کد خبر: ۱۶۴۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۵ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
 رئیس اورژانس شهرستان ممسنی: 

رودخانه ممسنی جوانی را به کام مرگ کشاند

رئیس اورژانس شهرستان ممسنی از جان‌باختن مرد جوانی در رودخانه فهلیان روستای باتون شهرستان ممسنی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، طی تماسی که در ساعت ۱۶:۴۵ مورخه ۱۴۰۳/۵/۸ افراد حاضر در صحنه با اورژانس شهرستان ممسنی داشتند، افراد بومی منطقه فهلیان روستای باتون بردنگان از غرق شدن خانواده‌ای در رودخانه این روستا که حد واسط روستاهای میانه و باتون بردنگان قرار دارد، خبر داده که بلافاصله ۲ دستگاه آمبولانس در کمترین زمان به محل وقوع حادثه اعزام شده و پس از حضور در مکان اعلام شده یک مرد و یک زن که توسط افراد بومی آن منطقه از آب بیرون کشیده بودند رویت شد.

غرق‌شدن مرد جوان در ممسنی


افراد غرق شده که هیچ‌کدام هیچ‌گونه علایم حیاتی نداشته‌اند جهت احیا نیازمند اقدامات درمانی پیشرفته بوده که پرسنل اورژانس اقدامات پیشرفته را (احیا قلبی و تنفسی) را برای افراد در محل حادثه شروع کردند که بعد از انجام اقدامات درمانی لازم در صحنه و حین مسیر انتقال دو نفر به بیمارستان ولی‌عصر (عج) شهرستان ممسنی یکی از غرق شدگان با تلاش پرسنل اورژانس با برگشت علایم حیاتی، جهت ادامه درمان به بیمارستان شهرستان اعزام شد، اما متأسفانه علی‌رغم تلاش‌های پرسنل اورژانس نفر دوم به نام سید محمدامین حسینی جان باخت.

فرد دیگری که در همین رودخانه دچار حادثه شده و از اعضای همین خانواده بود خوشبختانه با تلاش های افراد حاضر در منطقه نجات یافته و در سلامت کامل به سر می‌برد.


به گزارش شیرازه رودخانه بیشتر از دریا قربانی می‌گیرد؛ زیرا شنا در رودخانه‌ها متفاوت‌تر از شنا در دریاست لذا باید توجه داشت که آرام بودن ظاهر آب یا کم‌عمق بودن ظاهری رودخانه، هرگز به معنی بی‌خطر بودن آب برای شنا نیست، بسیاری از رودخانه‌ها با وجود ظاهری آرام، بسیار خطرناک و عمیق هستند و فرد زمانی متوجه عمق آب می‌شود که گرفتار گرداب رودخانه شده است.


 از طرفی جریان آب رودخانه بسیار قوی و غیر قابل پیش‌بینی است، در واقع زیر ظاهر آرام آب رودخانه، جریانِ آب بسیار تند و قدرتمند در جریان است و فرد را به سمت قسمت متلاطم یا عمیق رودخانه هدایت می‌کند که شاید فقط چند متر دورتر از محل اول قرار دارد.


 طبق آمار تازه‌ای که رئیس اورژانس کشور اعلام نموده است، استان‌های فارس با ۶۰ مورد، بوشهر با ۵۰ مورد، مازندران با ۴۸ مورد و هرمزگان با ۴۷ مورد بیشترین موارد غرق شدگی در کشور را ثبت کرده‌اند.


همچنین رودخانه‌ها با ۲۵ درصد، دریا با ۱۸ درصد، استخرهای کشاورزی با ۱۶ درصد و استخرهای خانگی و عمومی با ۱۴ درصد بیشترین محل‌هایی بوده‌اند که غرق شدگی در آنها ثبت شده است.

 

انتهای خبر/224224

برچسب ها: غرق شدن فارس ، فارس ، ممسنی
نظرات بینندگان