کد خبر: ۱۶۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
برگزار شد؛

تجلیل از اصحاب رسانه توسط نیروی انتظامی

به مناسبت روز خبرنگار مراسم تجلیل از اصحاب رسانه توسط نیروی انتظامی استان فارس برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، به مناسبت روز خبرنگار مراسم تجلیل از اصحاب رسانه توسط نیروی انتظامی استان فارس با حضور مسئولان استانی  برگزار شد.
 
سردار یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی فارس ضمن تبریک روز خبرنگار در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه یاد می‌کنیم از خبرنگارانی که در این راه بدون هیچ چشم داشتی ارزشمندترین کارها را انجام دادند، تصریح کرد: شهید صارمی از جمله خبرنگارانی بود که کارهای بزرگی را انجام دادند.

وی ادامه داد: یاد می‌کنیم از خبرنگارانی که در خارج از مرزها، در غزه که در واقع نسل‌کشی صورت‌گرفته و اینان در میدان اصلی نبرد با رسالت خودشان در عرصه خبرنگاری صدای مردم غزه را توانسته‌اند در جهان منعکس کنند و این خبرنگاران هستند که در ماجرای غزه دنیا را به حرکت درآورده‌اند.

جانشین فرمانده انتظامی فارس یادآور شد: نقش خبرنگاران در این عرصه و در رسیدن صدای مظلوم مردم غزه از هر زمانی بیشتر بوده است و نقش اجتماعی خبر در این عرصه مؤثرترین اقدام بوده است.

سردار ملک‌زاده با بیان اینکه روایتگری به‌موقع یک حادثه و نقش آن در سرنوشت آن موضوع رسالت اصلی خبرنگاری است، خاطرنشان کرد: اگر این حرکت به‌موقع و در زمان خود انجام شود، حتی می‌تواند در جهت امنیت کشور مؤثر واقع شود.

 وی افزود: یکی از مطالباتی که از شما به‌عنوان خبرنگار داریم و نقشی که شما در احساس امنیت این کشور دارید، خبرنویسی و روایتگری به‌موقع و خوب و مناسب است که امروزه در همین جامعه ما در حوزه امنیت کشور خبرنگاران باید بتوانند به‌موقع خبرها را منعکس کنند چرا که مردم و افکار عمومی قانع خواهند شد.
 
جانشین فرمانده انتظامی فارس خبرگزاری را مهم‌ترین ارکان در امنیت در بین جامعه و افکار عمومی جامعه مؤثر دانست و گفت: انعکاس اخبار و حوادثی که در نیروی انتظامی رخ می‌دهد اولین تأثیرش پیشگیری از جرائم است.

 سردار ملک‌زاده تصریح کرد: در حوزه فضای مجازی و پلیس فتا که هشدارهایی داده می‌شود، در پیشگیری از جرائم دیگری است تا مردم ما آگاه شوند، پس آگاه‌سازی مردم و افکار عمومی جامعه امروزه می‌تواند مؤثر واقع شود.

 وی با اشاره به این موضوع که دشمن برای خانواده و جوانان ما برنامه دارد، تأکید کرد: ما بایستی از این برنامه‌های دشمن پیشگیری کنیم و این پیشگیری مهم‌ترین رکن آن در حوزه رسانه است.

جانشین فرمانده انتظامی فارس در پایان، بیان کرد: نقش یک خبرنگار گاهی اوقات از نقش عملیاتی یک پلیس هم می‌تواند بیشتر باشد، در خیلی از جرائم ما می‌توانیم با آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی، امنیت را به یک شهر و منطقه عرضه بداریم.

 انتهای خبر/224224
 

نظرات بینندگان