کد خبر: ۱۵۷۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۲ - ۱۷ آذر ۱۴۰۱
رییس مجلس شورای اسلامی:

نظام سلطه و ظلم در مقابل حق، حربه ای جز منطق ترور ندارد

قالیباف با بیان اینکه بالاترین فضاحت آمریکا و رژیم صهیونیستی این است که دست به ترور کور می زنند، گفت:نظام سلطه و ظلم در مقابل حق، حربه ای جز منطق ترور ندارد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، شهید دستغیب و شهید استوار محمودآبادی و چهلمین روز شهادت شهدای حمله تروریستی در حرم شاهچراغ(ع) بیان کرد: سردار رستم قاسمی در دوران دفاع مقدس در جنگ نظامی مجاهدانه جنگید و بعد از آن نیز در جنگ اقتصادی و توسعه کشور یک مجاهد به تمام معنا بود و جایی از کشور را نمی توان یافت که آثاری از این مرد بزرگ و سازنده نباشد. 

وی تصریح کرد: نظام سلطه و ظلم در مقابل حق، حربه ای جز منطق ترور ندارد. 41 سال قبل در استان ولایی و فرهنگ شهادت پرور فارس، حضرت آیت الله دستغیب را چون منطق نداشتند ترور کردند و امروز نیز شاهد این هستیم که در چهلمین روز شهادت عزیزانی هستیم که از همه قشر در حرمی امن، رذیلانه به شهادت رساندند و این افتخاری برای مردم ایران و مردم استان فارس است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ملت ما ملتی مقتدر و مظلوم است و انقلاب اسلامی در واقع حماسه ی مردم ایران است که به رهبری حضرت امام(ع) که کلامی به جز برای خدا نگفت و گامی جز برای خدا برنداشت، در کنار چنین رهبری مجاهدانه ایستادند و با عظمت و ایمان و مجاهدت و ایستادگی مومنانه و آگاهانه با ظالمین و مستکبرین مبارزه کردند و این اقدامات تروریستی از قدرت دشمنان ما نیست بلکه از استیصال دشمنان ماست.

قالیباف بیان کرد: امروزه آمریکای جنایتکار به دنبال توسعه تروریسم در سطح دولتی و بین المللی است و با باز گذاشتن دست کسانی که از آن ها حمایت مالی، تسلیحاتی، سیاسی می کند و در راس آنها حمایت بی قید و شرط از رژیم تروریست صیهونیستی در منطقه انجام میدهد ریشه همه ناامنی ها و جنایت ها در منطقه است.

وی افزود: امروز در فضای مجازی با راه اندازی شبکه ها و پلتفرم ها آموزش تروریستی می دهند و از حقوق بشر هم سخن می گویند و بالاترین فضاحت آمریکا و رژیم صهیونیستی این است که دست به ترور کور می زنند و اینکه مردم بی گناه را در هنگام نماز می کشند بیانگر چیزی جز فضاحت و استیصال دشمن نیست.

این مقام مسئول ابراز کرد: دشمن از روحیه مبارزه ملت با همه سختی هایی که می کشد عصبانی شده و در یک پریشانی و از هم پاشیدگی قرار گرفته و دست به عملیات تروریستی کور می زند و این از عظمت انقلاب اسلامی و اقتدار ماست. 

قالیباف گفت: از ترورهای روزهای اول انقلاب به دست منافقین و گروه های الحادی، تا دوران دفاع مقدس و حرکتی که داعش در شاهچراغ انجام داد، همه سلسله عملیات هایی است که تروریست ها انجام می دهند و جنایت کارترین افراد دست به ترور کور می زنند و این نماد تمام وحشی گری رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار است ک این گونه با مردمی که در حرم امن مشغول عبادت هستند برخورد می کنند. 

وی تصریح کرد: دشمن با تحریم اقتصادی و ترورهای کور می خواهد مانع رشد و پیشرفت کشورمان شده و با ایران قوی و قدرتمند مقابله کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما در موضوع ترور بیش از 17 هزار شهید و ده ها هزار مجروح داده و کشور ما یکی از بزرگترین قربانیان ترور است.

قالیباف ادامه داد: امیرالمومنین هم در محراب عبادت به شهادت رسیدند چون دستگاه ظالم زمانه از مقابله مردانه با حضرت درمانده بودند و اینگونه حضرت را به شهادت رساندند و امروزه ترور با هر شکلی که باشد تلاش یک ظالم در مقابل یک مظلوم مقتدر است.

وی افزود: پررویی جنایتکاران به جایی رسیده که نه تنها چنین حرکاتی را محکوم نکرده و جبران خسارت می کنند بلکه آنها به گونه ای رفتار می کنند که خود را حق مدار می دانند و هر روز از تروریست ها حمایت مالی، تسلیحاتی، آموزشی و اطلاعاتی می کنند. 

قالیباف بیان کرد: وظیفه ما این است که مراقبت و مقاومت کرده و امنیت جانی مردم مان را حفظ کنیم و مردم امروزه متوجه مظلومیت شهدای حرم هستند و می دانند تروریست های سازمان یافته اگر فرصت می کردند هر کاری می کردند اما جوانان ما با این تروریست ها مقابله کردند. 
این مقام مسئول تصریح کرد: در انتخابات قبلی آمریکا عنوان کردند که خودشان داعش را ایجاد کرده و اگر آنها فرصت پیدا می کردند تمام کشورهای اسلامی را به خاک و خون می کشیدند و همان جنایت هایی که در سوریه و عراق کردند را ادامه می دادند.

وی تاکید کرد: امروز دشمن ما از طریق رسانه جنگ شناختی علیه ما راه انداخته و از طریق این جنگ با سامانه های فضای مجازی و شبکه های اطلاع رسانی، می خواهد امنیت روانی را از جامعه بگیرد و در برخی از جاها نیز اثر گذاشته اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آنها از یک طرف خود را مخالف خشونت نشان می دهند و از یک سو در این شبکه های مجازی، خشونت را آموزش می دهند.

قالیباف تصریح کرد: همان طور که پیروزی بر داعش عمق راهبردی ما را فراتر از مرزهایمان برد و امنیت ملی ما و کشورهای اسلامی را برقرار کرد، امت اسلامی و مردم عزیز و به ویژه جوانان باید در عرصه جنگ شناختی و رسانه ای که می خواهند امنیت ذهنی و روانی ما را تحت تاثیر قرار دهند به موفقیت و پیروزی برسیم. 

وی ادامه داد: آنچه امروز خصوصا در این ماه های اخیر اتفاق افتاده، مصادیق روشن جنایت علیه بشریت به دست مدعیان حقوق بشر ، آزادی و حقوق زنان است و ما امروز شاهد این هستیم که این ها چه جنایت ها و خشونت هایی به کار گرفتند.

این مقام مسئول بیان کرد: مهم تر از جنگ تروریستی و حوادثی نظیر شاهچراغ و اینکه عزیزان ما از این حوادث آسیب دیدند و شهید و مجروح شدند، قربانی ترور ذهنی و روانی مهم تر است و باید هوشیار باشیم و به فرمان جهاد تبیین مقام معظم رهبری توجه نماییم.

قالیباف افزود: دشمن می خواهد ما را ضعیف و عقب مانده جلوه دهد و این ضعف را به عهده انقلاب اسلامی و مردم بگذارد اما دشمن باید بداند ایران اسلامی نه از ترور فیزیکی و نه در عرصه جنگ شناختی در حوزه رسانه ها ابایی دارد و ما همواره نشان دادیم با تلاش، کار و مجاهدت مان هم آسایش و آرامش و روشنگری را فراهم می کنیم.

وی تاکید کرد: همانگونه که شکست داعش عمق استراتژیک و امنیت کشورهای اسلامی را تامین کرد، اکنون نیز باید ملت در مقابل جنگ رسانه ای که امنیت ذهنی جامعه را با خطر مواجه کرده وارد عمل شده و با آن مقابله کنند.

قالیباف به حوادث ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: حوادث این مدت مصادق روشن جنایت علیه بشریت به دست مدعیان حقوق بشر، آزادی و حقوق زنان است.

رئیس مجلس عنوان کرد: قبول داریم که کاستی‌ها و مشکلات اقتصادی وجود دارد، اما حامیان داعش جنگ اقتصادی را به ملت ایران تحمیل کرده‌اند و بخشی از مشکلات کنونی ناشی از تحریم ها است، هرچند که ضعف‌هایی نیز در بخش مدیریتی وجود دارد که باید رفع شود.

وی با بیان اینکه دشمنان ایران اخیرا اعتراف کرده‌اند که فشار حداکثری اقتصادی بر ایران اثر نداشته است، افزود: بعد از فشار اقتصادی، جنگ رسانه‌ای و شناختی را علیه ملت ایران آغاز کرده‌اند که این نیز جنگ خطرناکی است و باید همه دست به دست یکدیگر با مجاهدت، همدلی، عقلانیت و با اتکا بر توان مردم بر این مشکلات نیز فائق آییم.

قالیباف به ظرفیت‌های ایران اشاره کرد و گفت: با توان کشور در حوزه منابع مادی و تولید ثروت و مهمتر از آن منابع انسانی، جوانان و متخصصین، آینده روشن پیش روی این ملت است.

رئیس مجلس اظهار داشت: با شروع برنامه هفتم توسعه کشور خواهیم دید که آینده درخشان و اقتصاد باثبات حق مردم ایران خواهد بود.

قالیباف یازدهم به درگذشت رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: قاسمی در دوران دفاع مقدس مجاهدانه جنگید و بعد از آن نیز در جبهه اقتصادی تلاش های زیادی کرد و آثار زیادی در این عرصه از خود به جا گذاشت.


انتهای پیام/ر/س

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، قالیباف
نظرات بینندگان