کد خبر: ۱۶۴۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
رئیس کمیسیون حمل‌و‌نقل ترافیک شورای شهر شیراز مطرح کرد:

طرح کاهش ترافیک گویم در دست اقدام

رئیس کمیسیون حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای شهر شیراز گفت: پیش‌بینی جهت کاهش ترافیک شهرک گویم درحال انجام است امیدواریم بتوانیم حجم ترافیک شهرک گویم را کاهش دهیم همچنین اتوبوس‌های برقی و مترو را در نظر داریم که بعد از نظر‌سنجی و پیشنهادات متعاقبا اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، یازدهمین بازدید مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس در سال ۱۴۰۳ انجام شد.

در این بازدید خبرنگاران به همراه شهردار شیراز به بازدیدپروژه ایستگاه میلاد واقع در خط سه مترو شیراز پرداختند.

امیر یقطین در ابتدا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه درخصوص مشخصات فنی ایستگاه میلاد خط ۳ مترو شاهد هستید که ایستگاه دومین ایستگاه است، افزود: ایستگاه به‌صورت زیر‌زمینی ساخته می‌شود و مردم شهر متوجه فعالیت عمرانی ما نمی‌شود اما به دلیل اینکه نخواهیم مزاحمتی برای مردم ایجاد کنیم عملیات اجرایی را در زیر زمین درحال انجام هستیم.

وی با اشاره به اینکه این ایستگاه به دلیل اینکه زیر‌زمینی ساخته می‌شود زمان بسیاری را صرف می‌شود، ادامه داد: ما در کمربندی شیراز رمپی را در نظر گرفتیم و به زیر زمین رفتیم تا به نقطه مورد نظر ایستگاه برسیم.

هادی شه‌دوست با بیان اینکه با توجه به اینکه این محدوده نقطه تبادلی شهر صدرا است، ادامه داد: این خط مترو می‌تواند مسافران بسیاری را از شمال غرب شیراز به‌خصوص شهر صدرا به سطح شهر برساند.

معاون حمل‌و‌نقل شهرداری شیراز افزود: ما برای کنترل ترافیک شمال غرب این مترو را تکمیل می‌کنیم و جهت کاهش ترافیک پارکینگ طبقاتی را پیش‌بینی کرده‌ایم.

رضا محمدیان گفت: این مترو پیشرفت بسیار خوبی داشته است و حفاری ایستگاه انجام شده است و با توجه به تراکم جمعیتی شمال غرب شیراز و به دلیل پتانسیل جمعیتی این قسمت این خط دارای اهمیت زیادی است.

به گفته رئیس کمیسیون حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای شهر شیراز این خط به خط ۱ مترو متصل می‌شود وبسیار در تردد مهم است و باعث کاهش ترافیک میشود‌.

محمدیان با تصریح اینکه پیش‌بینی جهت کاهش ترافیک شهرک گویم درحال انجام است، اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم حجم ترافیک شهرک گویم را کاهش دهیم همچنین اتوبوس‌های برقی و مترو را در نظر داریم که بعد از نظر‌سنجی و پیشنهادات متعاقبا اعلام می‌شود.

طرح کاهش ترافیک گویم دردست اقدام

پیمانکار مجموعه خط ۳ با بیان اینکه این افتخار را داریم‌ که دستگاه حفار درحال انجام‌کار است، اضافه کرد: این پروژه پیشرفت بسیار خوبی را دارد و با حمایت‌هایی که شهرداری شیراز انجام دادند توانستیم با قوت، کار را پیش ببریم و امیدواریم این پروژه را به زودی به اتمام برسانیم‌.

بابایی افزود: ایستگاه میلاد خط ۳ مترو شیراز بسیار حائز اهمیت است چرا که حفاری را بدون هیچ مشکل و حادثه‌ای انجام داده است امید است در آینده نزدیک تعویض ایستگاه را انجام دهیم.

محمدحسن اسدی با بیان اینکه خط ۳ در چهار یا پنج سال گذشته ۳ الی ۴ بار تفاهم‌نامه آن تمدیدی شد، افزود: با ورود شورای ۶ شهرداری شیراز توانست با شرکت شمس عمران که کار را بسیار خوب انجام می‌دهد قرارداد را منعقد کند.

شهردار شیراز یادآور شد: در این شرایط سخت اقتصادی و تحریم خدارو شکر توانستیم که این اقدام را انجام دهیم امید است که بتوانیم کار را به خوبی به اتمام برسانیم.

انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

برچسب ها: شیراز ، فارس ، شهرداری
نظرات بینندگان