رتبه ادارات فارس در زمینه شکایات مردم مشخص شد/ 70 درصد ارباب رجوع ها ناراضی اند
مدیرکل دفتر بازرسی ،مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری فارس با اشاره به ثبت 47 هزار شکایت و درخواست مردمی از ادارات این استان در سامانه 111 گفت: شهرداری ها، سازمان تامین اجتماعی و مراکز درمانی به ترتیب بیشترین شکایات مردم فارس را به خود اختصاص داده اند.
به گزارش شیرازه، دارا کیانی مدیرکل دفتر بازرسی ،مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری فارس گفت: این آمار
مربوط به سال 96 است که حدود 70 درصد از کسانی که به شهرداری های استان
مراجعه کردند از پاسخگو نبودن پرسنل و رعایت نشدن حقوق شهروندی در این
مجموعه گلایه داشتند و ناراضی بودند.
وی بیان کرد:به این 47 هزار پیام
شکایت از ادارات و دستگاه های مختلف که در سامانه 111 ثبت شده که خواسته
های قانونی داشته اند رسیدگی و حقوق ضایع شده افراد به آنها برگردانده شد.
وی
ادامه داد: بازدید سرزده استاندار فارس از شهرداری ها،سازمان تامین
اجتماعی،مراکز درمانی و اداراتی که بیشترین مواجهه را با مردم دارند و
گلایه هایی نیز از عملکرد آنها وجود دارد در دستور کار ویژه قرار داده شده
است.
کیانی گفت: محوری ترین سیاست استانداری فارس تکریم ارباب
رجوع، رعایت حقوق شهروندی و عملکرد ادارات براساس وظایف محوله به آنهاست و
استاندار از بدو ورود به فارس پیگیر محقق شدن این اهداف بوده و ماموریت
هایی را نیز در این باره به دفتر بازرسی استانداری محول کرد که این دستورات
به جد دنبال می شود.
کیانی افزود: استاندار فارس تصمیم گرفته شخصا
بصورت سرزده به ادارات این استان مراجعه کند و از نزدیک شاهد نحوه رسیدگی
به امور مردم باشد که اولین بازدید از این دست هفته گذشته از اداره کل
استاندارد فارس صورت پذیرفت.
**ادارات هر هفته منتظر بازدید سرزده استاندار فارس باشند
**ادارات هر هفته منتظر بازدید سرزده استاندار فارس باشند
مدیرکل
دفتر بازرسی ،مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری فارس با اشاره به
تداوم این کار و ابلاغ دستور استاندار فارس مبنی بر بازدید سرزده هفتگی و
یا حداکثر دو هفته یک بار از ادارات این استان،اظهار کرد:براساس این
ماموریت اسماعیل تبادار استاندار فارس به صورت سرزده از ادارات بازدید می
کند و از نزدیک شاهد نحوه رسیدگی به کار ارباب رجوع خواهد بود و همچنین
نظرات مردم را نیز در این باره دریافت می کند.
وی بیان کرد: در نهایت روند رسیدگی به امور مردم در هر اداره با استانداردهای موجود مقایسه و ارزیابی خواهد شد.
کیانی
بر رسیدگی و کنترل شکایات مردمی از ادارات که در بازدید سرزده ناظران
اداره کل بازرسی محرز و یا در سامانه 111 ثبت می شود به صورت هفتگی تاکید
کرد.
**شکایت از ادارات در سامانه 111
مدیرکل دفتر بازرسی ،مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری فارس خطاب به اهالی این استان گفت: مردم می توانند در صورت بروز تخلف از جانب کارکنان تمام ادارات دولتی،شکایت خود را در سامانه 111 ثبت و کد رهگیری دریافت کنند و مطمئن باشند که به تمام شکایت های آنها در کوتاه ترین زمان ممکن رسیدگی خواهد شد.
**چهارمین ملاقات عمومی استاندار فارس
**شکایت از ادارات در سامانه 111
مدیرکل دفتر بازرسی ،مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری فارس خطاب به اهالی این استان گفت: مردم می توانند در صورت بروز تخلف از جانب کارکنان تمام ادارات دولتی،شکایت خود را در سامانه 111 ثبت و کد رهگیری دریافت کنند و مطمئن باشند که به تمام شکایت های آنها در کوتاه ترین زمان ممکن رسیدگی خواهد شد.
**چهارمین ملاقات عمومی استاندار فارس
وی
بیان کرد:چهارمین ملاقات عمومی استاندار فارس با مردم یکشنبه هفته جاری
سوم تیر 97 برگزار خواهد شد که 200 نفر از اهالی این استان در این جلسه با
استاندار فارس و معاونان وی ملاقات می کنند و مشکلاتشان را با آنها در میان
می گذارند.
مدیرکل دفتر بازرسی ،مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری
فارس افزود: تبادار استاندار فارس شخصا هر 10 روز یکبار در محل سامانه 111
حضور می یابد و به مسائل و مشکلات اهالی این استان را از نزدیک پیگیری می
کند.
ایرنا
نظرات بینندگان