کد خبر: ۱۶۳۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات شاه‌چراغ:

۲۷۶ هزار نفر زائر شاهچراغ (ع) شدند

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات شاه‌چراغ گفت:در هفته نخست تعطیلات نوروزی، از ۲۸ اسفندماه تا ۵ فروردین ۱۴۰۳، تعداد ۲۶۷ هزار و ۷۴۳ زائر به سومین حرم اهل‌بیت علیهم السلام مشرف شدند و مضجع شریف حضرت احمدبن موسی و برادر بزرگوارشان حضرت سیدمیر محمد (ع) را زیارت کردند.

یه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، حجت‌الله طلایی معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس حضرت احمد بن موس (ع) اعلام کرد: در طول ایّام نوروز، روزانه میانگین ۳۰۰ خادم رسمی و افتخاری در بخش‌های مختلف به زائران و مجاوران حرم مطهر ارائه خدمت می‌کنند.

وی ادامه داد: درمانگاه تخصصی و فوق‌تخصصی حرم مطهر (دارالشفا) نیز به‌صورت ۲۴ ساعته، با کادری مجرب، در زمینه‌های مختلف پزشکی، آزمایشگاهی و اورژانس، به زائران و مجاوران این بارگاه منور، خدمات‌رسانی می‌کند.

توزیع ۳ هزار و ۷۰۰ افطاری بین زائران شاه‌چراغ (ع)

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس حضرت احمد بن موس (ع) گفت: در ماه مبارک رمضان بنا به سنت حسنه افطاری ساده، از ابتدای ماه ضیافت الهی تا امروز، ۳ هزار و ۷۰۰ افطاری تبرکی حرم مطهر بین زائران توزیع شده است.

طلایی افزود: خیران که تمایل به مشارکت در سنت حسنه «افطاری ساده» را دارند می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۵۰۴۷۰۶۱۰۹۰۲۱۵۱۸۳ واریز کنند.

معاون فرهنگی حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) عنوان کرد: محفل جزء خوانی ماه مبارک رمضان امسال در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم (ع)، با حضور زائران و مجاوران این بارگاه منور و تلاوت قاریان برجسته کشوری و استانی، همراه با شرح و بیان آیات، تا پایان این ماه مبارک، هر روز از ساعت ۱۰:۴۵ در شبستان امام خمینی (قدس‌سره) برگزار و به‌صورت زنده از شبکه‌های چهار سیما و فارس، پخش می‌شود.

وی افزود: مراسم لیالی پرفیض قدر نیز در شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ رمضان، از ساعت ۲۱:۳۰ همراه با سخنرانی مذهبی و قرائت دعای جوشن کبیر و دعای ابوحمزه و احیای شب‌های ماه مبارک رمضان نیز، هر شب همراه با قرائت دعای ابوحمزه ثمالی، ذکر توسل و مناجات از ساعت ۲۳:۳۰ تا یک بامداد، در حرم مطهر برگزار می‌شود.

طلایی درباره ویژه‌برنامه‌های رمضانی ویژه بانوان در این آستان مطهر نیز گفت: محفل جزء خوانی قرآن کریم ویژه بانوان با عنوان «انسیة الحورا» به مناسبت بهار قرآن و طبیعت، تا ۱۲ فروردین‌ماه، هر روز از ساعت ۱۶ در رواق دارالذکر حرم مطهر برپا است و سلسله‌نشست‌های همسرانه مادرانه و مهارت‌های زندگی فاطمی، کارگاه‌های آموزشی پیوند ماندگار و معرفت زوجین و برنامه‌های هیئت دخترانه حضرت معصومه (س) از دیگر برنامه‌های حرم مطهر در این آیات است.

وی یادآور شد: اجرای زنده رادیو حرم در دو نوبت صبح و بعدازظهر، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برگزاری مسابقه‌های فرهنگی در فضای مجازی، اجرای ویژه‌برنامه‌های مختلف برای کودکان و برپایی نمایشگاه ستاره‌های زمین که روایت سیر تشکیل جلسات خانگی قرآنی از زمان رسول مکرم اسلام (ص) تاکنون است، از دیگر برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر در ایام رمضان و نوروز امسال است.

انتهای خبر/

منبع: ایرنا
برچسب ها: شاهچرغ ، نوروزی ، بازدید
نظرات بینندگان