کد خبر: ۱۶۴۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهدای استان فارس: 

برادرانم اسلحه مرا زمین نگذارید

شهید علی‌محمد رحیمی در وصیت‌نامه خود بیان می‌کند: از برادرانم می‌خواهم اسلحه مرا زمین نگذارید، جبهه‌ها را پرکنید و نگذارید سنگر شهدا خالی بماند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، شهید علی‌محمد رحیمی در روز دهم بهمن ۱۳۳۷ در خانواده‌ای مذهبی در روستای سنگ چارک از توابع شهرستان داراب به دنیا آمد و در دامان پاک پدری دلسوز و مادری مهربان رشد و تربیت یافت. 

وی پس از دوران کودکی وارد فضای علم و دانش شد و پس از گذراندن دوره ابتدایی به دلیل مشکلات و فقر حاکم در روستا درس را رها کرده و به کار دامداری مشغول شد، در ۱۸ سالگی به خدمت سربازی اعزام می‌شود و در حین خدمتش، انقلاب اسلامی به پیروزی می‌رسد. 

پس از پایان خدمت با همسری شایسته ازدواج می‌کند که از وی ۳ پسر و یک دختر به یادگار می‌ماند، پس از آغاز جنگ تحمیلی احساس دین کرد و همراه با پدر و برادرش عازم جبهه‌های حق علیه باطل می‌شود و با قبول مسئولیت‌های مهم و حساس سال‌ها در جبهه‌های جنوب و غرب کشور به دفاع از میهن اسلامی می‌پردازد و سرانجام در تاریخ ۲۷ بهمن‌ماه ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ در منطقه عمومی فاو، ندای حق را لبیک گفت و جام شهادت را نوشید.

 

برادرانم اسلحه مرا زمین نگذارید
وصیت شهید: 

خواهران و برادران عزیز در خط امام و روحانیت باشید، امام را تنها نگذارید و او را یاری کنید تا دشمنان نتوانند انقلاب را از خط اصلی منحرف سازند. 

متحد باشید وگرنه دشمنان بین شما تفرقه می‌اندازند، تقوا را پیشه خود سازید و یاد خدا باشید، صفوف نمازجمعه و نماز جماعات را فشرده‌تر سازید تا دشمنان اسلام نا امید شوند.
 آن‌هایی که می‌توانند به جبهه بروند و آن‌هایی که نمی‌توانند، در پشت جبهه رزمندگان اسلام را یاری کنند که خداوند مژده پیروزی را به مسلمین داده است. 

همسر مهربانم، در تربیت اسلامی فرزندانم بکوش و آن‌ها را به راه علم و تقوی رهنمون ساز.

خواهرم، به یاد مظلومیت و غریبی حسین زهرا (ع) گریه کن.

از برادرانم می‌خواهم اسلحه مرا زمین نگذارید، جبهه‌ها را پرکنید و نگذارید سنگر شهدا خالی بماند، از همه شما می‌خواهم مرا ببخشید و حلالم کنید.

انتهای خبر/
 

نظرات بینندگان