کد خبر: ۱۶۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۶ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
 جانشین فرمانده سپاه فجر فارس خبر داد:

برگزاری ۲۳ یادواره شهید اقشار بسیج

 جانشین فرمانده سپاه فجرفارس از برگزاری ۲۳ یادواره شهید تخصصی اقشار بسیج در فارس در راستای دومین کنگره ملی شهدای استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی « شیرازه»، امیر جاهدی در امور اقشار بسیج امروز، ۲۶ خرداد در یادواره شهدای مهندس استان فارس با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا اظهارکرد: به برکت انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی راهی آغاز شد که امروز شاهد هستیم فرزندان واقعی مکتب امام (ره) نمرود ها و فرعون‌های زمان را در هر نقطه‌ای از زمین‌گیر کردند.

 جانشین فرمانده سپاه فجرفارس افزود: امروزه جامعه جهانی سوق به اهداف انقلاب اسلامی دارد و امیدواریم این مسیر تا ظهور حضرت حجت (عج) ادامه داشته باشد.

جاهدی با بیان اینکه آغاز به کار ستاد یادواره شهدای مهندسین فارس از نیمه دوم سال ۱۴۰۲ بود، گفت: با همکاری سه قشر مهندسین شامل «صنعت معدن» «عمران و شهرسازی» و «کشاورزی» بنا شد که یادواره شهدای مهندسین فارس در راستای دومین کنگره ملی شهدای فارس برگزار شود که با حمایت مسئولان و مدیران ارشد استان، این یادواره در تاریخ مقرر برگزار شد. 

جانشین فرمانده سپاه فجرفارس در امور اقشار بسیج با تأکید بر تولید محتوای فاخر در هر یادواره شهید، ادامه داد: دو قطعه سرود توسط گروه سرود فرزندان مهندسین تولید و رونمایی شد همچنین قطعه فاخر موسیقی «مهندس شهید» پس از سرودن شعر، توسط خواننده مطرح کشورمان علیرضا افتخاری خوانده شده که امروز در یادواره شهید رونمایی شد.

وی با بیان اینکه شناسایی و راویان مهندسین جنگ به‌عنوان شاهکارهای مهندسی فارس در دوران دفاع مقدس یکی دیگر از اقدامات این یادواره شهید است، اضافه کرد: تهیه و تولید کتاب و نرم‌افزار شهدای مهندس فارس، تولید بازی مهندسین در دفاع مقدس ویژه نوجوانان، نمایشگاه هنرهای تجسمی، المان شهدای مهندس طراحی شده به همت شورای شهر و شهرداری شیراز و نصب در بزرگراه مهندسین شیراز از دیگر اقدامات انجام شده است.

برگزاری ۲۳ یادواره شهید اقشار بسیج

بنا به گفته جاهدی، هدف از برگزاری یادواره نه‌تنها گرامی داشت یاد و خاطره شهدا است؛ بلکه تقویت ارتباط ما با شهدا خواهد بود تا بتوانیم در زندگی، شهیدان را الگوی خود قرار دهیم.

این مقام مسئول در پایان سخنان خود تصریح کرد: در راستای دومین کنگره ملی شهدای فارس، ۲۳ یادواره تخصصی اقشار بسیج استان با تأکید بر تهیه محتوای در خورشان شهدا برنامه‌ریزی‌شده که تاکنون ۴ یادواره برگزار شده و تا رسیدن به‌روز دومین کنگره ملی شهدای فارس امیدوارم تمامی یادواره‌ها برگزار شود. 

همچنین مهدی جمالی نژاد گفت: از انقلاب اسلامی تا کنون همواره دو شاخصه را در خصوص اراده خصمانه دشمن مشاهده کردیم که طی این چندین سال به تضعیف انقلاب اقدام کردند و در مقابل، پافشاری مردم کشورمان در حفظ انقلاب قرار داشت که هر دو مورد روزبه‌روز پررنگ‌تر شد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشورافزود: در این تقابل بین مردم و دشمنان، استمرار و پیروزی در جناح حق را شاهد بودیم و خواهیم بود که استمرار و استحکام همه‌ای پیروزی‌ها در ویژگی اقتدار با سه مؤلفه مهم خلاصه شده است.

جمالی نژاد با بیان اینکه «اقتدار» مهم‌ترین عامل حفظ نظام بوده است، تأکید کرد: قدرت خدادادی از جمله مراتع و منطقه جغرافیایی، قدرت نظامی شامل فن آوری‌های نوین، موشک‌ها از جمله مولفه‌های اقتدار است؛ اما کافی نیست بنابراین می‌توان گفت که در کنار آن‌ها، قدرت گفتمانی است که به مابقی شاخصه‌ها استحکام می‌بخشد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با تأکید بر اینکه قدرت گفتمان، مؤلفه‌هایی را همچون استکبارستیزی، مقاومت و… را فراتر از مرزهای ایران نهادینه کرد، ادامه داد: قدرت گفتمان بود که پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران را رقم زد و شاهد این موضوع بودیم که مردم مدیریت دفاع مقدس را بر عهده گرفتند بدون آنکه تجربه‌ای در باب نظامی‌گری داشته باشد؛ اما با ابزارهای بسیار ساده توانستند خرمشهر را آزاد کنند و همچنین مردم از رودخانه وحشی اروندرود عبور کردند. 

این مقام مسئول با اشاره به سرآمدی مردم کشورمان در اکثر عرصه‌های مهم، اظهار کرد: مهندسی در نیروهای مسلح تا قبل از انقلاب اسلامی امری فرعی بود و توجهی وجود نداشت؛ اما در امورات ابتدایی همچون ایجاد خاکریز و سنگر سازی و دیگر موضوعات مهندسی رزمی دفاع مقدس، شاهد حضور مردم بودیم.

وی با بیان اینکه وقتی که اقدامات مهندسی در دفاع مقدس را بررسی می‌کنیم، جنگی مهندسی در برابر سلاح‌های دشمن، موانع‌های طبیعی و… را مشاهده خواهیم کرد، ادامه داد: مهندسان در دفاع مقدس با اقدامات خود نوآوری در علم مهندسی خلق کردند و خون شهدا جریان دارد؛ چراکه اکنون رزمندگان دفاع مقدس بدون گوشه‌نشینی، امروز در روستاها مشغول خدمت جهادی هستند. 

جمالی نژاد گسترش گفتمان ارزشمند انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرارداد و افزود: با وحدت همه آحاد مردم و قرارگیری همه مسائل در کنار هم گفتمان ایران قوی را که شهید آیت‌الله رئیسی بنیان‌گذار آن بود، محقق می‌شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در پایان سخنان خود با اشاره به در پیشرو بودن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، بر حضور پرشور مردم در این رویداد مهم سیاسی کشورمان تأکید کرد تا با انتخاب فردی اصلح، راه شهید آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت ادامه داشته باشد.

انتهای خبر/

منبع:خبرگزاری دفاع پرس

برچسب ها: فارس ، شیراز ، اقشار بسیج
نظرات بینندگان