کد خبر: ۱۶۴۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۶ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس‌ خبرداد:

شهرک صنعتی داراب آماده پذیرش صنایع

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اخیرا از سرمایه‌گذاران دعوت کرده که با توجه به ظرفیت‌های موجود در این شهرستان و وضعیت مناسب زیرساختی شهرک صنعتی آن، از این فرصت برای ایجاد واحدهای تولیدی و اشتغال پایدار صنعتی استفاده کنند.

 به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، داراب یکی از شهرستان‌های فارس با دیرینگی چندهزارساله است که در جنوب شرقی این استان و در فاصله ۲۴۵ کیلومتری از شیراز واقع شده است.

 داراب در مسیر ترانزیتی شیراز به بندرعباس

 اگرچه داراب هفتمین شهر پرجمعیت فارس به شمار می‌رود و در مسیر ترانزیتی شیراز به بندرعباس قرار دارد؛ اما اقتصاد آن بیشتر بر پایه کشاورزی است و مردم این شهرستان افزون بر کشت محصولاتی مانند گندم، جو، پنبه، انگور و بادام در بخش باغداری نیز مشغول به فعالیت هستند.

 در حقیقت داراب از نظر صنعت پیشرفت قابل‌توجهی نداشته و در این شهرستان تنها ۲ کارخانه مهم، یکی کارخانه سیمان و دیگری تولید لوله پلی‌اتیلن وجود دارد.
 این شهرستان همچنین از یک شهرک صنعتی بهره می‌برد که این شهرک در سال‌های اخیر امید تازه‌ای را برای صنعتی شده این شهرستان و فراهم‌شدن شرایط جهت اشتغال‌زایی بیش‌ازپیش در این منطقه ایجاد کرده است.


 شهرک صنعتی داراب آماده پذیرش صنایع

آخرین وضعیت شهرک صنعتی داراب

 شهرک صنعتی داراب با مساحت ۷۳ هکتار و ظرفیت استقرار ۲۳۰ واحد صنعتی زمینه اشتغال‌زایی برای بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر را دارد، ازاین‌رو متولیان اقتصادی استان در تلاش هستند که شرایط مطلوبی به‌منظور جذب سرمایه‌گذار در این شهرک صنعتی فراهم کنند.

 اخیراً هم مجمع‌عمومی عادی فوق‌العاده شرکت خدماتی شهرک صنعتی داراب با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس برگزار شده و موارد مطروحه در این مجمع به تصویب رسیده است.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این باره گفت: زیرساخت‌ها برای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی داراب فراهم است و این شهرک صنعتی در حال حاضر از امکانات زیربنایی مانند آب، برق، گاز، شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه فاضلاب بهره می‌برد.

 اقدامات زیرساختی در دولت سیزدهم

 سید مسعود عظیمی از اجرای طرح تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی داراب در ۲ سال اخیر خرداد و گفت: طرح‌های زیرساختی نظیر ایستگاه آتش‌نشانی، روکش آسفالت ورودی و خط انتقال برگشت پساب تصفیه‌خانه فاضلاب با افزون بر یک‌صد میلیاردریالی اعتبار انجام شده است.

 وی از سرمایه‌گذاران خواست باتوجه‌به ظرفیت‌های موجود در شهرستان داراب و وضعیت مناسب زیرساختی در این شهرک صنعتی، از این فرصت برای ایجاد واحدهای تولیدی و اشتغال پایدار صنعتی در این شهرستان استفاده کنند.

 عظیمی همچنین از واگذاری بخش زیادی از اراضی شهرک صنعتی داراب و اجرای طرح توسعه این شهرک صنعتی خبرداد و گفت: طرح توسعه باهدف ظرفیت‌سازی برای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی به مساحت ۲۰ هکتار در مراحل پایانی قرارداد.

 انعقاد ۸۶ قرارداد سرمایه‌گذاری
 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اضافه کرد: هم اکنون ۸۶ قرارداد با سرمایه‌گذاران برای ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی منعقد شده که از این تعداد ۳۶ واحد با اشتغال‌زایی ۵۰۰ نفر در مرحله بهره‌برداری قرار دارد.

 قرارگرفتن داراب در مسیر ترانزیتی شیراز به بندرعباس، این شهرستان را به منطقه استراتژیکی تبدیل کرده، لذا نیاز است بیش‌ازپیش تدابیر اساسی‌تری برای صنعتی‌شدن و توسعه شهرک صنعتی این شهرستان اتخاذ شود.

انتهای خبر/

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان