کد خبر: ۱۶۴۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
 فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اقلید مطرح کرد: 

تلاش‌های شهید رئیسی، الگویی برای دولت جدید

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اقلید گفت: دیپلماسی پویا و رشد اقتصادی را از مهم‌ترین فعالیت‌های دولت سیزدهم دانست.

علیرضا خدایاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه» گفت: یکی از شاخص‌های اساسی رونق اقتصادی در کشور، رشد اقتصادی است که در سال فعالیت دولت سیزدهم بهبود قابل‌توجهی را داشت.
 
 وی در ادامه خاطرنشان کرد: میانگین رشد اقتصادی در سه سال پایانی دولت دوازدهم منفی ۲/۰۵ درصد بوده که این عدد در سه سال فعالیت دولت سیزدهم به بیش از ۵/۵ درصد رسیده است.
 
 فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اقلید در ادامه با اشاره به کلام مقام معظم رهبری مبنی بر ادامه راه شهید رئیسی اظهار داشت: تلاش شبانه‌روزی دولت شهید رئیسی باید سرلوحه دولت جدید باشد و از هیچ تلاشی جهت حل مشکلات مردم دریغ نکنند.
 
 خدایاری با بیان اقدامات بزرگ دولت شهید رئیسی افزود: اهتمام ویژه به اجرای طرح‌های بزرگ از جمله انتقال آب دریا به شهرهای تشنه از اقدامات دولت شهید جمهور بود که رهبر انقلاب نیز از این اقدام برجسته دولت سیزدهم ابراز خرسندی داشت.


 علیرضا خدایاری در بخشی از این گفت‌وگو به موفقیت‌های دولت سیزدهم اشاره داشت و گفت: دولت شهید رئیسی امتداد جوهره و اندیشه رهبری بود که عمل به این اندیشه‌ها از عوامل مهم موفقیت دولت سیزدهم بود.
 
 وی در ادامه گفت: آیت‌الله رئیسی به خط انزوا و تحریم راه شکست و سیاست تنش‌زدایی با عربستان و جمهوری آذربایجان را با موفقیت پیش برد.
 
 خدایاری با بیان اینکه سیاست خارجی و ارتقای روابط بین‌المللی کلیدی‌ترین بخش سیاست خارجی هر کشور را تشکیل می‌دهد اظهار داشت: دیپلماسی پویا از نقاط قوت و قابل‌توجه دو سال اخیر دولت سیزدهم بود که توجه ویژه‌ای نسبت به سیاست خارجی منطقه‌ای را داشت.
 
 فرمانده سپاه ناحیه اقلید در ادامه سیاست‌های خارجی دولت سیزدهم بیان کرد: ما هیچ‌گونه فایده‌ای برای مذاکره مستقیم با آمریکایی‌ها نمی‌بینیم و نفع ملت خودمان را هم در مذاکره نمی‌بینیم، چرا آمریکایی‌ها تعهدات خود در رابطه با این قرارداد را انجام نمی‌دهند؟ ملت ایران باید ببیند که آیا آنها در گفتار و عمل خود صادق هستند یا باز در میانه مذاکرات به دنبال افزایش و گسترش تحریم‌ها علیه ملت ایران می‌روند.
 
 
 وی ادامه داد: موضوع بحث و انتظار ما از مذاکرات وین رفع تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران است که در این توافق آنکه به تعهد خود عملکرد، جمهوری اسلامی ایران بود؛ همان‌طور که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، قریب به ۱۵ بار اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران به تعهداتش عمل کرده و فعالیت‌های هسته‌ای ایران هم صلح‌آمیز است.
 
 خدایاری ضمن اشاره به عدم تعهد آمریکا به برجام گفت: این آمریکایی‌ها بودند که از توافق خارج شدند و این کشورهای اروپایی بودند که به تعهدات خود عمل نکردند؛ در وین مسئله رفع تحریم‌ها را دنبال کردیم و البته تأکید داشتیم که هر توافقی باید با یک تضمین همراه باشد که دلیل مطالبه تضمین نیز این است که طرف‌های ما در توافق، نقض پیمان کردند و حالا به طور طبیعی باید اعتمادی حاصل شود که آنها دوباره نقض پیمان نمی‌کنند؛ پس تضمین ضرورت دارد.
 
 خدایاری در پایان اظهار داشت: همچنین رفع تحریم‌ها باید، با حل‌وفصل موضوعات پادمانی همراه باشد؛ اگر قرار باشد موضوعات ادعایی که ما معتقدیم سیاسی و بی‌اساس هستند، علیه جمهوری اسلامی باقی بمانند، توافق اثر و فایده‌ای ندارد و ممکن است طرف‌های توافق همان‌گونه که حین مذاکرات به شورای حکام آژانس انرژی اتمی قطعنامه پیشنهاد کردند، با سو استفاده از نفوذ و ارتباطاتی که وجود دارد، دوباره مشکل ایجاد کنند.

 

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان