کد خبر: ۱۶۳۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

احمدرضا مداح چهره شاخص هنر انقلاب اسلامی فارس شد

آئین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره سال هنر استان فارس برگزار و احمدرضا مداح، عکاس جانباز به عنوان چهره برتر سال ۱۴۰۲ برگزیده شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه،در این مراسمی که در مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز برگزار شد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ابتدا با تبریک عملیات وعده صادق، این عملیات را حاصل هماهنگی ویژه در بخش‌های می‌دانی و دیپلماسی عنوان کرد و گفت: بخش می‌دانی این عملیات، ترکیبی از اقدامات پهپادی، موشکی و مستقیم علیه مواضع نظامی رژیم صهیونیستی بود که با پشتیبباتی سیاسی و دیپلماسی مناسب مجموعه دولت و با محوریت وزارت خارجه انجام پذیرفت.

اسماعیل قزلسفلی سپس با گرامیداشت یاد و خاطره سید مرتضی آوینی، سید شهیدان اهل قلم، خطاب به هنرمندان اظهار کرد: هنرمندان در دو بخش داخلی و خارجی وظیفه دارند گام بردارند. یک وظیفه درون نظام جمهوری اسلامی است که باید با هنرشان علیه بی‌عدالتی و ظلم گام بردارند و در بیرون از مرز‌ها نیز می‌توانند با هنر خود، صدور انقلاب اسلامی را رقم بزند که فقط در سایه ابزار هنر و توسط هنرمندان متعهد به انقلاب، اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه متولیان هنر در شیراز و فارس، در چهل سال اول انقلاب اقدامات خوبی انجام داده‌اند، گفت: لازم است که در تربیت هنرمند به‌عنوان نقش‌آفرین اصلی هنر، کار‌های بیشتری انجام شود و در گام دوم انقلاب اسلامی باید در این حوزه سرمایه‌گذاری شود.

معاون استاندار فارس در پایان گفت: برای تربیت هنرمندان جوان لازم است که از سنین پایه، بسترسازی و استعداد‌یابی انجام شود، چون این جوانان هنرمند هستند که هم باید بر علیه بی‌عدالتی قیام کنند و هم مشکلات را هنرمندانه فریاد بزنند و در راستای صدور انقلاب اسلامی به جهان تلاش کنند

در بخش سرود، محمدمهدی یزدان‌بخش به عنوان چهره سال معرفی شد که در این بخش محمدمهدی اوجی و محمدصادق محمدیان نیز نامزد بودند.

در بخش شعر، غلامرضا کافی به عنوان چهره سال برگزیده شد. در این بخش دانیال بهادرانی، سجاد حیدری قیری، عبدالرضا قیصری و محمد محمدمهدی رابع در بین نامزد‌ها حضور داشتند.

هیئت داوران در بخش داستان، کسی را به عنوان چهره سال انتخاب نکرد و فقط می‌ثم محمدی را شایسته تقدیر دانست.

در بخش ادبیات پایداری، سیده معصومه حسینی به عنوان چهره سال برگزیده شد. سایر نامزد‌های این بخش اسما میرشکاری، مجید ایزدی، محمدجواد رحیمی و مریم شیدا بودند.

در بخش هنر‌های تصویری، محمدرضا حق نگهدار، محمدعلی یزدانی، مسعود احمدی، شیما پورسهم الدینی، احسان دهقانی، بهار جوادی و علی بلندنظر از جمله نامزد‌ها بودند اما جایزه چهره برتر سال در این بخش به محسن دانشور اختصاص یافت.

در بخش هنر‌های نمایشی، مریم دهقانی بازیگر شاخص تئاتر فارس به عنوان چهره برتر سال انتخاب شد. در این بخش نام علیرضا بازیار، فرزانه رادفر و محمدامین محمدی در بین نامزد‌ها دیده می‌شد.

همچنین آرزو حقیقی به‌عنوان چهره سال مربیان هنر و هادی فردوسی نیز به عنوان چهره سال هنر و ادبیات کودک و نوجوان انتخاب شد.

در این مراسم از علیرضا خیراندیش، فاطمه برزگر و عمران جمالی به عنوان مسئولان و ستاد‌های برتر شهرستانی تقدیر شد.

اما در مهم‌ترین بخش مراسم احمدرضا مداح، عکاس آزاده و جانباز جنگ تحمیلی به عنوان چهره شاخص هنر انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۲ در استان فارس انتخاب شد.

در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از آغاز فعالیت «قرارگاه فرهنگی شهید آوینی استان فارس» خبر داد و گفت: مجموعه اتفاقاتی از سال‌های گذشته در این زمینه آغاز شده بود و این قرارگاه به طور رسمی کار خود را آغاز می‌کند.

حمیدرضا قانعی با بیان اینکه مجموعه سرفصل‌های فعالیت‌های این قرارگاه به‌زودی اعلام خواهد شد، گفت:‌امیدواریم آغاز به کار این قرارگاه، شروعی برای هم افزایی جدی‌تر دستگاه‌های فرهنگی استان فارس باشد.

رونمایی از کتاب «رو به رود خاطره» نوشته زنده یاد سید حمید سجادی منش نیز یکی دیگر از بخش‌های مراسم‌امشب بود.

انتهای خبر/

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان