کد خبر: ۱۶۴۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۲۹ تير ۱۴۰۳
رئیس هیات امنای مجتمع مذهبی و فرهنگی ابوالفضل‌العباس (ع) قشقایی شیراز گفت:

طبخ و توزیع ۷۲ دیگ غذای نذری

رئیس هیات امنای مجتمع مذهبی و فرهنگی ابوالفضل‌العباس (ع) قشقایی شیراز گفت: برای ششمین سال متوالی در مجتمع مذهبی و فرهنگی ابوالفضل‌العباس (ع) قشقایی شیراز نسبت به پخت و توزیع ۷۲ دیگ غذای نذری در بین نیازمندان واقعی در شیراز اقدام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، نذرواره حسینی امروز جمعه مورخ ۲۹ تیرماه سال ۱۴۰۳ برای ششمین سال متوالی در مجتمع مذهبی و فرهنگی ابوالفضل‌العباس (ع) قشقایی شیراز برگزار و نسبت به پخت و توزیع ۷۲ دیگ غذای نذری در بین نیازمندان واقعی در شیراز اقدام می کند.

 

طبخ و توزیع ۷۲ دیگ غذای نذری


رئیس هیات امنای مجتمع مذهبی و فرهنگی ابوالفضل‌العباس (ع) قشقایی گفت: هدف از این نذرواره حسینی ترویج فرهنگ نذر و بخشش در راه امام حسین (ع) و حفظ سنت‌های زیبای نذری دسته‌جمعی است.

وی اظهار داشت: در این نذرواره حدود یک تن برنج و ۳۰۰ کیلوگرم گوشت و دیگر متعلقات مربوطه تهیه و پخت و توزیع می‌گردد که تمام هزینه آن توسط خیرین جمع‌آوری‌شده است، این طبخ در قالب حدود ۵ هزار پرس غذای گرم در بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

بهروز صادقی بیان داشت: جهت این نذرواره حدود دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده است که توسط خیرین جمع‌آوری و آماده‌سازی آن انجام شده است و در این نذرواره بیش از ۱۰۰ نفر در پخت و توزیع آن همکاری هستند.

وی یادآور شد: در دهه محرم امسال همانند سال‌های گذشته بزرگداشت دهه محرم در مجتمع مذهبی و فرهنگی قشقایی شیراز با حضور هزاران دلباخته امام حسین (ع) و با حضور مداحان اهل‌بیت به زبان محلی و مردم با لباس قشقایی برگزار گردید که در مجموع در این دهه بیش از ۷ هزار پرس غذای نذری بین عزاداران ین مجتمع توزیع گردید.

مسئول ستاد نذرواره حسینی  مجتمع مذهبی و فرهنگی حضرت ابوالفضل‌العباس قشقایی خاطر نشان کرد: این مجتمع در شیراز - شهرک گلستان شمالی - خیابان شهید موسی بیات واقع گردیده است که در طول سال و در ایام مختلف برنامه‌های متنوعی را با حضور عموم مردم برگزار می‌نماید.

انتهای خبر/224224

برچسب ها: فارس ، شیراز ، عشایر ، نذری
نظرات بینندگان