کد خبر: ۱۶۴۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۱ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهدای استان فارس: 

خداوندا جهانیان از عاشقان تو بیگانه‌اند

شهید عبدالکریم روزبه در وصیت‌نامه خود بیان می‌کند: الهی اینان در دیار غربت پراکنده‌اند و در سختی و بی آشنایی به سر می‌برند جهانیان از عاشقان تو بیگانه‌اند و خودپرستان از سوزوگداز عشق بی‌خبر.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، شهید عبدالکریم روزبه هفتم تیرماه ۱۳۴۱ در روستای صحرارود فسا به دنیا آمد و در آغوش پدر و مادری مؤمن و دلسوز رشد و پرورش یافت. 

وی پس از دوران کودکی، دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را پشت سرگذشت و موفق به اخذ مدرک دیپلم گردید، با وقوع انقلاب اسلامی به صف مخالفین نظام ستم‌شاهی پیوست و پس از پیروزی انقلاب اسلامی وارد دانشگاه شده و به دریافت مدرک فوق‌دیپلم مفتخر گردید.

وی سپس همسری شایسته برای خود برمی‌گزیند و از خود دو فرزند به یادگار می‌گذارد، با آغاز جنگ تحمیلی به عضویت سپاه درآمد و به رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل پیوست و با پذیرفتن مسئولیت‌های مختلف در عملیات‌های بزرگی شرکت نمود. 

وی که در دوران دفاع مقدس بارها در معرض تیر و ترکش دشمن قرار گرفت چندین بار مجروح شد و دوباره به جبهه‌ها بازگشت و سرانجام پس از سال‌ها خدمت صادقانه در تاریخ بیستم تیرماه ۱۳۷۲ در درگیری با اشرار در محور میرجاوه مورد هدف گلوله اشرار قرار گرفت و به خیل شهدا پیوست.

خداوندا جهانیان از عاشقان تو بیگانه‌اند

وصیت شهید: 
بسم‌الله الرحمن الرحیم خدایا ما مطمئن هستیم که زمام امور به دست توست و بر کاخ هستی‌ات جز اریکه سلطنت جاودانت کرسی دیگری نیست.

الهی اینان در دیار غربت پراکنده‌اند و در سختی و بی آشنایی به سر می‌برند جهانیان از عاشقان تو بیگانه‌اند و خودپرستان از سوز و گداز عشق بی‌خبر.

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان