کد خبر: ۱۶۴۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۳
نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس:

اربعین رسانه پرقدرت عاشورا است

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس گفت: عاشورا یک منبع عظیم درس، عبرت و معرفت در طول تاریخ است، این پیام باید در همه اعصار و زمان‌ها به تمام و کمال به جهانیان منتقل شود، اربعین رسانه پرقدرت عاشوراست.
محمد مهدی فروردین در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در تشریح فلسفه و اهداف قیام امام حسین (ع) بیان کرد: اگر به مجموعه بیانات امام حسین علیه السلام از زمان حرکت از مدینه تا روز عاشورا دقت کنیم می‌توانیم فلسفه و اهداف نهضت کربلا را در احیای فرهنگ اسلام اصیل و ناب محمدی و زدودن زنگار‌های تحریف و بدعت از دین پیامبر، اصلاح امور امت اسلامی، برپایی عدالت در جامعه، دعوت به کتاب خدا و سنت پیامبر، مبارزه باظلم و تسلیم نشدن در مقابل ظالم و احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی خلاصه کنیم.

وی افزود: یکی از درس‌های مهم عاشورا نترسیدن از مرگ و مقاومت در مقابل ستمگر است حتی اگر دشمن از نظر تعداد و توان نظامی برتری ظاهری داشته باشد.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس عاشورا را یک پیام جهانی دانست و گفت: مقاومت اسلامی فلسطین و مردم مسلمان غزه با اینکه از نظر امکانات و توان نظامی با دشمن صهیونیستی قابل مقایسه نیستند ولی با الگو گرفتن از امام حسین (ع) و عاشورا با مقاومت جانانه خود، دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام گذاشته‌اند.

فروردین با بیان اینکه دعوت امام حسین (ع) و حرکت انقلابی او همگام با فطرت انسانی بود، تصریح کرد: به هنگامى که او حرف مى‏زد چنان بود که گویى از زبان مردم سخن مى‏‌گوید و اصولاً فطرت خدایى انسان مخالف ظلم و خیانت است و امام حسین (ع) مردم را به همان زمینه فطرت که دعوت به پاکى و صداقت است فرا خواند، بدین سبب نهضت او پایدار و جاودانه مانده است و این جاودانگی ابدی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه عاشورا یک منبع عظیم درس، عبرت و معرفت در طول تاریخ است، مطرح کرد: این پیام باید در همه اعصار و زمان‌ها به تمام و کمال به جهانیان منتقل شود، اربعین رسانه پرقدرت عاشوراست.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری که فرمودند اربعین یک فریاد و رسانه بی‌همتاست، خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق قدرت نرم مسلمانان در عصر حاضر راهپیمایی عظیم اربعین است.

فروردین ادامه داد: حدود ۲۰ میلیون انسان از سراسر نقاط جهان حتی از مذاهب غیر شیعه و آئین‌های غیر اسلامی به سمت کربلا به‌عنوان محور عشق و ایثار و مقاومت حرکت می‌کنند.

وی یادآور شد: اربعین نقطه قدرت و قوت اسلام و جبهه مقاومت است، اربعین اوج اقتدار شیعه و تفکر انقلابی در این زمان برای مقابله با ظلم و استکبار است.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس در پایان اظهار کرد: امروز غزه کربلا است و راهپیمایی اربعین بهترین مکان برای دفاع از زنان و کودکان مظلوم غزه و انتقال درد و رنج و مصائب آنان به دنیاست.

انتهای خبر/224224
برچسب ها: فارس ، شیراز ، اربعین فارس
نظرات بینندگان