کد خبر: ۱۶۴۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
امام‌جمعه استهبان خبر داد: 

برگزاری گردشگری مقاومت در استهبان

امام‌جمعه استهبان از برگزاری گردشگری مقاومت در استهبان خبر داد و گفت: یک رویداد بسیار جالب‌توجه در سالروز شهادت مجاهد شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ احمد فقیهی در جریان است و قرار است در گردشگری مقاومت، این اسطوره استهبانی معرفی شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جعفر ساجدی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، بیان کرد: در بحث گردشگری عمدتاً در ذهن‌ها وقتی از گردشگری صحبت می‌شود، گردشگری طبیعت یا وقتی از صنعت توریسم صحبت می‌کنیم بیشتر دیدن اماکن تاریخی یا فضاهای طبیعی یادآوری می‌شود، اما در دنیا گردشگری انواع و اقسام گردشگری در حال رشد است هر چه می‌گذرد گردشگری ابعاد تازه‌تری پیدا می‌کند؛ مثلاً صنعت گردشگری توریسم پزشکی، گردشگری مقاومت در جهان مطرح شده و در حال رشد است.

وی ادامه داد: یک رویداد بسیار جالب‌توجه، جذاب و جدید هم در سالروز شهادت مجاهد شهید، مرد متفکر، آینده‌نگر، زحمت‌کش و تربیتی شهر استهبان حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ احمد فقیهی در جریان است و به فضل الهی قرار است در گردشگری مقاومت، این اسطوره استهبانی معرفی شود.

برگزاری گردشگری مقاومت در استهبان

امام‌جمعه استهبان در تشریح ایستگاه‌های روایتگری گفت: در گردشگری مقاومت موقعیت‌های که این شهید بزرگوار اقدامات ماندگاری را انجام داده یا آن نقطه، نقطه‌ای است که یک اتفاق خاص در موضوع این اسطوره رخ داده است موردتوجه واقع می‌شود و به افراد دیگر معرفی مشود.

 ساجدی بیان کرد: یکی از راه‌های معرفی شخصیت‌های برجسته و شهدای عزیزمان شاید تغییر قالب و اجرای قالب‌های جدید است، امروز اولین رویداد گردشگری مقاومت با معرفی شهید فقیهی قرار است انجام شود که ان‌شاءالله علاقمندانی که در این حوزه مایل هستند شرکت کنند

وی افزود: از نقطه آغازین شروع، در میدان امام خمینی (ره) که یادگار ماندگار شهید فقیهی در ایستگاه اول یعنی صندوق قرض‌الحسنه مهدیه استهبان که یادگار پرافتخار این مرد مجاهد است که قبل از انقلاب این صندوق تأسیس می‌کنند و الان بیش از پنج دهه از راه‌اندازی این صندوق قرض‌الحسنه می‌گذرد و شاید بتوان عنوان کرد که هیچ استهبانی نباشد مگر اینکه یک‌بار از این صندوق وام قرض‌الحسنه دریافت کرده است و خیرش به همه مردم شهرستان استهبان رسیده است حضور داشته باشند.

امام‌جمعه استهبان در مورد تعداد و عنوان ایستگاه‌های گردشگری مقاومت، خاطرنشان کرد: همان‌طور که گفته شد ایستگاه اول روایتگری در مورد شهید فقیهی در موضوع قرض‌الحسنه و مبارزه با فقر است.

 ساجدی در ادامه اضافه کرد: در ایستگاه دوم روبروی ساختمان مهدیه روایتگری با موضوع جلسه جوانان انصارالمهدی به‌عنوان یک مرکز تربیت دینی و جلسه دعای ندبه به‌عنوان یادگار شهید فقیهی برای حس مبارزه دادن و منتظر واقعی بودن و کتابخانه ولیعصر یادگار دیگر شهید فقیهی به‌عنوان مرکز رشد فرهنگ کتاب‌خوانی و ارتقای معرفت دینی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ایستگاه سوم در مسجد امام هادی در محله میری محل اقامه نماز جماعت شهید فقیهی عزیز و مسجد سخنرانی مباحث دینی ایشان و موعظه ایشان انجام خواهد شد.

امام‌جمعه استهبان عنوان کرد: ایستگاه چهارم در محل ترور این عالم فرزانه در خیابان شهید فقیهی خواهد بود و در مورد سیره شهید گفته خواهد شد و ایستگاه پایانی گلزار شهدا و در جوار مزار شهید فقیهی روایتگری و تجدید عهد با شهدا انجام می‌شود.

 ساجدی در پایان تصریح کرد: به فضل الهی گردشگری مقاومت و این ایستگاه‌ها برای مردم و نسل جدید شناخته شود و در هر ایستگاه‌ها تابلو نصب خواهد شد تا مردم، جوانان، نوجوانان و نسل جدید با گذشته پرافتخار خودشان و اسطوره‌های شهرشان بیشتر آشنا شوند و به فضل الهی این گردشگری مقاومت در مورد سایر شخصیت‌های شهرستان هم اگر خدا کمک کنه ادامه خواهد داشت.

 

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان