کد خبر: ۱۶۴۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۳
مربی باشگاه تربیت‌بدنی بیان کرد: 

ورزش داروی معجزه آسای افسردگی

مربی باشگاه تربیت‌بدنی گفت: ورزش باعث می‌شود افراد در زمانی که اختصاص به ورزش داده‌اند، فقط به خودشان فکر کنند و این امر در کاهش افسردگی کمک‌کننده خواهد بود.

سارا عباسی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، بیان کرد: در چند سال اخیر ورزش جایگاه خوبی در سبک زندگی افراد پیدا کرده است، ورزش باعث می‌شود افراد در زمانی که اختصاص به ورزش داده‌اند، فقط به خودشان فکر کنند و این امر در کاهش افسردگی کمک‌کننده خواهد بود.


وی افزود: اهمیت دادن به ورزش و عدم استفاده از نوشیدنی‌های الکلی و مصرف دخانیات، باعث می‌شود که افراد در بعضی از مکان‌ها حضور پیدا نکنند که این باعث کاهش فساد در جامعه می‌شود.

ورزش داروی معجزه آسای افسردگی
مربی باشگاه تربیت‌بدنی در رابطه با سن افراد برای پذیرش در رشته‌های ورزشی، مطرح کرد: در تمامی رشته‌ها افراد از سن ۳ سالگی می‌توانند شروع به کار کنند به طور مثال در رشته‌های ژیمناستیک، کار و بازی با کودک از سن یک سال و هفت‌ماهه با حرکت‌های ساده آمادگی جسمانی را شروع می‌کنند و این امر باعث پایه ورزشی قوی می‌شود و همچنین آسیب‌های بدنی و فکری کاهش پیدا می‌کند. 


 عباسی خاطرنشان کرد: اراده و کنترل جسم، تحت‌تأثیر ورزش قرار می‌گیرد و بعد از مدتی می‌توانند روی افکار خود متمرکز شوند و در نهایت با هدف نگاری و ارزش‌گذاری و تقویت اراده، خود و جامعه اطراف خود را تغییر دهند.


وی در خصوص آسیب‌هایی که در جامعه ورزشی می‌تواند ورود پیدا کند، اظهار کرد: در جامعه مربیگری به دلیل عدم مهارت کافی در رشته‌ای که مدرک مربیگری دارند باعث آسیب جدی در تغذیه و تمرین هنرجویان می‌شود. 


مربی باشگاه تربیت‌بدنی ادامه داد: هنرجویان به‌جای هزینه‌کردن برای بدن و روحیه خود مجبور به خرید تغذیه‌های نامناسب و مکمل‌های غیرمجاز و سبک زندگی پر خرج می‌شود که بعضی مربیان از این طریق درآمدزایی می‌کنند.

ورزش داروی معجزه آسای افسردگی
عباسی با اشاره به شرایط اقتصادی جامعه، بیان کرد: تعدادی از هنرجویان زمان کوتاهی پس از ثبت‌نام به دلیل شرایط مالی نامناسب در تأمین هزینه ثبت‌نام، لوازم ورزشی، پوشاک و تغذیه و عدم رسیدگی مسئولین به باشگاه، قادر به ادامه نیستند.


وی ضمن گلایه از مسئولین در جهت عدم حمایت از مربیان ورزشی، اظهار کرد: گاهی اوقات مربیان با وجود چندین سال سابقه کار به دلیل عدم حقوق بازنشستگی، عدم بیمه درمانی، عدم سهمیه از سمت دولت و عدم حمایت از طرف وزارت ورزش با وجود علاقه از دنیای ورزش کناره‌گیری می‌کنند.


مربی باشگاه تربیت‌بدنی در پایان به روند صددرصد اشتباه و بدون علم بعضی از مربیان اشاره کرد و گفت: پیشنهاد جراحی عمل‌های زیبایی به هنرجویانی که می‌خواهند تناسب‌اندام داشته باشند زیاد است که متأسفانه شاهد هستیم علاوه بر صرف هزینه بالا، ضررهای غیر قابل جبرانی برای افراد دارد.

انتهای خبر/224224

برچسب ها: ورزش ، افسردگی ، مهارت
نظرات بینندگان