کد خبر: ۱۶۴۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۶ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با شیرازه:

حضور در انتخابات یک تکلیف شرعی است

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم عزیز و اقشار مختلف مردم جامعه به‌خصوص جوانان عزیز با همه وجود به میدان انتخابات بیایند و آن مسیری را که شهید رئیسی و همراهانشان ترسیم کردند به خوبی ادامه دهند و به‌عنوان یک تکلیف شرعی و ملی به آن نگاه کنند و مطمعنا یک عمر شاهد آثار و برکات خوب حضور خود خواهند بود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، علی اکبر کلانتری در مورد برخی از نیاز‌های کشور و اثرات و پیامد‌های انتخاب یک رئیس‌جمهور مطلوب و تراز اشاره کرد و گفت: ویژگی فعال و پرکار که به نظر می‌رسد از یک جنس هستند، همان چیزی است که در بیان خصوصیات شهید رئیسی نیز رهبر انقلاب چندین بار به آن اشاره کرده‌اند؛ رئیس‌جمهوری خستگی‌ناپذیر و کسی که در راه خدمت به مردم شب‌ و‌ روز نمی‌شناخت.

وی ادامه داد: واقعیت آن است که اولا دایره مسئولیت‌های رئیس‌جمهور بسیار گسترده و متنوع است و ثانیا کشور به دلایل مختلف با مشکلات و چالش‌های زیادی مواجه است. این دو موضوع در کنار هم باعث می‌شود گریزی از انتخاب فردی فعال و پرکار نباشد. پرکاری و فعال بودن رئیس‌جمهور، یک ویژگی جانبی نیست که بودنش مثبت باشد و نبودنش مشکلی ایجاد نکند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه  با توجه به دو نکته فوق، داشتن چنین توان و روحیه‌ای، لازم و ضروری است همچنین رئیس‌جمهور باید مومن و متقی و پایبند به مبانی اسلامی و اخلاقی و تقوایی باشد و نیز به آرمان‌ها و شعار‌های انقلاب اعتقاد عمیق داشته باشد،افزود: مبانی و اصول انقلاب از‌جمله موضوعاتی است که رهبر انقلاب تا کنون بارها بر آن تاکید  و چندین بار هم به طور تفصیلی درباره آن سخن گفته‌اند رجوع به این بیانات نشان می‌دهد ایشان سیره نظری و عملی حضرت امام راحل در مبارزه و حکومت داری را، خط کش و شاقول اصلی مبانی انقلاب می‌دانند؛ امام (ره) مظهر انقلاب اسلامی است.

حضور در انتخابات یک تکلیف شرعی است

وی ادامه داد: موضوع مردم، استقلال کشور، تدین و پایبندی به مبانی اسلامی، مبارزه با استکبار و زورگویی، مسئله ی فلسطین، موضوع معیشت مردم، توجه به مستضعفین و رفع فقر خطوط اصلی انقلاب هستند که از ترکیب آنها هندسه‌ ی انقلاب به‌دست می‌آید و رئیس‌جمهور آینده باید این را مدنظر داشته باشد.

کلانتری دستیابی کشور و مردم به این اهداف را در گرو انتخاب رئیس‌جمهوری با ویژگی‌های خاصی دانست و  تاکید کرد: ملت ایران احتیاج دارد به یک رئیس‌جمهور فعّال، پُرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب دارد.

وی تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند در معادلات پیچیده‌ی بین‌المللی، منافع خودش را حفظ کند و عمق راهبردی خودش را تثبیت کند و ظرفیّت‌ها و استعداد‌های طبیعی و انسانی خودش را به مرحله‌ی بُروز و ظهور برساند و کام مردم را شیرین کند و همچنین بتواند حفره‌ها و رخنه‌های اقتصادی و فرهنگی را پُر‌کند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ویژگی بعدی مورد تاکید رهبر انقلاب، آگاه بودن است، یادآورشد: به نظر می‌رسد این آگاهی چیزی فراتر و عمیق‌تر از دانش صرف است آگاه در لغت به معنای هوشیار، بیدار، واقف و کلماتی از قبیل است این صفت با ویژگی بصیرت نزدیکی بسیاری دارد، بصیرتی که همه آحاد مردم نیازمند آن هستند بدون شک این ویژگی در نفر اول اجرایی کشور باید بسیار برجسته و پررنگ باشد که البته بصیرت نیز وجوه و ابعاد مختلفی دارد اما باز هم به نظر می‌آید هوشیاری و بیداری نسبت به شرایط جبهه خودی و بخصوص دشمن، یکی از ابعاد بسیار مهم آن است.

کلانتری در مورد حضور پررنگ مردم در صحنه انتخابات بیان کرد: این یک کار معمولی نیست و نباید ساده انگاشته شود و روشن و پرواضح است که هر مقدار مشارکت مردم بیشتر و پرشور‌تر باشد به اقتدار جهانی و هیمنه جهانی  منتهی می‌شود و باعث می‌شود قدرت‌های جهانی از این حضور و اتحاد حساب ببرند و منجر به امنیت و آرامش در کشور می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: مردم عزیز و اقشار مختلف مردم جامعه به‌خصوص جوانان عزیز با همه وجود به میدان انتخابات بیایند و آن مسیری را که شهید رئیسی و همراهانشان ترسیم کردند به خوبی ادامه دهند و به‌عنوان یک تکلیف شرعی و ملی به آن نگاه کنند و یک عمر شاهد آثار و برکات خوب حضور خود خواهند بود.

انتهای خبر/224224

برچسب ها: فارس ، انتخابات ، شیراز
نظرات بینندگان