کاهش سهم حمل و نقل عمومی در شیراز/ خط سه مترو شیراز بمهنماه کلنگزنی میشود
شهردار شیراز گفت: سهم حمل و نقل عمومی همگانی در سال 84 حدود 26 درصد بوده است که اکنون این سهم به 13 درصد کاهش یافته است و این موضوع نشان می دهد که خودروهای شخصی جایگزین اتوبوس و حمل و نقل عمومی شده اند.
به گزارش شیرازه، شهردار شیراز در حاشیه برگزاری مراسم روز هوای پاک در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی در 2 بخش تعریف میشود، گفت: زیر ساختها و فرهنگسازی دو بخش حملونقل تعریف میشود که نقش رسانهها در بحث فرهنگسازی و استفاده حملونقل و پارک (مترو و دوچرخه)بسیار موثر است
اسکندرپور با اشاره به جایگاه کلانشهر شیراز در استفاده از مترو در کشور افزود: اگر در راستایی بهرهبرداری از خطوط مترو دچار تاخیر شویم پیشتازی خود در بین کلانشهرها را از دست میدهیم به همین دلیل وظیفه خودمان میدانیم هر چه سریعتر خط 2 مترو را به بهره برداری برسانیم.
وی با بیان اینکه طبق قانون تعریف خطوط جدید مترو در شهرهای جدید ممنوع است ابراز داشت: برای اینکه بتوانیم خط 3 مترو را در لایحه بودجه سال 98 را داشته باشیم این خط را ادامه خط یک مترو می دانیم و عملیات کلنگ زنی آن در بهمن سال جاری و با حضور معاوناول رییس جمهور صورت می گیرد.
اسکندرپور با بیان اینکه مترو بیشتر از آنکه درآمد زا باشد سوبسید بر است، بیان کرد: افزایش استفاده مسافران از مترو به حمل و نقل پاک کمک شایانی میکند و علاوه بر آن از نظر درآمد حاصل از مترو نیز موثر خواهد بود.
وی با اشاره به زمان رسیدن مترو در هر ایستگاه گفت: با کاهش هدوی قطار از 30 دقیقه به 15 دقیقه شاهد افزابش مسافر از حدود 38 هزار نفر به 67 هزار نفر بودیم که با استقرار واگن های بیشتر و کاهش مدت زمان رسیدن قطار به ایستگاه از 10 دقیقه به 5 دقیقه شاهد افزایش بیشتر مسافر خواهیم بود.
شهردار شیراز با اشاره به مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز که در سال 84 توسط دانشگاه صنعتی شریف انجام شده است گفت: در آن مطالعات سهم دوچرخه حدود 2 نیم درصد بوده است که اکنون این سهم 6 درصد کاهش یافته است در حالی که در دهه 40 این سهم حدود 25 درصد بوده است.
وی ادامه داد: با راه اندازی 22 کیلومتر از مسیر دوچرخه سورای و استقرار دوچرخه و راه اندازی اپلیکشین استفاده از دوچرخه به عنوان حمل و نقل عمومی شاهد تبدیل شدن این مد از حمل وو نقل دربین شهروندان هستیم.
اسکندر پور ابراز داشت: سهم حمل و نقل عمومی همگانی در سال 84 حدود 26 درصد بوده است که اکنون این سهم به 13 درصد کاهش یافته است و این موضوع نشان می دهد که خودروهای شخصی جایگزین اتوبوس و حمل و نقل عمومی شده اند. مترو هنوز نتواسته با استفاده از جایگاه و ظرفیت خود برای حمل و نقل عمومی مورد استقبال قرار گیر بنابر این با کم کردن فاصله رسیدن قطارها به ایستگاه و افزایش واگن ها شاهد افزایش بیشتر مسافر گیری ان خواهیم بود.
وی همچنین به افتتاح یک فاز از ایستگاه امام حسین(ع) در دهه فجر اشاره و اضافه کرد: خط یک مترو شیراز پس از 18 سال به اتمام رسید اما با سرعتی که در عملیات خط 2 ایجاد خواهیم کرد، تلاش خواهد شد تا در فاصله زمانی کمتری به بهرهبرداری برسد.
اسکندرپور با اشاره به جایگاه کلانشهر شیراز در استفاده از مترو در کشور افزود: اگر در راستایی بهرهبرداری از خطوط مترو دچار تاخیر شویم پیشتازی خود در بین کلانشهرها را از دست میدهیم به همین دلیل وظیفه خودمان میدانیم هر چه سریعتر خط 2 مترو را به بهره برداری برسانیم.
وی با بیان اینکه طبق قانون تعریف خطوط جدید مترو در شهرهای جدید ممنوع است ابراز داشت: برای اینکه بتوانیم خط 3 مترو را در لایحه بودجه سال 98 را داشته باشیم این خط را ادامه خط یک مترو می دانیم و عملیات کلنگ زنی آن در بهمن سال جاری و با حضور معاوناول رییس جمهور صورت می گیرد.
اسکندرپور با بیان اینکه مترو بیشتر از آنکه درآمد زا باشد سوبسید بر است، بیان کرد: افزایش استفاده مسافران از مترو به حمل و نقل پاک کمک شایانی میکند و علاوه بر آن از نظر درآمد حاصل از مترو نیز موثر خواهد بود.
وی با اشاره به زمان رسیدن مترو در هر ایستگاه گفت: با کاهش هدوی قطار از 30 دقیقه به 15 دقیقه شاهد افزابش مسافر از حدود 38 هزار نفر به 67 هزار نفر بودیم که با استقرار واگن های بیشتر و کاهش مدت زمان رسیدن قطار به ایستگاه از 10 دقیقه به 5 دقیقه شاهد افزایش بیشتر مسافر خواهیم بود.
شهردار شیراز با اشاره به مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز که در سال 84 توسط دانشگاه صنعتی شریف انجام شده است گفت: در آن مطالعات سهم دوچرخه حدود 2 نیم درصد بوده است که اکنون این سهم 6 درصد کاهش یافته است در حالی که در دهه 40 این سهم حدود 25 درصد بوده است.
وی ادامه داد: با راه اندازی 22 کیلومتر از مسیر دوچرخه سورای و استقرار دوچرخه و راه اندازی اپلیکشین استفاده از دوچرخه به عنوان حمل و نقل عمومی شاهد تبدیل شدن این مد از حمل وو نقل دربین شهروندان هستیم.
اسکندر پور ابراز داشت: سهم حمل و نقل عمومی همگانی در سال 84 حدود 26 درصد بوده است که اکنون این سهم به 13 درصد کاهش یافته است و این موضوع نشان می دهد که خودروهای شخصی جایگزین اتوبوس و حمل و نقل عمومی شده اند. مترو هنوز نتواسته با استفاده از جایگاه و ظرفیت خود برای حمل و نقل عمومی مورد استقبال قرار گیر بنابر این با کم کردن فاصله رسیدن قطارها به ایستگاه و افزایش واگن ها شاهد افزایش بیشتر مسافر گیری ان خواهیم بود.
وی همچنین به افتتاح یک فاز از ایستگاه امام حسین(ع) در دهه فجر اشاره و اضافه کرد: خط یک مترو شیراز پس از 18 سال به اتمام رسید اما با سرعتی که در عملیات خط 2 ایجاد خواهیم کرد، تلاش خواهد شد تا در فاصله زمانی کمتری به بهرهبرداری برسد.
شهردار شیراز به افتتاح 22 کیلومتر پیست دوچرخه تا 22 بهمن امسال اشاره و در این باره نیز عنوان کرد: اگرچه در ابتدای کار اشکالاتی وجود دارد اما نگاه عمومی استفاده از یک وسیله پاک در حمل و نقل عمومی است.اعلام کردهام که پس از راهاندازی پیست دوچرخه در مجاورت منزل شخصی، به جای وسیله نقلیه شخصی از دوچرخه به عنوان یک وسیله ممتاز و ارجح استفاده خواهم کرد.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان