کد خبر: ۱۶۴۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۰۳ تير ۱۴۰۳
شیرازه گزارش می‌دهد؛

تأمین تأسیسات مهم‌ترین مشکل پروژه آیت‌الله حائری

طی بازدید از روند اجرای نوبت شب پروژه عمرانی بزرگ مقیاس بزرگراه آیت‌الله حائری مشخص شد که تنها مشکل اصلی این پروژه پروژه تامین تاسیسات آن است که امید است تأسیسات تأمین شود و به‌زودی به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، بزرگ‌راه‌ها به منظور کاهش ترافیک طراحی می‌شوند و تفاوت بزرگراه با آزادراه در این است که آزادراه هیچ‌گونه تقاطع هم سطحی ندارد و ورود و خروج از آن محدود است و معمولاً در خارج از شهرها ساخته می‌شود.


بزرگ‌راه‌های زیادی در شهر شیراز در حال ساخته شدن است و شهرداری شیراز به همراه خبرنگاران به بازدید از روند اجرای نوبت شب پروژه عمرانی بزرگ مقیاس بزرگراه آیت‌الله حائری در سال ۱۴۰۳ پرداخت در آغاز بازدید از این بزرگراه محمدامین با بیان اینکه دومین دور بازدید شبانه شهرداری شیراز را از امشب آغاز خواهیم کرد.


 رضا محمدیان افزود: در دور دوم بازدیدهای شبانه افزایش پیدا خواهد کرد و از همه پروژه‌ها بازدید خواهیم داشت همچنین این پروژه به واسطه اینکه محو شمالی آن در مجاورت کوه قرار دارد و پتانسیل رانش دارد شهرداری شیراز تصمیم گرفته است که این پروژه با تأخیر ۹ماهه به بهره‌برداری برسد.


 رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با تصریح اینکه باند شمالی پروژه آیت‌الله حائری از شرق به غرب متصل می‌شود، ادامه داد: الحمدلله قسمت‌های مختلف این پروژه عملیات عمرانی آن تکمیل شده است و ۲۰ تا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که با قوت خاص کار در حال انجام است.


این مقام مسئول گفت: همچنین روسازی و زیرسازی محور این پروژه با انجام شده است و امروز در سه نوبت‌کاری در حال انجام هستیم وروی نوبت سوم هم تأکید داریم که الحمدلله فعال است تا بتوانیم پروژه را به‌زودی به پایان برسانیم.


به گفته محمدیان امیدواریم که بتوانیم ۳۰ بهمن‌ماه این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم و در این بازدید شاهد بودید که همه برنامه‌ها نشان می‌دهد که این اتفاق رخ می‌دهد.


 همچنین رضا محمدیان هم در این بازدید حضور داشت و در این خصوص گفت: شیراز یک شهر طولی است که پروژه‌های بزرگ مقیاس بسیاری در این شهر در حال انجام است.


به گفته وی پروژه کوهسار از خیابان جام‌جم شروع شده است و در پایان این پروژه به قلات راه پیدا می‌کند.


رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر شیراز با تأکید بر اینکه ساخت این پروژه باعث شده است که تردد شمال غرب شیراز در این سه محور انجام شود یادآور شد: این پروژه باعث کاهش ترافیک در شهر شیراز می‌شود که امیدواریم بتوانیم آن را به پایان برسانیم.


وی ادامه داد: امیدواریم به زدی این پروژه به پایان برسد و مردم شهر شیراز شیرینی این پروژه را درک کنند، هزینه این قسمت از پروژه که شرق به غرب را متصل می‌کند حدود ۴ هزار میلیارد تومان است که باید به بهره‌برداری برسانیم.

تأمین تأسیسات مهم‌ترین مشکل پروژه شهید حائری


سردار رستم قاسمی در این بازدید به سخنرانی پرداخت و گفت: طبق برنامه‌ریزی زمان‌بندی شده گالری‌هایی که قول داده بودیم با دو ماه زودتر گالری را به اتمام می‌رسانیم و قول می‌دهیم تا تیرماه سال جاری گالری‌ها را به اتمام برسانیم.


مسئول قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با بیان اینکه با توجه به رانشی که اتفاق افتاده بود با صبر باید پروژه را انجام دهیم و امیدواریم بتوانیم در شهریورماه سال جاری کارهای اصلی این پروژه را به اتمام برسانیم.

 
وی با تأکید بر اینکه تنها مشکل اصلی این پروژه تأمین تأسیسات آن است، ادامه داد: مشکل تأسیسات در داخل تونل‌ها را داریم و امیدواریم بتوانیم تأسیسات را تأمین کنیم و به‌زودی به بهره‌برداری برسانیم.


آرش فرج زاده با بیان اینکه تقریباً شیراز یک شهر تخت است که یک بزرگراه به نام آیت‌الله حائری در حال ساختن است که ۱۱ گالری در آن حال اجرا است و با اهتمامی که از شورای ششم داشت توانست اقدامات بسیار خوبی را انجام دهد، تصریح کرد: این پروژه‌ها می‌تواند باعث کاهش ترافیک شود می‌تواند خیابان‌های پر ترافیک شهر شیراز را روان‌سازی کنند و قطعاً آینده ترافیکی شیراز را کاهش داده است.


معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز با اشاره به اینکه با راه‌اندازی ضلع جنوبی این پروژه بار ترافیکی بسیاری را در محورهای غربی به شرقی را کاهش داده است، گفت: کوه شمالی که در این پروژه مورد بازدید قرار گرفت یک کوهی است که مشکلات بسیاری را در حوزه عمرانی برای این بزرگراه ایجاد کرده است و لغزشی را در اینجا به وجود آورد.

 این مقام مسئول بیان کرد: بزرگ‌ترین لغزش دومینوی کشور بود که توانستیم در این آزمون روسفید باشیم و لغزش را به‌خوبی پشت سر بگذاریم همچنین قابل ذکر است که هزینه‌های این پروژه‌ها بزرگ مقیاس از هزینه‌هایی به دست می‌آید که برای مثال عوارضی است که مردم به شهرداری شیراز می‌پردازند و این پروژه‌ها برای مردم ساخته می‌شود که این بخش از پروژه به اسم آیت‌الله حائری است.


به گزارش شیرازه، به امید اینکه این بزرگراه به زودی ساخته می‌شود و بار ترافیکی شهر شیراز کاهش یابد همچنین بزرگراه‌ها معمولاً دارای سیستم‌های امنیتی هستند که نظارت بر حرکت و ایمنی را تضمین می‌کنند این امنیت می‌تواند شامل دوربین‌ها و نظام‌های هشدار دهنده باشد که رانندگان را کنترل می‌کند و به ایمنی کمک می‌کند و کاهش تصادفات شهر شیراز مؤثر باشد.

 

انتهای خبر/224224

برچسب ها: فارس ، بزرگراه ، شهرداری
نظرات بینندگان