کد خبر: ۱۶۳۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت آبفا شیراز خبر داد:

ساخت تصفیه‌خانه غرب صدرا طی ۲ سال

مدیرعامل شرکت آبفا شیراز با بیان اینکه عملیات اجرایی تصفیه‌خانه غرب صدرا شروع شده و طی تفاهم‌نامه‌ای که با مدیرعامل شهرک‌های صنعتی انجام شد، گفت: اگر روند تأمین اعتبار مناسب باشد این تصفیه‌خانه در کمتر از دو سال ساخته خواهد شد.

به گزارش خبرنگارگروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، جواد قناعتی گفت: در بازدید از تصفیه‌خانه شماره یک و دو شیراز و مراحل جالب مختلف تصفیه آب از تلاش‌هایی که به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود قدردان کرد.
مدیرکل دیوان محاسبات استان فارس طی بازدید با همراهی ریاست مجموعه شرکت‌های عمران از تصفیه‌خانه شهرک غرب و شهر جدید صدرا از زحمات انجام شده قدردانی کرد.
وی با تصریح اینکه باید همه تلاش کنند تا در مرکز استان فارس و شهر شیراز تصفیه پسماند آبی که مغفول مانده را برای مسئله پساب و استفاده‌های صنعتی و کشاورزی راه‌اندازی شود، تصریح کرد: تصفیه‌خانه‌ها می‌تواند محلی برای سرمایه‌گذاری باشد.


 بهمن بهروزی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز با بیان اینکه در راستای عملیاتی کردن بند ع تبصره هشت شرکت آب و فاضلاب شیراز جهت تأمین آب صنعت نسبت به امکان قرارداد با شرکت فولاد آلیاژ کوار منعقد کرد، تصریح کرد: در این قرارداد تأمین بخشی از اعتبار تصفیه‌خانه شماره دو مدل سه، چهار و حدود یک و همچنین بهره‌برداری کامل از تصفیه‌خانه شماره دو مدل یک و دو تصفیه فاضلاب به میزان هزار لیتر در ثانیه را در قبال واگذاری ۲۰۰ لیتر پساب منعقد کرد.


وی افزود: امید است که با ادامه این کار برای شهرک‌های صنعتی بزرگ شیراز و شهرک صنعتی شهرستان سروستان توسط مدیریت شهرک‌های صنعتی استان فارس پیگیری شود و تلاش می‌شود که تأمین آب از طریق پساب را برای شهرک‌ها را داشته باشیم.


مدیرعامل شرکت آبفا شیراز اظهار کرد: واگذاری پساب دو کارکرد دارد که شامل مدیریت آب‌های زیر زمینی، جلوگیری از فرونشست زمین
 و همچنین آب پایدار در اختیار صنایع قرار می‌گیرد و هیچ صنعتی به علت کمبود آب تعطیل نشود و درواقع مشکلی را در شهرک‌های صنعتی نداشته باشیم.


وی در خصوص تصفیه‌خانه شهر صدرا ادامه داد: شهر صدرا به دلیل دارا بودن موقعیت توپوگرافی در دو نقطه شرق و غرب صدرا تصفیه‌خانه پیش‌بینی شده است همچنین تصفیه‌خانه شرق صدرا به ظرفیت ۱۳ هزار و پانصد مترمکعب به اتمام رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.


بهروزی با بیان اینکه عملیات اجرایی تصفیه‌خانه غرب صدرا شروع شده و طی تفاهم‌نامه‌ای که با مدیرعامل شهرک‌های صنعتی انجام شد میزان ۵۰ درصد تأمین اعتبار این تصفیه‌خانه توسط شرکت عمران و ۵۰ درصد باقیمانده توسط شرکت آب و فاضلاب شیراز انجام خواهد شد، ادامه داد: اگر روند تأمین اعتبار مناسب باشد این تصفیه‌خانه در کمتر از دو سال ساخته خواهد شد.


انتهای خبر/224224 
 

برچسب ها: اب ، تصفیه آب ، تصفیه خانه
نظرات بینندگان