کد خبر: ۱۶۳۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد:

فارس، استان معین بازاریابی گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: فارس به‌عنوان استان معین کشور، برای بازاریابی گردشگری کشورهای حوزه خلیج‌فارس، عراق و تاجیکستان انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی،در آیین معارفه سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با اشاره به اینکه با اجرای برنامه‌هایی، توانمندی‌های کشور را با اولویت استان فارس در کشورهای حوزه خلیج‌فارس، عراق و تاجیکستان معرفی خواهیم کرد، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده تورهای آشناسازی (فم تور) برای فعالان گردشگری کشورها از جمله عراق اجرا شود.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: در حال حاضر فارس جزو کارگروه‌هایی است که به بازاریابی در کشورهای روسیه و چین، مشغول خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم توسعه گردشگری در تمامی شاخه‌ها به‌ویژه گردشگری مذهبی در این استان تأکید کرد و با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به مباحث گردشگری و نام‌گذاری شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت (ع)، اجرای کمپین «مثلث کرامت نور» را یکی از برنامه‌ها و ایده‌های مهم برای توسعه گردشگری مذهبی و زیارتی این استان به‌ویژه شهر شیراز برشمرد و افزود: این طرح با محوریت ۳ قطب مشهدالرضا، حرم مطهر حضرت معصومه (س) در قم و حرم حضرت شاه‌چراغ (ع) اجرا می‌شود تا بتوانیم در جذب زائران داخلی و خارجی توفیق بیشتری داشته باشیم.

فارس، استان معین بازاریابی گردشگری

ثابت اقلیدی ادامه داد: در فاز نخست اجرای کمپین «مثلث کرامت نور» توسعه گردشگری مذهبی داخلی را دنبال خواهیم کرد و در فاز بعدی به معرفی حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) در کشورهای شیعه می‌پردازیم که در بعد خارجی به‌صورت پایلوت، کشور لبنان را مدنظر قرار دادیم تا برای شیعیان لبنانی که به مشهد سفر می‌کنند تورهای آشناسازی برگزار کنیم و میزبان اتباع لبنانی در شهر شیراز باشیم.

به گزارش شیرازه، در این مراسم که با حضور معاونان اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و کارشناسان حوزه میراث‌فرهنگی برگزار شد، محسن ضیایی به‌عنوان سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس معرفی شد.

انتهای خبر/

برچسب ها: شیراز ، میراث ، گردشگری
نظرات بینندگان