کد خبر: ۱۶۴۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۲۲ تير ۱۴۰۳
 وصیت‌نامه شهید امان‌الله آقایی:

دلبستگی دنیا منجر به نابودی انسان می‌شود

 برخلاف آن‌هایی که فریب زیبایی دنیا و عمر ۲ روزه را خوردند و خدا دین و آخرت را به این دنیای فانی و زودگذر فروخته و فراموش کردند که چه بوده و برای چه به وجود آمده‌اند دلبستگی به این دنیا هر انسانی را نابود و فنا می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از نوید شاهد، شهید امان‌الله آقایی یکم فروردین سال ۱۳۳۷ در قائمیه کازرون دیده به جهان گشود، ۷ساله بود که راهی مدرسه شد.

وی تحصیلات خود را تا سوم راهنمایی گذراند،پس از آن ترک تحصیل کرد و به کارگری مشغول شد، با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه جنگ شد.

شهید آقایی آرپی‌جی‌زن بود که سرانجام ۱۸ تیرماه ۱۳۶۵ در عملیات بدر منطقه فاو با اصابت ترکش به شهادت رسید، پیکر پاکش در گلزار شهدای قائمیه کازرون به خاک سپرده شد.

 

وصیت شهید:

 بسم‌الله الرحمن الرحیم

 پیغمبر هم فدای اسلام شد، سیدالشهدا هم فدای اسلام شد اسلام بزرگ‌ترین چیزی است که ودیعه خداست برای بشر ما باید عزممان مصمم کنیم تا در این راه شهید بشوم. (امام خمینی)

 وصیت‌نامه‌ام را با نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان، برهم کوبنده کاخ ظالمان روشن‌بخش راه مؤمنان یاور مستضعفان که تمام هستی عالم و مرگ و زندگی از آن اوست آغاز می‌کنم.

با سلام و درود فراوان بر مهدی امام‌زمان (عج) و نایب بر حقش ابراهیم زمان یعنی خمینی، قلب مستضعفان امید محرومان و با سلام و درود به سردار شهیدان اسلام سیدالشهدا و همچنین شهدایی که تاکنون جان گران‌بهای خود را تقدیم اسلام کرده‌اند و با خون ناقابل خود توانسته‌اند که خدمتی به دین خدا کرده و سهمی در این انقلاب اسلامی داشته و رضای خداوند را به دست آوردند و به ندای رهبر خود امام امت لبیک گفتند و در راه دین خدا جهاد کردند و آخرت را با دل و جان به این دنیای فانی ترجیح دادند و با روحی پاک پرواز کنان به‌سوی خالق خود شتافتند.

 برخلاف آن‌هایی که فریب زیبایی دنیا و عمر ۲ روزه را خوردند و خدا دین و آخرت را به این دنیای فانی و زودگذر فروخته و فراموش کردند که چه بوده و برای چه به وجود آمده‌اند دلبستگی به این دنیا هر انسانی را نابود و فنا می‌کند، انسان سرانجام روزی می‌میرد؛ اما خوشا به حال مرگی که شهادت با خون سرخ در راه دین و رضای خدا در آن باشد و انسان با آغوش باز به استقبال آن بشتابد اگر نه صد بلکه هزاران جان، داشته و صدها بار کشته و باز زنده شوم باز آخرین قطره خون خود را به‌خاطر دین و اسلام فدا می‌کنم؛ ولی افسوس که عمرم مثل ابر گذشت و در این هنگام نه خود را شناختم و نتوانستم خود را بسازم.

 

انتهای خبر/

 

برچسب ها: شهید ، شهادت ، وصیتنامه
نظرات بینندگان