کد خبر: ۱۶۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس مطرح کرد:

انتخابات مهم‌ترین بزنگاه تعیین آینده انقلاب اسلامی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس با اشاره به در پیشرو بودن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، انتخابات را مهم‌ترین بزنگاهی دانست که در آن آینده انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، اسماعیل قزل سفلی امروز، ۲۶ خرداد در نشست با اعضای شورای نگهبان و هیئت‌های نظارت فارس بیان کرد: بر خلاف تصور رایج آینده‌پژوهی پیش‌بینی آینده نیست، بلکه آینده‌پژوهی یعنی تحلیل، طراحی و ساخت آینده مبتنی بر ارزش‌های جامعه است.

وی اضافه کرد: در پیش‌بینی معمولاً منفعلانه از آینده صحبت می‌شود؛ اما آینده‌پژوهی درصدد تسلط بر آینده است. آینده‌پژوهی یعنی ارائه راه‌حل‌هایی برای مسائلی که امروز در آن قرار داریم تا در بستر آن بتوانیم آینده مطلوب را بسازیم. در شرایط حاضر مهم‌ترین واقعیتی که بیش از سایر واقعیت‌ها بر آینده انقلاب تأثیر می‌گذارد؛ انتخابات است، زیرا بسته به نتیجه انتخابات وضعیت کشور در ابعاد و حوزه‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس در ادامه سخنانش به ۳ سناریو پیشروی آینده انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: براین‌اساس ما ۳ سناریو برای آینده انقلاب اسلامی داریم؛ یک سناریو براندازی است که معمولاً حوادث بعد از انقلاب به ما نشان داده است که این سناریو نه‌تنها در کشور محتمل نیست؛ بلکه اساساً ممکن هم نیست. آن هم به دو دلیل، یکی اینکه ذهنیت تاریخی مردم از دخالت بیگانگان از گذشته تاکنون هیچ‌وقت این اجازه را به آن‌ها نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: وقتی که بحث دخالت بیگانگان مطرح می‌شود امکان بسیج عمومی در کشور فراهم می‌شود، ازاین‌رو این سناریو براندازی با دخالت عوامل خارجی نه‌تنها در شرایط حاضر محتمل نیست، بلکه ممکن هم نیست.

انتخابات مهم‌ترین بزنگاه تعیین آینده انقلاب اسلامی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس تأکید کرد: سناریو دیگر استحاله انقلاب است. برای تحقق این سناریو دو عنصر نقش اساسی دارند، یکی نخبگان توسعه‌گرا یا نخبگان غرب‌گرا، دیگری سیاست‌های لیبرالی که در حوزه اقتصاد حاکم می‌شود.

قزل سفلی بیان کرد: نخبگان غرب‌گرا می‌گویند در انقلاب اسلامی شعارهای انقلاب از تب‌وتاب افتاده است و کنش‌ها و ارزش‌های انقلاب در مقامی نیستند که بتوانند عامل انگیزش اجتماعی در جامعه باشد.

وی تصریح کرد: سناریو استحاله، به دنبال تهی سازی انقلاب اسلامی از عناصر هویت‌بخش است زیرا در نگاه قائلین به این سناریو هویت انقلابی با توسعه ایران و حل مشکلات اقتصادی جامعه مانع‌الجمع هستند و برای تحقق توسعه لاجرم باید هویت انقلابی کنار گذاشته شود از نظر نخبگان غرب‌گرا، میان تداوم انقلاب و حل مشکلات کشور رابطه حذفی برقرار است، بدین صورت که حل مشکلات اقتصادی مردم را منوط به عدول از شعارها و آرمان‌های انقلاب می‌دانند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: سناریو سوم، سناریو تداوم و تعالی آینده انقلاب اسلامی است؛ یعنی در عین تلاش برای تحقق توسعه و پیشرفت می‌توان هویت انقلابی نظام را حفظ کرد. تحقق این سناریو در گروی کاربست نظریه مقاومت، استحکام‌بخشی به ساخت درونی قدرت نظام، اجرای دقیق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اتکا به ظرفیت‌های داخلی کشور به‌ ویژه اعتماد به جوانان است. به عبارتی دیگر تحقق سناریوی تداوم و تعالی آینده انقلاب اسلامی منوط به اثبات نگاه انقلابی برای حل مسائل کشور است. 

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم ملموس‌تر این سناریو را عرض کنیم، یعنی استمرار مسیر خدمتی است که دولت سیزدهم شروع کرد؛ قبل از آن می‌گفتند نمی‌شود و نمی‌توانیم؛ ولی دولت سیزدهم نشان داد که باتکیه‌بر توان داخلی و استفاده صحیح از فرصت‌های خارجی می‌شود در عین حفظ هویت انقلابی در مسیر پیشرفت قرار گرفت. 

قزل سفلی در پایان تأکید کرد: انتخابات مهم‌ترین بزنگاهی است که در بستر آن آینده انقلاب اسلامی رقم می‌خورد و براین‌اساس حضور گسترده و هوشمندانه مردم عزیز ایران اسلامی در پای صندوق‌های رأی بسیار ارزشمند و راهبردی است.

انتهای خبر/

منبع: ایسنا
برچسب ها: انتخابات ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان