کد خبر: ۱۶۴۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۷ - ۱۰ تير ۱۴۰۳
شیرازه گزارش می‌دهد؛

فعالیت پروژه بزرگ مقیاس شهرداری شیراز

پروژه‌های عمرانی هر یک مدل‌، الگو و شرایط خاص خودش را دارد و قطعاً نمی‌شود یک نسخه واحد برای همه پروژه‌ها اجرا کرد و با این تفاسیر پروژه بزرگ مقیاس شهرداری شیراز در حال انجام کار است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، سیزدهمین بازدید شهردار شهر شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ مقیاس دور برگردان تقاطع جام جم و دور برگردان اردیبهشت شیراز امروز ۹ تیر ماه سال ۱۴۰۳ انجام شد.

 

در ابتدا خبرنگاران به بازدید از پروژه دور برگردان تقاطع جام جم پرداختند در این پروژه علی حسین عباسی گفت: پروژه‌ای که اکنون درحال ساخت آن هستیم شهرداری شیراز اقدام به ساخت دیواری را به طول ۲۰۰ متر کرده است و همچنین قرار است پل‌هایی در این پروژه جهت تردد خودرو‌ها ساخته شود.

 

وی افزود: پل اول از سمت خیابان جام جم به سمت پروژه شهید سلیمانی است و ۱۲ شفت دارد همچنین در این‌ پروژه به صورت دستی حفاری انجام می‌شود.

 

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز صدا و سیما تا‌کنون با شهرداری شیراز در جهت زمین برای ساخت همکاری کرده است که و امیدواریم در جهت اختصاص بقیه زمین هم همکاری کند.

 

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز تصریح کرد: از ابتدا تاکنون یک‌هزار و ۷۰۰ تُن آرماتور قرارداده شده است و مجددا برای پروژه‌های دیگر نیاز به آرماتور داریم که امیدواریم بتوانیم کار را به صورت صحیح انجام داده و این چرخی که راه افتاده به پایان برسد.

 

عباسی اضافه کرد: به صورت شبانه روز در پروژه شهید سلیمانی کار را انجام می‌دهیم. 

 

به گفته وی مشخصات فنی دارای دو پل که هرکدام به طول ۹۶ متر عرض ۱۲ متر و یک زیرگذر است هدف از انجام این پروژه اتصال میدان ارم و بلوار جمهوری به سمت بزرگراه شهید سلیمانی و بلعکس و تأمین مسیر عبوری بلوار جمهوری به سمت میدان ارم است.

 

محمد امین با بیان اینکه از تلاش تمامی همکاران و شهرداری شیراز شورای شهر شیراز جهت همکاری و ساخت پروژه‌های بزرگ مقیاس قدردانی می‌کنم، گفت: در این بزرگ‌راه تقاطع چند سطحی مذاکرات بسیاری جهت شروع کار انجام شده است.

 

وی افزود: با پیگیری‌هایی که شهرداری و استاندار فارس انجام دادند توانستند قرار دادی با دستگاه‌های مختلف از جمله صدا و سیما منعقد کنند و عملیات عمرانی را انجام دهند.

 

 رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شهرداری شیراز تاکید کرد: مهم‌ترین چالش اصلی در این پروژه تملک زمین است.

 

 وی ادامه داد: از ۱۹ فروردین که اولین بازدید را انجام دادیم توانستیم خاک برداری و ساخت دیوار را انجام دهیم همچنین قابل ذکر است که این‌ پروژه زیرگذری دارد در مجاورت دانشگاه شیراز که نیم، نیم است.

 

امین تصریح کرد: دو پل در این پروژه ساخته می‌شود و یک عملکرد چپ گرد برای کسانی که از جمهوری می‌آیند و یک ورودی برای بزرگاه حائری در این پروژه پیش‌بینی شده است که با توجه به وضع موجود انتظار می‌رود اجرای این کار یک ساله انجام شود.

 

 رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شهرداری شیراز تصریح کرد: قطعه‌ای از زمینی که صدا و سیما تحویل داده است آماده شده و آماده عملیات اجرایی است که به زودی آغاز می‌شود.

 

به گفته امین برآورد هزینه این پروژه ۳۵۰ میلیارد تومان است و اما مهم‌ترین قسمت پروژه تملک زمین برای اجرای پروژه است قسمت فوقانی زمین هم باید تحویل بگیریم تا سازمان عمرانی بتواند کار را انجام دهد. 

 

وی تاکید کرد: قیمت گذاری زمین جهت انجام پروژه‌های بزرگ مقیاس بر اساس کارشناس دادگستری انجام می‌شود.

 

پروژه بزرگ مقیاس شهرداری شیراز درحال کار

 

محمد حسن اسدی هم در این بازدید به گفتگو با خبرنگاران پرداخت و گفت: به نظر می‌رسد شما از امشب به بعد تغییرات پروژه‌های بزرگ مقیاس را شاهد هستید.

 

اسدی با بیان اینکه یکی از پروژه‌های مهم که بیش از یک دهه شهرداری تلاش کرد با صدا و سیما مذاکره کند همین پروژه است و ما با صدا و سیما به توافق رسیدیم که کار پروژه آغاز و انجام شود.

 

به گفته شهردار شیراز امروز شاهد هستید که صدا و سیما یک مرکز استراتژیک است و باید کار‌ها با تعامل صدا و سیما باشد.

 

وی یادآور شد: نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ متر از عراضی این زمین را شهرداری شیراز برای انجام این پروژه از سازمان صدا و سیما گرفته است.

 

وی ادامه داد: خرید آرماتور در این دوره خرید طلا است و بنابراین از همکاران و معاونت مالی اقتصادی قدردانی می‌کنیم که تلاش می‌کنند که این پروژه‌ها به نحو احسنت انجام دهیم. 

 

این مقام مسئول ادامه داد: همکاری سازمان‌ها با شهرداری شیراز باعث شده از حاشیه‌ها دور باشیم و کار را به درستی انجام دهیم یکی از اقدامات بسیار خوب این پروژه‌ها شیفت شب است که بسیاری از پروژه‌ها به صورت سه شیفت ۲۲ ساعته درحال کار هستند.

در این میان به همراه خبرنگاران و مسئولان به بازدید از پروژه دور برگردان بهشت شیراز که واقع در خیابان چمران است و از قسمتی از رودخانه می‌گذرد پرداختیم.

 

عباسی در خصوص این پروژه با بیان اینکه مشخصات فنی پروژه دور برگردان غیر هم سطح بهشت چمران به این‌گونه است که طول دور برگردان ۴۵۰ متر است و عرشه آن ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع است، افزود: هدف این پروژه حذف دور برگردان‌های هم سطح بلوار شهید چمران ایجاد مسیر ایمن و روان‌سازی ترافیک است.

وی گفت: یکی از مشکلاتی ما داشتیم مشکل برق بود که جهت اقدام مشکلاتی ایجاد می‌کرد ظرف ۲۰ روز این برق جمع آوری شد و کار در حال انجام است.

 

مدیر ساخت پروژه ادامه داد: رمپ ورودی این پروژه انجام شده است و ستون‌ها را بتن‌ریزی کردیم همچنین روی برنامه بر اساس زمان بندی جلو‌تر هستیم و بسیاری از کار را پیش رفته‌ایم.

 

مسعود زارعی با بیان اینکه دو سال است که شهر شیراز به کارگاه عمرانی تبدیل شده است،گفت: در این شرایط اقتصادی کشور که کار عمرانی کار آسانی نیست انجام کار همت بسیاری می‌خواهد که شهرداری شیراز همت کرده و یا علی گفتند که این پروژه‌ها را به اتمام برسانند.

 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز گفت: اقدامات عمرانی بسیاری در شهر اتفاق می‌افتند بعضی از اقدامات شهرداری شیراز همچون نقطه زنی است که مانند ریگ از روی زمین برداشته می‌شود.

به گزارش شیرازه، امیدواریم شهرداری شیراز بتواند به زودی پروژه‌های بزرگ مقیاس را به پایان برساند و خدمات بسیار خوبی را به مردم شهر شیراز ارائه دهد.

انتهای خبر/224224

برچسب ها: شهرداری ، شیراز ، پروژه
نظرات بینندگان