کد خبر: ۱۶۴۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۴ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
وصیت نامه شهید بهمن دالاندار:

شهادت در راه خدا شیرین است

شهید «بهمن دالاندار» در وصیت خود می‌نویسد: «هدف من از رفتن به جبهه این جهاد مقدس برای رضای خداوند بزرگ است. امروز اسلام نیاز به خون دارد امروز می‌بایست درخت اسلام را با خون آبیاری کنیم و آن را به مرحله نهایی خود برسانیم و...» متن کامل وصیت این شهید بزرگوار را دراین پایگ تحلیلی خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگارگروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از نوید شاهد، شهید «بهمن دالاندار» ۲۰ دی‌ماه ۱۳۴۳ در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود.

۷ساله بود که راهی مدرسه شد تحصیلات دوره ابتدایی را در مدرسه دهخدا و راهنمایی را در مدرسه فرصت با موفقیت پشت سر گذاشت. دوره دبیرستان را در مدرسه صحبت لاری رشته اقتصاد گذراند. سال ۱۳۶۰ راهی جبهه جنگ شد و در عملیات ثامن‌الائمه برای شکست حصر آبادان شرکت کرد.

سال ۱۳۶۲ پس از قبولی وارد مرکز تربیت‌معلم لار شد و آموزش ابتدایی را آغاز کرد. شهید دالاندار سال ۱۳۶۳ به‌عنوان آرپی جی زن گردان کمیل عازم جبهه هورالهویزه شد.

وی سرانجام ۱۵ بهمن سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر منطقه شرق دجله مفقود شد. پیکر پاکش پس از ۱۰ سال تفحص و به خانه بازگشت.

متن وصیت:

بسم الله الرحمن الرحیم وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ .

هدف من از رفتن به جبهه این جهاد مقدس برای رضای خداوند بزرگ است. امروز اسلام نیاز به خون دارد امروز می‌بایست درخت اسلام را با خون آبیاری کنیم و آن را به مرحله نهایی خود برسانیم. "إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ." ما همه از خدائیم و به خدا باز می‌گردیم. پس چه شیرین است که در راه خدا نیز کشته شویم.


پیام من به ملت ایران این است که همواره گوش‌به‌فرمان رهبر کبیر انقلاب امام امت خمینی بت‌شکن باشید و پشتیبان ولایت‌فقیه باشید تا به مملکتتان آسیب نرسد و در همه حال به یاد خدا باشید و کارهایتان فقط برای رضای خداوند باشد و تا آخرین قطره خون خود پشتیبان اسلام و امام و انقلاب باشید که خداوند یاور شماست.


پیام من به خانواده‌ام این است که من با رضا و رغبت خود به این جهاد می‌روم و هیچ کس به جزء خدا مسئول خون من نیست. پدر و مادر عزیزم برادرانم و خواهرانم اگر لحظه‌ای رسید که شهادت نصیب من شد هرگز برای من ناراحت نباشید و هرگز قطره اشکی نریزید و مفتخر باشید که فرزندتان در این راه شهید شده است.


مادر هر چند که تو خواهی جان فرزندت را، ولی فرزندت در دلش است شوق رفتن را.

او که بر می‌داردش جان پاک فرزندت را، از خداست که به فرزندت آموخت شوق رفتن را.
فرزند تو که ندارد فرق با دگر فرزندی، هر دو از خاک‌اند و خواهند برگشت بر خاک.
هر چند که شیرین است جان فرزندت، پس بیا تا من بگویم که چه شیرین‌اند دگر فرزندان.
اکنون که شیرین و تلخ همه در به راهند، پس مشو مادر سد راه فرزندت را، 
اکنون که فرزند تو باد گر فرزندان یک‌اند. پس مکن گریه بر سر خاک پاک فرزندت را. والسلام.

انتهای خبر/

برچسب ها: شیراز ، فارس ، سیاسی
نظرات بینندگان