کد خبر: ۱۶۴۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
وصیت نامه شهید محسن علی پور:

همیشه از جمهوری اسلامی ایران دفاع کنید

شهید محسن علی‌پور در نامه‌ای به خانواده خود می‌نویسد: خدمت پدر و مادر و خواهر و برادر سلام عرض می‌کنم و امیدوارم که همیشه از جمهوری اسلامی ایران دفاع کنید. پدر و مادر جان ما که روز پنجشنبه از شیراز حرکت کردیم به پادگان شهید مسگر رفتیم. متن کامل نامه اول این شهید بزرگوار را در این پایگاه تحلیلی خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگارگروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از نوید شاهد، شهید «محسن علی‌پور» سی‌ام شهریور سال ١٣٤٣ در محله قانی‌نو شیراز دیده به جهان گشود. ٧‌ساله بود که راهی مدرسه شد. کلاس چهارم ابتدایی بود که به خاطر مشکلات اقتصادی خانواده از درس باز ماند.

یک سال بعد به جوشکاری مشغول شد.سال ١٣۵٩ جنگ تحمیلی دشمن بعث بر علیه ایران اسلامی آغاز شد. او دوره آموزشی را گذراند و راهی جبهه غرب شد. وی سرانجام ٢٧ اسفند ١٣٦٠ در منطقه عملیاتی عین‌خوش به شهادت رسید.

متن وصیت:

بسم الله الرحمن الرحیم به‌نام خداوند کوبنده‌ی ظلم و ستم. پس از عرض سلام و سلامتی شما را از درگاه خداوند متعال خواهانم و امیدوارم که حالتان خوب باشد و ملالی نداشته باشید. باری اگر از حال اینجانب محسن بخواهید خبر داشته باشید بحمدالله خوب و سرحال هستم و ملالی ندارم به‌جز دوری شما که آن هم ان‌شاءالله با پیروزی هر چه زودتر برقرار گردد.

خلاصه شما را با خواندن این نامه از نگرانی در می‌آورم پدر و مادر عزیز و مهربانم امیدوارم که از رفتن من ناراحت نشده باشید چون به راهی رفتم که به راه خیر قدم گذاشته و با پیروزی جنگ ان‌شاءالله بر می‌گردم.

دیگر زیادی سرتان را درد نمی‌آورم و از شما تقاضا می‌کنم که برای رزمندگان اسلام دعا کنید تا هر چه بیشتر جنگ کنند و هر چه زودتر پیروز شویم.

خدمت پدر و مادر و خواهر و برادر سلام عرض می‌کنم و امیدوارم که همیشه از جمهوری اسلامی ایران دفاع کنید.

باری پدر و مادر جان ما که روز پنجشنبه از شیراز حرکت کردیم به پادگان شهید مسگر رفتم و بعد از دو روز به تهران پادگان امام حسن (ع) رفتم و بعد از سه روز به مریوان رفتم و از طرف ما هیچگونه ناراحتی نداشته باشید چون من و علی و حسن و جعفر همه با هم در یک سنگر هستیم. خداحافظ شما. کسی که هرگز شما را فراموش نمی‌کند محسن علی‌پور والسلام ٢ مهر سال ١٣٦٠

انتهای خبر/

برچسب ها: شیراز ، وصیت ، فارس
نظرات بینندگان