کد خبر: ۱۶۴۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۳
فرمانده ناحیه مقاومت بسبج سپاه شهرستان کوار:

موفقیت شهید رئیسی در واژه ما می‌توانیم بود

 فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کوار گفت: دلیل موفقیت دولت شهید رئیسی در اوج تحریم‌ها اعتقاد به واژه ما می‌توانیم بود.

محمود عابدی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، ضمن عرض تسلیت ایام ماه عزای آقا عبدالله الحسین (ع) و اسارت آل الله، بیان کرد: در خصوص نوع نگاه دولت شهید رئیسی با دولت قبل و دولت روحانی در اقتصاد و قطعاً در دولت شهید رئیسی، استفاده از همه ظرفیت‌ها و همه فرصت‌ها مدنظر شهید رئیسی بود.
 
وی افزود: به عنوان نمونه در تولید و فروش نفت در اوج تحریم‌ها هم نفت به فروش رفت و هم پول آن به دست آمد، نگاه فقط نگاه به غرب نبود، تعامل با همه دنیا در اوج عزت، اقتدار نظام جمهوری اسلامی مدنظر بود و امر مهم اتفاق افتاد.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کوار در ادامه گفت: افزایش تولید گندم افزایش، ساخت مسکن، ساخت پالایشگاه با توجه به زیرساخت‌های نیروگاه‌ها و رفع مشکلات برق رفع و مشکلات بی‌آبی در خیلی از استان‌هایی که معضل آب را داشتند تا زمانی که شهید رئیسی در قید حیات بودند خیلی مشکلات برعکس اکثریت استان‌ها مرتفع شد و خیلی کارهای بسیار بزرگ دیگر ماحصل یک کار جهادی شهید رئیسی بود.
 
 عابدی در رابطه با نوع تعامل دولت سیزدهم با غرب یادآور شد: نه اینکه شهید رئیسی فقط همه چیز را به برجام گره بزند و آن وقت بگوید که نه چرخ اقتصاد بچرخد و سانتریفیوژها؛ لذا نگاه دولت شهید رئیسی در اقتصاد استفاده از همه ظرفیت‌ها و تعامل با همه دنیا بود.
 
 وی با اشاره به سخنان اخیر رهبری در دیدار اخیر که با اعضای هیات دولت سیزدهم داشتند مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب پیشنهاد دادند به دولت جدید که راه شهید رئیسی را ادامه دهند و همچنین اشاره کردند؛ چون ایشان الگوی مدیریتی برای دولت‌ها و مسئولان بودند، در همه زمینه‌ها شهید رئیسی یک الگوی مدیریتی برای همه مسئولان بودند.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کوار اضافه کرد: به فرموده دیگر رهبر معظم انقلاب شهید رئیسی یک شخصیت جامع‌الاطراف بودند، پس می‌شود هم مسئول تراز اول نظام جمهوری اسلامی بود و به فکر همه جوانب و همه مسائل در همه عرصه‌ها بود و برنامه داشت و کار کرد و در فکر همه اینها بود.
 
عابدی با وام‌گرفتن از سخنان رهبر معظم انقلاب در بیان دیگر ویژگی‌های دولت شهید رئیسی خاطرنشان کرد: ازجمله تلاش بی‌وقفه برای حل مشکلات، اعتقاد عمیق به توانایی‌های داخلی، صراحت در اعلام مواضع دینی و انقلابی که خیلی مهم بود، شهید رئیسی دوپهلو حرف نمی‌زد؛ بلکه در مواضع دینی و انقلابی چه در داخل و چه در خارج از کشور، سازمان ملل در ارتباط با دنیا بسیار صریح ایشان موضع می‌گرفت.
 
وی ادامه داد: شهید رئیسی واقعاً جهادی و خستگی‌ناپذیر بود و در رعایت تعامل و عزتمندی سیاست خارجی اهتمام به اجرای طرح‌های بزرگ مردمی بود، شهید رئیسی مردمی و در کنار مردم بودند در واقع احترام به مردم از خصلت وجودی شهید رئیسی بود و در کنار همه این خصوصیت‌ها، تواضع، بردباری و ذکر توسل به معنویت از شاخص‌های دولت شهید رئیسی و شخصیت شهید رئیسی بود که مقام معظم رهبری با توجه به این ویژگی‌ها پیشنهاد دادند که این راه ادامه داشته باشد.
 
فرمانده ناحیه مقاونت بسیج سپاه شهرستان کوار دلیل موفقیت دولت شهید رئیسی در اوج تحریم‌ها را در نگاه ما می‌توانیم دانست و تأکید کرد: اعتقاد به این واژه، نگاهی که به درون اعتقاد داشت و به داخل کشور همراه با ارتباط با همه کشورهای دنیا در اوج عزت و اقتدار و عزتمندی اینکه دنیا فقط چند کشور به ظاهر ابرقدرت نیست؛ بلکه باید با همه دنیا ارتباط گرفت بهانه‌تراشی نمی‌کرد و نمی‌گفت که به قول بعضی‌ها در دولت قبل که چون عضوش نیستیم هیچ نفتی رو نمی‌توانیم بفروشیم و اگر هم بفروشیم پولش را نمی‌توانیم بیاوریم.
 
عابدی افزود: دیدیم که این امر و این قضیه اتفاق نیفتاد و این نوع نگاه وجود نداشت، نگاهی که همراه با عزت بود، همراه با اقتدار بود، همراه با تعامل با همه دنیا بود؛ هم نفت فروش رفت و هم پول آن به دست آمد و کشور در اوج تحریم‌ها عضو مجمع‌های شانگهای و بریکس و سایر مجمع‌های بزرگ دنیا در اقتصاد قرار گرفت.
 
وی ضمن آرزوی موفقیت برای دولت چهاردهم و مسعود پزشکیان، گفت: ان‌شاءالله بتوانند مشکلات اقتصادی و سایر مشکلات زیرساختی اجتماعی و فرهنگی کشور را حل کنند، قطعاً اگر به توصیه‌های مقام معظم رهبری را توجه داشته باشند، مشکلات حل خواهد شد.
 
 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کوار با اشاره به دیداری که مقام معظم رهبری در عید غدیر خم با اقشار مختلف داشتند خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب توصیه‌هایی به نامزدهای انتخاباتی داشتند که اگر همان‌ها مدنظر باشد، خیلی از مشکلات حل می‌شوند.
 
 عابدی اضافه کرد: به گفته مقام معظم رهبری که فرمودند عهد کنید که اگر موفق شدید کارگزاران خود را از کسانی قرار ندهید که ذره‌ای با انقلاب زاویه دارند، این امر مهم است، امیدواریم همین‌گونه باشد و ان‌شاءالله افراد لایق انقلابی، مردمی، متعهد، سالم و ضدفساد و کسانی که نگاهشان به نگاه غرب نباشد، در دولت قرار بگیرند که اگر این گونه شد قطعاً دولت موفق خواهد شد.
 
وی در خصوص الگوبرداری از دولت‌های قبل یادآور شد: تا زمانی می‌شود الگو گرفت که آن دولت بر اساس آرمان‌ها، اهداف و مواضع حضرت امام و مقام معظم رهبری و انقلاب حرکت کرده باشند که شهید رئیسی در این مورد هم به‌درستی عمل کرده بود.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان