کد خبر: ۱۶۴۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

نظام اسلامی ایران امروز درگیر جنگی فرهنگی است

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی در خردادماه ۱۳۵۹، گفت: ایران اسلامی از این سال تا همین امروز درگیر جنگ فرهنگی سنگینی است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری 《شیرازه》،آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز اظهار کرد: در این جنگ فرهنگی گاهی دشمن توانسته در برخی نقاط نفوذ کند و همگان باید در این جنگ به فکر مقابله باشند.

وی افزود: در برخی زمینه‌ها نیازمند اقدام محکم، قانونمند و ضابطه‌مند مسئولان انتظامی هستیم، اما عموم مردم نیز باید بکوشند تا از این جنگ فرهنگی نیز مانند دیگر جنگ‌ها، در برابر دشمنان نظام اسلامی سربلند بیرون بیاییم.

وی با اشاره به سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) در ابتدای ماه ذی‌الحجه، یادآور شد: امام علی (ع) مرد کار و جهاد بود و با اینکه می‌توانست اما به دلیل سخاوتمندی و بخشش به فقرا، هنگامی که برای خواستگاری فاطمه زهرا (س)، نزد پیامبر اکرم (ص) رفت، از مال و منال دنیا هیچ نداشت اما حضرت فاطمه (س) نیز در بخشندگی هم کفو‌امیرالمؤمنین بود.

نماینده ولی فقیه در فارس به جوانان توصیه کرد: در ازدواج به خداوند توکل کنند و مسئولیت همسر را بپذیرند که خداوند نیز برای آن‌ها اسباب زندگی را می‌رساند.

دژکام گفت: تلاش‌های خوبی در زمینه ازدواج آسان در شیراز شکل گرفته اما باید بیشتر اطلاع‌رسانی شود تا دیگران نیز الگو بگیرند و در این زمینه اقدام کنند.

دژکام گفت: تلاش‌های خوبی در زمینه ازدواج آسان در شیراز شکل گرفته اما باید بیشتر اطلاع‌رسانی شود تا دیگران نیز الگو بگیرند و در این زمینه اقدام کنند.

وی ادامه داد: در ماه ذی‌الحجه مناسبت‌های متعددی مربوط به اهلبیت (ع) است که هر یک باید در جای خود احترام شود.

امام جمعه شیراز بر برگزاری شایسته عید غدیر در سومین حرم اهلبیت (ع) تأکید کرد و افزود: باید «جارچی» عید غدیر باشیم و همه مؤمنان نیزبرای برگزاری و حضور در مراسم این عید بزرگ برنامه‌ریزی کنند.

نظام اسلامی ایران امروز درگیر جنگی فرهنگی است

دژکام توصیه کرد: مردم شیراز همه نیت کنند، در این روز به حرم مطهر احمدبن موسی (ع) بیاند تا همه ایران و جهان تشیع ببینند و حس کنند که چه غوغایی در سومین حرم اهلبیت (ع) برای برگزاری جشن ولایت برپا است.

دژکام توصیه کرد: مردم شیراز همه نیت کنند، عید غدیر به حرم مطهر احمدبن موسی (ع) بیاند تا همه ایران و جهان تشیع ببینند و حس کنند که چه غوغایی در سومین حرم اهل بیت (ع) برای برگزاری جشن ولایت برپا است.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اهمیت ولایت در زندگی فردی و اجتماعی عموم مردم

اظهار کرد: ولایت فقیه ادامه ولایت معصوم است و دفاع از آن؛ اقدام برای جنبه اجتماعی ولایت به شمار می‌رود.

دژکام عنوان کرد: شکل‌گیری نظام سیاسی بر پایه ولایت سبب قوی شدن جهان اسلام می‌شود تا برای‌ایستادگی در برابر دشمن توان و قدرت پیدا کند؛ چنانکه به فرمان رهبر معظم انقلاب رژیم صهیونیستی پاسخ محکمی دریافت کرد.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: بُعد داخلی کشور نیز باید ولایی باشد و نظام ولایی برای اقتصاد، فرهنگ، سیاست داخلی نیز برنامه دارد که اجرای این برنامه‌ها از طریق انتخاب رئیس جمهور است.

وی باتأکید بر حضور پرشور مردم در میدان انتخابات برای اقامه حق ولایت، اظهار کرد: رئیس جمهور کشور باید معتقد به مبانی نظام اسلامی از جمله ولایت فقیه باشد.

دژکام گفت: انتخابات هشتم تیر ماه باید با حضور قوی مردم شکل گیرد و فردی ولایتمند انتخاب شود.

 

انتهای خبر/

منبع: ایرنا
برچسب ها: شیراز ، امام جمعه ، فارس
نظرات بینندگان