کد خبر: ۱۶۴۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
برای اولین بار در کشور؛

جوان شایسته ایرانی در اجلاس جهانی بریکس

سجاد اکبرپور جوان شیرازی دارنده ۴ مدال مسابقات جهانی هوش مصنوعی و روبوکاپ و همچنین منتخب جوان شایسته کشورمان که موفق به کسب این عنوان در دو سال در کشور شده است در اجلاس جهانی بریکس حضور دارد.

سجاد اکبر پور در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، درحالی‌که در کشور روسیه برای شرکت در اجلاس جهانی بریکس حضور دارد، در توضیح این نشست بیان کرد: نشست بریکس در کشور روسیه و شهر اولیانوفسک درحال برگزاری است؛ و تا روز پنجشنبه ادامه دارد که در مورد مباحث اقتصادی و علمی، اجتماعی، مدیریتی و فناوری‌های نوین به‌صورت پنل‌های مختلف برگزار خواهد شد. 
 
 سجاد اکبرپور افزود: در حال حاضر که بنده به عنوان سرگروه تیم جوانان مذاکره کننده در کشور روسیه حضور دارم و نمایندگان  ۱۰ کشور دیگر نیز در این نشست حضور دارند.
 
 وی با توضیح اینکه تعداد ۵ کشور دیگر به بریکس اضافه شده‌اند گفت: اعضای اصلی این کشورها، روسیه، چین، آفریقای جنوبی، برزیل و هندوستان است و کشورهای  ایران، امارات، عربستان، اتیوپی و مصر به بریکس اضافه شده‌اند، که از هر کشور یک نماینده برای ارائه نظرات و متن بیانیه انتخاب شده است و ایران روز پایانی را جهت ارائه پیشنهاد داده است.
 
 این جوان شایسته ایرانی در ادامه خاطرنشان کرد: طی ۱۳ سال فعالیت در فضای علمی و فناوری، مسابقات جهانی هوش مصنوعی و روبوکاپ یک مدال طلا و چهار مدال نقره جهان و بیش از ۳۰ مدال ملی و بین‌المللی دریافت کرده‌ام.
 
 اکبرپور در توضیح افتخارات خود در سازمان جهانی گفت: در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۴ از طرف سازمانی جهانی (GCI) که در ۱۲۱ کشور برگزار می‌شود منتخب بخش ملی ایران بودم و دو بار نیز به‌عنوان برترین جوان سال کشور یا جوان شایسته سال کشور انتخاب شده‌ام.
 
 وی خانواده را سکوی پرش موفقیت در هر حوزه‌ای دانست و اضافه کرد: قطعاً خانواده‌ها در روند پیشرفت فرزندان بیشترین تأثیر را می‌توانند داشته باشند؛ اما با برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای کودکان، نوجوانان و حتی جوانان که هر روز و هر ماه چه اتفاقی باید بیفتد تا به اهدافشان  نزدیک تر شوند و همچنین متناسب با آن اهدافی که تعیین کرده‌اند هر روز به تلاش بپردازند؛ میتواند در سرعت پیشرفت آنها تاثیرگذار بود. 
 
 جوان شایسته ایرانی در پایان افزود: لطف خدا شامل حال بنده شده و توانسته‌ام در چند سال اخیر عناوین و موفقیت‌هایی را به دست آورم که همگی حاصل سال‌ها تلاش و برنامه‌ریزی و دوری از موارد متفرقه و تمرکز بر روی کارم بوده است و هنوز هم در حال تلاش شبانه‌روزی برای کسب موفقیت‌های بیشتر هستم.
 جوان شایسته ایرانی در اجلاس جهانی بریکس


 به گزارش «شیرازه»، اجلاس جهانی کشورهای عضو بریکس (روسیه، چین، هندوستان، ایران، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر، اتیوپی، آفریقای جنوبی) به میزبانی کشور روسیه از یکم مردادماه شروع و هم اکنون در حال برگزاری است.
 
 این دوره از اجلاس با حضور جوانان برجسته کشورهای بریکس به مدت ۴ روز در شهر اولیانوفسک روسیه برگزار می‌گردد که در تیم اعزامی جمهوری اسلامی ایران سجاد اکبرپور منتخب جوان شایسته سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۲ ایران به‌عنوان سرگروه تیم جوانان مذاکره‌کننده کشورمان در اجلاس جهانی بریکس حضور دارد.


 این نشست بریکس در کشور روسیه و شهر اولیانوفسک برگزار می‌شود که تا روز پنجشنبه ادامه دارد و در مباحثی از جمله اقتصادی، علمی، اجتماعی، مدیریتی و فناوری‌های نوین به‌صورت پنل‌های مختلف برگزار می‌شود.
 
 این افتخار با همت والای جوان شیرازی نصیب استان فارس شده است و سجاد اکبرپور  که دارنده ۴ مدال مسابقات جهانی هوش مصنوعی و روبوکاپ و همچنین منتخب جوان شایسته کشور است، در این اجلاس جهانی حضور دارد. 
  
انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان