کد خبر: ۱۶۴۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۱۹ تير ۱۴۰۳
یادداشت؛

سهم فارس از هیأت دولت جدید چقدر است

تحلیلگر سیاسی در یادداشتی نوشت: برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری و انتخاب جناب آقای پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید و تفاوت دیدگاه و خط سیاسی ایشان الزامی سیاسی را در تعویض هیئت دولت می‌طلبد که هر چند این موضوع امری تخصصی بوده و منطقه‌ای نیست؛ اما بنا به وسعت استان فارس می‌طلبد که سهم این استان در انتصابات ملی لحاظ شود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری و انتخاب جناب آقای پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید و تفاوت دیدگاه و خط سیاسی ایشان الزامی سیاسی را در تعویض هیئت دولت می‌طلبد که هر چند این موضوع امری تخصصی بوده و منطقه‌ای نیست؛ اما بنا به وسعت استان فارس می‌طلبد که سهم این استان در انتصابات ملی لحاظ شود.

استان فارس با جمعیتی بالغ بر ۵ میلیون نفر و ۳۷ شهرستان ۹۷ بخش و ۱۲۴ شهر سهم بزرگی در نیروی انسانی کشور داشته و همواره دولت‌ها فارغ از دسته‌بندی‌های سیاسی از ظرفیت نخبگانی این استان در مدیریت اجرایی کلان و حتی حاکمیتی بهره فراوانی برده‌اند.

چنانچه در دولت آقای روحانی منصب مهمی چون وزارت اطلاعات و وزارت ارتباطات در اختیار استان فارسی‌ها بود و در دولت آقای رئیسی نیز کسانی چون مرحوم رستم قاسمی، جواد اوجی و احمد وحیدی وزارتخانه‌های مهمی را در دست گرفتند.

اکنون باتوجه‌به روی کار آمدن آقای پزشکیان و مشاوره و کمک جدی آقای آذری جهرمی به ایشان در عرصه انتخابات همچنین وجود شخصیت‌های متخصص بزرگ فارسی در کشور می‌طلبد که بزرگان مرکزنشین این استان فعال شده و برای پویایی بهتر استان فارس به پیشنهاد این چهره‌های متخصص و متعهد به مشاوران دولت جدید همت گمارند.

هرچند که تاکنون اسامی مختلفی از نخبگان سیاسی استان فارس برای منصب‌های مختلف دولت جدید در رسانه‌ها مطرح شده است که به شرح زیر است: 
آقای آذری جهرمی جهت تصدی معاون اول یا اجرایی رئیس‌جمهور
بازگشت مجدد آقای علوی به‌عنوان وزیر اطلاعات
جابه‌جایی آقای دستغیب از سازمان دیوان محاسبات به معاون پارلمانی آقای پزشکیان
دکتر عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس به‌عنوان وزیر کشاورزی
ابراهیم انصاری که مدتی استاندار و سپس مدیرعامل منطقه کیش بودند به‌عنوان متصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
امتداد حضور جواد اوجی وزیر خوشنام شیرازی در مسئولیت وزارت نفت
پیشنهاد حضور سردار سیاری به‌عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح
فرهاد اسماعیلی مدیرکل اسبق استان فارس به‌عنوان وزیر آموزش‌وپرورش

 

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان