کد خبر: ۱۶۴۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۱ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
شهردار شهر زرقان خبرداد:

رونمایی از المان اسطوره زرقانی

‌شهردار شهر زرقان گفت: یکی از بهترین پروژه‌های دوره ۶ شورای شهر زرقان المان سردار حیدر زرقانی است که امشب در این شهرستان رو نمایی می‌شود همچنین سردار حیدر زرقانی یکی از شخصیت‌های تاریخی شهر زرقان است واین شخصیت ستوده همبازی کودکی لطف علی خان زند بوده است. ‌

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، محمود صانعی امروز ۲۸ خرداد‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک عید سعید قربان با بیان اینکه امروز الحمدالله شاهد رونمایی از یکی از بهترین پروژه‌های دوره ۶ شورای شهر زرقان هستیم.

وی افزود: سردار حیدر زرقانی یکی از شخصیت‌های تاریخی شهر زرقان است این شخصیت ستوده همبازی کودکی لطف علی خان زند بوده است که به شهادت رسیده است و از ایشان در مستندات کم‌یاد شده‌اند.

شهردار شهر زرقان با بیان اینکه ما باید در بحث هویت شهری به شناساندن همچون اسطوره‌هایی بپردازیم، ادامه داد: شورای دوره ۶ شهر زرقان تصمیم گرفت در محل میدان سردار حیدر که در محله این سردار بزرگوار است نسبت به ساخت المان این اسطوره بپردازد.

وی تصریح کرد: بعد از اینکه طرح در شورای شهر زرقان تصویب شد مقدمات اجرا آغاز شد.

رونمایی از المان اسطوره زرقانی

به گفته شهردار شهر زرقان ۲ سال ساخت این المان طول کشید که توانستیم امروز رونمایی کنیم همچنین الحمدالله با جیره دستی که استاد قصردشتی داشتند با سختی فراوان توانستند با جنس بتن این المان را بسازند.

صانعی به ارزش این پروژه اشاره کرد و ادامه داد: تقریبا قریب به ۳ میلیاردو ۲۰۰ تومان ارزش این پروژه است اما ارزش معنوی این المان بسیار بیشتر است.

وی افزود: حقیقتا اگر همچین پروژه‌ای میخواست در کلانشهر‌ها ساخته شود شاید بیش از ۴ برابر از این مبلغ صرف شده انجام‌میشد اما خوشبختانه توانستیم با این بودجه این پروژه را به اتمام برسانیم و امشب با نور‌پردازی به نمایش مردم قرار دهیم.

صانعی اضافه کرد: خوشبختانه عمده پروژه‌های شهرداری شهرستان زرقان در بحث فرهنگی ساخته شده است، همچنین قابل ذکر است که شهرداری زرقان بودجه‌های فرا‌تر از این اعداد و ارقام در پروژه‌های فرهنگی بکار می‌برد.

شهردار شهر زرقان با اعلام این خبر که ۴۰ الی ۵۰ درصد بودجه شهرداری شهرستان زرقان به پروژه‌های فرهنگی پرداخته می‌شود، گفت: امیدواریم که بتوانیم باز‌سازی خانه سردار را در آینده هم داشته باشیم.

وی ادامه داد: امیدواریم تا اردیبهشت ۱۴۰۴ همزمان با روز زرقان بتوانیم پارک کوهپایه زرقان را به بهره‌برداری برسانیم. همچنین شهرداری زرقان با اعتباری بالغ‌بر ۱۰۰ میلیارد تومان تالار بزرگ شهر را که با ظرفیت ١٢٠٠ نفر در مرکز پارک آزادگان کلنگ زنی خواهد کرد.

به گفته وی شورای دوره ۶ همت خود را بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دوره گذشته گذاشت.

وی از برگزاری یادواره شهدای شهرستان زرقان خبر داد و گفت: فردا شهر زرقان به استقبال یادواره شهدای بزرگی می‌رود و برنامه این یادواره شهدا به این‌گونه است که فردا شب مراسم شب شعر و شب ۳۰ خرداد‌ماه برگزاری اجرای سرود و ۳۱ خرداد‌ماه مراسم اصلی پیش اجلاسیه شهدا را برگزار خواهیم کرد.

انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

برچسب ها: زند ، زندیه ، زرقان ، سردار ، شهید
نظرات بینندگان