در نسل سوم روابط عمومی ها، از نقش و کارکرد پیش بینی کننده کنندگی برای روابط عمومی ها صحبت می شود. سازمانی که از روابط عمومی هوشمند و تحلیل گر بهره مند باشد، هیچگاه دچار غافلگیری و فاصله با مخاطبان خود نخواهد شد.
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش افزود: روابط عمومی سیال ترین پست سازمانی است و می تواند با پیش بینی بحران ها و انتقال آن به مدیران سازمانی، نقش مشورتی در پیشگیری از بحران ها داشته باشد و به همین دلیل باید نزدیکترین فرد به رئیس هر دستگاهی باشد.
وی اولین استراتژی مهم آموزش و پرورش در سراسر کشور را اصل پاسخگویی عنوان کرد و گفت: پاسخگو بودن یعنی استفاده از همه امکانات و روش های موثر در ترجمه و انعکاس مطالبات ذی نفعان آموزش و پرورش و به تصویرکشیدن توانمندی ها و ارتقاء جایگاه نهاد تعلیم و تربیت.
نظری لازمه نوسازی جایگاه آموزش و پرورش را توجه به روابط عمومی عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش با بحران هایی همچون بحران مرجعیت معلم و مدرسه مواجه شده و برای بازیابی این جایگاه لازم است به روابط عمومی توجه شود.
وی با تاکید بر لزوم بهره گیری کارشناسان روابط عمومی از تکنولوژی روز گفت: پیام رسانه ها در جامعه نوسان ایجاد می کند و لازم است کارشناسان روابط عمومی به فضای رسانه ای مجهز شده تا بتوانند به بهترین شکل، تصویر مناسبی از نهاد تعلیم و تربیت به جامعه ارائه دهد.
نظری با تاکید بر اینکه" گفتمان آموزش و پروش در هزاره سوم گفتمان کیفیت است"، افزود:شاید دغدغه ای بالاتر از تربیت دانش آموزان توانمند و افزایش جاذبه مدرسه چه برای معلمان و چه برای دانش آموزان نتوان متصور بود و خانواده ها انتظار دارند تا فرزندان آنها به نحوی تربیت شوند که به وطن خودشان علاقمند باشند و با کسب مهارت های زندگی از جمله تفکر انتقادی و توان انتخاب درست در زندگی برخوردار شوند.
این اجلاس با حضور کارشناسان ۵۹ منطقه و نواحی آموزش و پرورش استان فارس و در سالن ملاصدرای باشگاه فرهنگیان شهر شیراز برگزار شد.
نظرات بینندگان